[MSI K8N Neo Platinum] Bios 1.3 vertraagt systeen

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik heb het volgende 'probleem'. Een tijdje geleden (september) heb ik de bios van mijn moederbord (de MSI K8N Neo Platinum met socket 754) geflashed van Bios 1.3 naar Bios 1.4

Deze 1.4 Bios is cruciaal voor het 'temperatuur-probleem'. Hij verhelpt het.

Maar, volgens mij gaat het opstarten van mijn systeem wél heel wat trager. Het opstarten van Windows dan. Na het opstarten gaat alles net zo snel als hiervoor.

Op zich is het misschien niet echt de moeite waard om een topic hierover te openen; ik zou sowieso toch kiezen voor Bios 1.4 omdat het temp. heel wat belangrijker is.

Heb al geprobeerd om het Bios terug te flashen naar 1.3, maar dan merk ik geen snelheidsverschil in het opstarten. Misschien moet Windows er dan opnieuw worden opgezet?

Reden van dit topic is dus dat ik er al een tijdje mee rondloop, en eigenlijk wou ik gewoon even weten of er meer mensen zijn die hier last van hebben. :)

P.S. Bios 1.5 is ook uit, maar die schijnt problemen te geven volgens mensen op het MSI Forum.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
ik heb de v1.41 mod....en die vind ik goed werken

edit: laat maar....ik heb 't over de k8n neo2 s939....niet goed gelezen dus

[ Voor 50% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-03-2005 12:51 ]

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
ik heb inmiddels ook de 1.50, maar ik ondervind geen problemen hierdoor.... 'k heb trouwens de msi live update gebruikt om de bios te updaten, werkt perfect bij mij :)

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Atomius
Ik heb nu ook 1.5 Het heeft helaas niet geholpen.

Heel vaak heb ik er bij het opstarten dus gewoon last van dat ie veel te lang blijft 'hangen' bij;

"Bezig met het laden van uw persoonlijke instellingen." Je weet wel, in dat blauwe scherm. Soms zie ik het blauwe scherm niet eens en start ie meteen door.

Heb MS Bootvis al geprobeerd, maar ik word er niet veel wijzer uit.

Iemand nog ideeen?

't Gaat dus om de MSI K8N Neo Platinum met AMD 64 3000+

Als ik tijd heb kan ik het wel even opnemen met mijn videocamera.

Verwijderd

ik heb het probleem hier ook, iemand?

• Atomius
Toevallig dacht ik er nog aan vandaag. Ik wilde dit topic schoppen, want het "probleem" lijkt over. Vroeger had ik een Maxtor 60 GB ATA schijf. Nu ben ik overgestapt naar een Seagate 160 GB SATA schijf. Alles werkt weer zoals het hoort. En dan met name dat blauwe login scherm. Geweldig :)

Zo zie je maar weer wat voor invloed een harddisk op je opstarten kan hebben.

Verwijderd

ik heb 2x200 gig in raid 0 sata...

• Atomius
lol... Tja, dan weet ik het ook niet meer. Zal wel niet liggen aan het feit dat het beide Maxtors zijn, of wel

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
maxtor sata schijven kunnen problemen hebben met nforce 3. zoals in de faq staat moet je ze even flashen naar een laatste versie.

Verwijderd

je bedoelt dat ik de firmware moet upgraden? het nieuwste bios van het mobo zit er al in.

• Atomius
Hij bedoelt de firmware van je Maxtors. Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden in die FAQ.

• genprobe
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Hallo,
Interressant, ik tob al tijden met hangen tijdens het opstarten (MSI K8N Neo Platinum en Maxtor 6B200MO). Kan iemand wat meer vertellen over dit probleem (en de oplossing!).
Waar vindt je de nieuwe bios voor de Maxtor, hoe flash je die? Gaat dit net zoals bv een cd drive?
Doet dit probleem zich alleen voor als de Maxtor opstart drive is?

Verwijderd

Ik had een probleem met de bios versie 1.5. Deze had ik via MSI live update in windows xp zelf geflasht. Gevolg was dat mijn PC bleef hangen zodra het windows xp scherm in beeld kwam. Soms kwam ik windows XP wel in maar dan bleef deze na een paar minuten gewerkt te hebben weer hangen. Ook na het herinstalleren van widows XP bleef ik dit probleem hebben.

Bios versie 1.4 geeft bij mij geen problemen en nu werkt alles weer naar behoren.
Pagina: 1