Toon posts:

Oude Lacie externe Hard Disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, en eigenlijk nogal een newbe. Dus please, have respect.
Ik heb een P4 2.8 met een Adaptec 2904 SCSI-kaart. Daaraan heb ik een oude LaCie externe Hard Disk gehangen. Ik heb geen idee hoe die HD is geformatteerd, en wat er op staat.

Mijn punt is nu heel simpel; hoe kan ik toegang krijgen tot die HD? Volgens apparatenbeheer werkt de Adaptec goed, maar in bijv. verkenner kan ik die Lacie niet zien.

Het is uiteindelijk mijn bedoeling om die HD de formatering voor Akai samplers te geven, maar dat is voor later.

Graag jullie reacties.
Ik ben benieuwd.

Groeten,
Pjeut.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Start -> Settings -> Control panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management -> jouw disk -> alle eventuele partities deleten -> Create partition

[ Voor 13% gewijzigd door OnTracK op 06-03-2005 12:52 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 12:32
Waarschijnlijk moet je iets in de bios doen van je adaptec kaart om het gebeuren aan de gang te krijg. Tijdens booten komt als het goed is je adaptec kaart voorbij en dan zal je een knop combinatie moeten doen om erin te komen.

Volgens mij heeft de lacie nog niet eens een id als ie niet in verkenner voor komt :)

heb trouwens nog nooit van een scsi lacie gehoord :D

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02
In je configuratiescherm naar computerbeheer gaan, dan naar schijfbeheer, en kijken of de schijf ertussen staat, of hij geïnitialiseerd is, of er een partitie op staat en of die geformatteerd is :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Low-Fi schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:52:
Waarschijnlijk moet je iets in de bios doen van je adaptec kaart om het gebeuren aan de gang te krijg.
Helaas heeft de 2904 geen BIOS. Er zijn wel mogelijkheden om de BIOS van een 2940 te misbruiken en deze in de BIOS van je PC te plaatsen met CBROM of zo, maar dat is niet altijd aan de praat te krijgen. (het is mij nog nooit gelukt iig, maar dat is misschien meer mijn onkunde ;))

Ik weet nog uit een ver verleden dat om een HD aan de praat te krijgen op een 2904 onder DOS ik eerst wat drivers moest installeren (en dat werkte traaaaag). Mogelijk dat je onder windows ook alleen via een omweg de drive kan benaderen; ik zou zeggen download eens wat software bij adaptec en kijk of je ergens komt.

[ Voor 28% gewijzigd door Chemist op 07-03-2005 10:01 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 18:06

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> OM
(harde schijven vallen onder OpslagMedia :))

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1