Toon posts:

Micropoint driver's

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een micropoint lunar m-300 laptop staan
Nu hebben bestaat die site waar je die driver kunt downloaden nog wel:
http://www.micropoint.uwprojectstatus.nl/drivers.php

Alleen die ftp waar ze heen linken ligt plat

En toen stond ik mooi te kijken met een laptop dat net 2 jaartjes oud is :(
zit al 2 uur naar die driver's te zoeken maar kan ze gewoon niet vinden

heb met sisioft sandra het volgende gevonden :
compal electronics inc 82852GM Montara Host-Hub Interface Bridge (A1-step)
en er stond ook iets over: 82801DMB
daarmee denk ik dus dat er een Intel® 852GM chipset inzit

Heb via deze search al gevonden dat micropoint laptop's niet zelf maakt maar compal,
dus heb ik gezocht welke compal laptop die chipset heeft, dat is de:
CL55

Maar daar kan ik die driver's ook niet van vinden !

dus: HEEELP wordt er helemaal gek van gewoon !, heb gelukkig nog wel ergens de videokaart driver's van intel die werken maar voor de rest werkt NIKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou er even een mailtje aan wagen, grote kans dat ze gewoon niet weten dat de ftp down is ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja niet eens aan gedacht |:(
maarja dat failiette gebeuren heb ik weinig vertrouwen in, en omdat de computer morgen weer klaar moet zijn.

maargoed ben gelukkig een heel stuk gekomen met sisoft driverguide, en google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
sanfranjake schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:11:
Ik zou er even een mailtje aan wagen, grote kans dat ze gewoon niet weten dat de ftp down is ....
nog grotere kans dat je nooit een reply krijgt:
Geachte heer, mevrouw,

Zoals u wellicht reeds heeft vernomen is M-Point B.V., handelend onder de naam Micropoint in januari 2004 helaas failliet verklaard. Een koper voor enkele activa van M-Point B.V. heeft zich daarna bij de curator gemeld in de vorm van een nieuw opgerichte BV genaamd Micropoint B.V. Deze B.V. heeft de activa van het failliete M-point overgenomen met de eenduidige intentie een doorstart te realiseren van de oude M-point activiteiten.

Uit het faillissement van M-Point B.V. heeft Micropoint B.V. slechts activa overgenomen en dus nadrukkelijk en expliciet GEEN verplichtingen.

Vanuit deze situatie heeft Micropoint B.V. de intentie gehad de service en zelfs de garantie te continueren, zoals u deze met het gefailleerde M-Point B.V. overeengekomen was. Uiteraard had dit mede tot doel waar mogelijk de verkoop van nieuwe Micropoint notebooks aan bestaande klanten weer op te pakken.

Micropoint B.V. heeft dus expliciet NIET de garantie verplichtingen overgenomen bij de koop van de activa van het failliete M-point, maar slecht een inspanningsintentie uitgesproken.
En die nieuwe BV:
Faillissement Micropoint B.V.

Faillissementsnr. F 05 0014
Rechtbank Utrecht
Datum uitspraak 05-01-2005
Kortom: Je hebt dus een beetje een probleem... Enige optie die overblijft is uitzoeken welke laptop ongeveer identiek is, of bij andere fabrikanten de drivers sprokkelen van de gebruikte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp het niet helemaal, wat is er mis met intel inf update.
Dan heb je toch gewoon de drivers voor je chipset

http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:25:
ik begrijp het niet helemaal, wat is er mis met intel inf update.
Dan heb je toch gewoon de drivers voor je chipset

http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=939
Het lijkt heel logish als je het weet
maar ik wist niet dat die dingen er ook nog waren

maar inderdaad naar alles wat ik geprobeerd , hebben die intel inf update toch het usb spul enz. mooi geinstaleeerd, dus Dank U voor deze reactie _/-\o_

De videokaart heb ik met een aparte graphics driver software van intel geinstalleerd

en de rest geluidskaart en modem met spul wat ik dus op driverguide heb gevonden!
( na wat ik dus met sisoft sandra de zoektermen heb gevonden )

Dus zo heb ik het opgelost, en alles werkt weer mooi ( behalve dus dat de hardeschijf beschadigd is maar dat is een ander verhaal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:19:
Ik heb hier een micropoint lunar m-300 laptop staan
Nu hebben bestaat die site waar je die driver kunt downloaden nog wel:
Zoals je al wel op hun site hebt gelezen doet Jewel Notebooks de support van de Micropoint notebooks.
Kijk dan eens op hun site voor drivers.

Die CL55 is gewoon een Compal notebook die door heel veel "fabrikanten" gebruikt worden. Het verschil is het stickertje wat men erop plakt. Ook Jewel doet aan die Compal notebooks en volgens mij ook de CL55. Zoek op het web en je vindt het nodige, wat je misschien ook al bij Jewel zelf kunt vinden.
Pagina: 1