[iPod mini] USB2 PCI-kaart poorten geen hi-power USB2?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:40
Een kennis van mij heeft een iPod mini gekocht; deze werkte eerst niet omdat z'n PC alleen USB1.1 poorten had. Na het inbouwen van een USB2 PCI-kaart werkte de iPod (onder Windows), alleen ging deze niet echt opladen (zodra de iPod in sleep-stand gaat stopte het laden?).
Nu wordt de iPod niet herkend in iTunes zodra hij wordt aangesloten, al licht het schermpje even op als de iPod al verbonden is bij het opstarten. De batterij van de iPod is volgens het display nog halfvol.
In een ander topic heb ik iets gelezen over een niet-werkende iPod-verbinding omdat de iPod niet opgeladen was. Kan het zo zijn dat een USB2 PCI-kaart geen "hi-power" poort is waaraan de iPod mini kan opladen en daardoor niet meer herkend wordt in iTunes?
Zou dit opgelost kunnen worden door een powered USB2-hub (oftewel, eentje met voeding) te kopen en aan te sluiten op die PCI-USB poorten? Kan de iPod mini ook met een powered USB2-hub alleen worden opgeladen (dus zonder dat er een PC mee verbonden is)?

Ik heb in de search geen ander relevant topic met de combo iPod mini en USB2 PCI-kaart kunnen vinden, maar dit komt waarschijnlijk vooral door dat deze termen ook veel in verzameltopics voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Welk merk/type PCI kaart is het? Ik heb net even in de specificaties van de Sweex PCI USB2 kaartjes gekeken en die zeggen dat het uitgangsvoltage 5V is. Dat zijn dus wel high-power USB usb poorten. Maar misschien is dit niet bij alle pci kaartjes het geval, maar dat lijkt me wel vreemd.

Als dit wel het geval zou zijn (en het dus niet aan de iPod ligt...) zou je het inderdaad met een actieve USB hub op moeten kunnen lossen. Maar ik zou dus eerst even de specificaties van het pci kaartje bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Het is er eentje van Q-Tec:
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13068
In de specificaties staat niets over voltage... alleen iets over 500 mA over-current protection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Via usb 2 chipsets zijn legendarisch slecht :S Kijk maar eens op het viaarena forum wat een elende mensen ermee hebben.

Als er nog een bonnetje is zou ik hem mooi omruilen voor een kaartje met een nec chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Wat ik misschien niet duidelijk genoeg naar voren heb gebracht in de startpost: het heeft eventjes gewerkt (muziek naar de iPod gekopieerd met iTunes enkele malen) toen de kaart er net in zat, maar nu werkt het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Blijkbaar was het opladen het probleem... de USB-poort leverde niet genoeg stroom en de iPod mini was niet ver genoeg opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 22:10
Elke usb-poort moet toch 5V leveren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Is het probleem ondertussen al opgelost? Ik ga mijn vriendin een iPod Mini kado doen, maar ik wilde er ook een simpel USB 2.0 kaartje bij doen (om problemen te voorkomen, haar PC heeft alleen USB 1.1). Ik wil er alleen wel zeker van zijn dat het werkt icm. het simpele/goedkope USB 2.0 kaartje (waar dus ook een VIA-chipset op zit).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook speciaal voor mijn 4G 20GB iPod een Sitecom usb2 kaartje (4 extern, 1 intern) gekocht, met een NEC chip, werkt prima. Hangen op dit moment een notebook harde schijf, printer/scanner en de iPod aan en dat trekt tie allemaal prima. Sitecom heeft ook een andere variant, volgens mij met minder poorten, daar zit wel een VIA chipset op en die deed het niet bij mij. Werd na een keer opnieuw opstarten niet meer herkend. Kapot waarschijnlijk.

edit: het is de Sitecom CN-014, ff opgezocht

[ Voor 6% gewijzigd door tonyisgaaf op 12-03-2005 21:48 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Soms wil het helpen om even een Molex (zo'n voedingstekker) aan te sluiten op het kaartje, wordt vaak vergeten.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 11:46
Speciaal een usb2 kaart kopen voor de mini is zonde van het geld. Met USB2 haal ik maximaal 1,4mb/s ongeveer. En zo vaak zet je 'm nou ook weer niet vol. Je bent ongeveer 2 à 2,5 minuut bezig met een album van 100mb over usb1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 09:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

PROnline schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:04:
Speciaal een usb2 kaart kopen voor de mini is zonde van het geld. Met USB2 haal ik maximaal 1,4mb/s ongeveer. En zo vaak zet je 'm nou ook weer niet vol. Je bent ongeveer 2 à 2,5 minuut bezig met een album van 100mb over usb1.
Dit is wel vreemd, want met de iPod Mini die ik gekocht heb voor mijn vriendin (alvast wat muziek erop gezet) haal ik ongeveer 3mbyte/sec, en met USB 1.1 maar 0,5mbyte/sec. Scheelt wel een factor 6... Maar niemand heeft ervaring met een iPod (mini) op een USB2-kaartje met VIA-chipset?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 17:19

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik geef dit topic even een schopje omdat ik met het zelfde probleem zit. Ik heb ook een los usb 2.0 usb kaartje van edimax (http://www.edimax.nl/html/english/products/EU-CV4N.htm) maar hier laad mijn Ipod ook niet aan op evenals de overige usb 1.1 poorten op mijn computer. Ik laad hem nu op via een omslachtig trucje (itunes openen met een andere afspeellijst dan op de Ipod staat dan krijg je een pop up of je de afspeellijst wil gebruiken voor jou ipod als je dat pop up schermpje laat staan staat er in het display "Koppel niet los" en laad de Ipod dus wel op) Of ik laad hem via de usb poort op mijn PS2. Dit zijn echter geen ideaale oplossingen.

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Waarom niet usb 1.1? Het is uber sloom maar mijn iPod 20 gig werkt er zonder problemen op ...
Opladen werkt ook goed, ook via een externe powered usb hub ...

[ Voor 3% gewijzigd door GSL op 18-06-2005 16:48 . Reden: Idd hij werkte bij jou niet op 1.1 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@GSL: volgens mij zegt hij dat hij ook al via USB1.1 geprobeerd heeft.

@Koekie007:
Ik denk dat je USB kaart te "intelligent" is en op low-power mode gaat als de iPod niet geïnitialiseerd is als harde schijf (op dat moment staat er in het display van de iPod inderdaad "Do not disconnect", oid). Om ervoor te zorgen dat je iPod altijd geïnitialiseerd wordt kun je in iTunes de optie "enable disk use" aanzetten, bij de iPod preferences. Dan komt er, zodra je de iPod aansluit, het "do not disconnect" in beeld staan en verschijnt de iPod als harde schijf in je Verkenner (ik neem aan dat je Windows draait als je er zelf een kaartje inpropt).
In dat geval móet de USB kaart wel stroom toevoegen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1