[4.1 speakers] Stemmen in liedjes klinken ver weg

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 20:47
toen ik vanochtend mn computer weer aanzette, en vervolgens radio 538 ging luisteren hoorde ik de liedjes die op de radio waren heel vaag. De melodie hoor je gewoon goed, maar als ze gaan zingen klinkt dat heel ver weg. Het rare is dat de stemmen op de radio zelf (dus reclame, of dat ze tegen elkaar gaan praten) wel goed klinken. Met mp3 tjes is dit het zelfde geval (melodie klinkt goed, stemmen weer ver weg).

Ik heb dit sinds vanochtend en heb nooit last van gehad :S.
specs:

onboard geluidskaart (mobo = jetway P4XFBU)
us blaster 4.1 speakers

wat ik al gedaan heb:
speakers opnieuw aan de subwoofer gekoppeld. Draadjes gestript. en een schop tegen mn kast gegeven. Dat mocht ook niet helpen :P

Ik wist niet hoe ik op google of op GoT naar die probleem moest zoeken..

Ohja en nog iets. Toen die speakers het gewoon goed deden hoorde ik geen geluid van achter tijdens de liedjes. Tenzij ik mn oor tegen de speakers zette, dan hoorde je de instrumenten spelen. Is dit normaal?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
geluidskaart op 5.1 gezet per ongeluk ofzo?

't klinkt alsof je softwarematig 5.1 creeert, waarbij links en rechts ook naar achter gaan en de stem richting centerspeaker gaat, die jij dus niet hebt bij 4.1 boxen

Verwijderd

Zoals DJSmiley aangaf, het zou idd kunnen zijn dat je geluidskaart op 5.1 staat.
Kijk hier eens naar.

Is dit nou niet het geval, dan even kijken of je niet een ruimtelijk effect aan hebt staan.
Zoals Creative heeft met zijn EAX .. dan klinkt het soms ook niet helemaal zoals het moet zijn ;)
suc6

• JvdM
ik hoor niet eens verschil als ik dat verander in het configuratie scherm :S al zet ik m op 7.1 Dat klinkt het zelfde als de optie waarin je 2 speakers hebt.

• JvdM
nu hoor ik de stemmen niet meer ver weg.
alleen nog wel als een ruimtelijk effect, aangezien ik een onboard soundcard hebt, kan ik dus weinig instellen qua geluid (alleen dingen in het config scherm). Heb de drivers ook al geupdate...
nog bedankt voor de reacties

en nu hoor ik ook goed geluid van achter :) alleen het is nog ruimtelijk

[ Voor 13% gewijzigd door JvdM op 06-03-2005 14:08 ]

Verwijderd

Je zou nog kunnen kijken of er een optie is in je soundpanel. (Speakericoontje rechtonderin).
Dat iets heet met 3D ofzo .. of "Ruimtelijk" of hoe ze het tegenwoordig ook noemen ;)
Als je deze dan op mute zet dan zou het weg moeten zijn, njah suc6 :)

• JvdM
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:10:
Je zou nog kunnen kijken of er een optie is in je soundpanel. (Speakericoontje rechtonderin).
Dat iets heet met 3D ofzo .. of "Ruimtelijk" of hoe ze het tegenwoordig ook noemen ;)
Als je deze dan op mute zet dan zou het weg moeten zijn, njah suc6 :)
hé, bedankt !!! dit was inderdaad de oplossing. Ik keek bij volume regeling, en vinkte 3d depth aan. En vervolgens gedempt :)..... _/-\o_
Pagina: 1