Suse uninstalleren vooraleer Mepis te installeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

even een vraagje vooraleer ik begin te knoeien,

Ik heb momenteel op mn HD van mn laptopje een Winxp partitie en een 2gig partitietje waar ik SUSE 8.1 van een vriend even op getest heb.
Wegens problemen met mn netwerk, pc afsluiten/uitloggen.. (zal wel aan mezelf liggen..) ga ik er niet mee verder!

nu het volgende,
Suse heeft voor mij een dual boot opgestelt,
  • winxp
  • suse 8.1
  • suse 8.1 safe of iets dergelijk
Via Linux.be kwam ik bij Mepis terecht en dat paketje lijkt me beter voor me, 1Cdtje en de tools die ik wil kan ik later zelf toevoegen.

Ik wil nu mepis instaleren en suse wegkuisen.
Hoef ik suse dan eerst te uninstalleren?
Kan ik mepis direct booten in en in de setup mn linux partitie verwijderen? Zal ik dan met boot problemen zitten?

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hmm, weer een nieuwe debian clone :P
Als de installatie net zo werkt als bij Debian, dan zul je gewoon de oude linux partitie kunnen verwijderen, aanpassen etc. Ook de bootloader zal Mepis opnieuw voor je configgen, dus problemen zul je niet zo gauw tegenkomen lijkt me :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat MEPIS ziet er niet echt bijzonder uit.
Het feit dat hun forum gehacked is zou voor mij al genoeg reden zijn om een professionelere distro te gebruiken.

Verder denk ik dat als je SuSe niet aan de praat krijgt, zoiets als MEPIS zeker niet gaat werken.
Ik denk dat je beter naar Fedora kan kijken.

Maargoed, dat was je vraag niet.
Ja, je kan in de setup van MEPIS gewoon de aangemaakte partitie formateren, logischerwijze is alles wat er opstond dan weg.
De bootloader van SuSe zou ook gewoon overgeschreven moeten worden door MEPIS.
En als dat niet gebeurd, kan je dat altijd zelf doen. Dan wel vanaf de MEPIS cd, en anders kan je hem met de Windows XP cd weer restoren naar standaard Windows booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tx voor de super vlugge reply mensen :)

ik zal eerst deze wel eens testen. Kben gerust gestelt dat die bootloader zal overschreven worden. Ik kan later fedora mischien nog eens proberen. Of uiteidelijk een meer recentere SuSe. Al doende leert men hé :)

*close*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:22:
tx voor de super vlugge reply mensen :)

ik zal eerst deze wel eens testen. Kben gerust gestelt dat die bootloader zal overschreven worden. Ik kan later fedora mischien nog eens proberen. Of uiteidelijk een meer recentere SuSe. Al doende leert men hé :)

*close*
Wellicht een idee, probeer eens een netinstall te doen.
Dan heb je geen dvd's en bakken vol cd's nodig.
Gewoon een ~60 mb livecd waarvan je de installatie start.
Op die manier heb je meteen de nieuwste software.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 20:43 ]