Toon posts:

[Python/Alg]Snelkoppeling en bestanden openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu na een weekje druk doorprogrammeren eindelijk zover dat ik een betaversie van mij programma kan uitbrengen, en om het voor iedereen simpel te houden doe ik dit via een installer (Inno Setup 5). Nu heeft mijn programma 2 bestanden nodig om te werken: serverlist.xml en config.ini, deze staan in dezelfde directory als de executable zelf.

Het probleem is nu dat wanneer ik het programma oproep via een snelkoppeling het programma deze 2 bestanden gaat zoeken op de plek waar de snelkoppeling staat. Dus het bureaublad of het startmenu.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat de executable de bestanden in zijn eigen map zoekt en niet ergens anders. Wanneer ik de executable via start>uitvoeren oproep werkt het namelijk wel.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42

Robtimus

me Robtimus no like you

In de snelkoppeling het "Uitvoeren in"/"Start in" veld invullen naar het pad waar de executable staat helpt niet?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat werkt, dank je wel :) Nu eens even uitpluizen hoe ik deze snelkoppeling automatisch kan laten aanmaken... :)

Verwijderd

Ongeveer zo:

code:
1
2
[Icons] 
Name: "{group}\My Program"; Filename: "{app}\MYPROG.EXE"; WorkingDir: "{app}"

Een andere optie is om je Python programma altijd de configuratiebestanden in de app directory te laten zoeken (ipv de huidige).

Python:
1
2
3
4
5
from os import path
import sys

appdir = path.dirname(sys.argv[0])
configfilename = path.join(appdir, 'server.xml')