Toon posts:

[car audio] geluid valt uit bij hoog volume

Pagina: 1
Acties:
  • 3.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ppl

ik heb sinds vrijdag een nieuwe versterker gehaald, omdat me oude 2dehandse versterker et had begeven. Nu heb ik de nieuwe aangesloten en ging eerst nog niet eens es aan. Dus heb ik van de + een klein draadje gelegd naar de remote en hij ging aan :) dus dat wat geweldig. Maar nu heb ik als ik de boxen iets meer opendraai dat de versterker heel even op protect springt en vervolgens weer op power en daarna geen geluid meer geeft.

ik heb de versterker gebrugged, en gebruik alleen een subwoofer erop. ik heb 15kwadraads + en - kabel. de - zit op de stang van het reservewiel de + op de accu. ik heb helaas geen multimeter om deze kabels allemaal door te meten.

maar ik denk misschien heeft hier wel iemand een idee hoe ik dit verholpen krijg. ik vind het een beetje raar dat et niet werkt want et heeft altijd gewerkt met de oude versterker.

de nieuwe versterker is een 400watt en de oude was een 600watt

iemand een oplossing of weet iemand waar ik eens na moet kijken?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Wat kan de amp rms afgeven in brugmodus, en wat mag de sub rms hebben max?
Anders zou dat het kunnen verklaren, is je sub veel te zwaar voor je amp, of andersom.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:44

JT

VETAK y0

Wat voor versterker heb je ? Merk en type dus. Kan ik even de echte vermogens opzoeken ;)
Banshee79 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:59:
Wat kan de amp rms afgeven in brugmodus, en wat mag de sub rms hebben max?
Anders zou dat het kunnen verklaren, is je sub veel te zwaar voor je amp, of andersom.
Edit: wat een bullshit, je kan gewoon een 1000w sub op een 50w versterker zetten. Hij kan dan gaan clippen ja, maar dat hoor je en dan zet je hem zachter want niemand vind vervorming leuk en clippen kan ook met lichtere woofers. Het kan wel zijn dat de sub nare impedantie dipjes heeft

[ Voor 76% gewijzigd door JT op 06-03-2005 12:01 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
allebei van merk magnat. de versterker(bull power two) geeft 200rms gebrugged en de subwoofer(magnat bassreflex) is 250rm

• JT

JT

VETAK y0

Dan zou het niet moeten liggen aan je bekabeling in ieder geval...Sluit je subwoofer is op 1 kanaal aan en zet hem dan is zo hard mogelijk zonder vervorming en kijk dan is of die nog afslaat.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik ook al geprobeerd ;(

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik gok dat je magnat amp niet 1 ohm stabiel is, te warm wordt en in protectie springt.
Kijk toch ook of je een multimeter te pakken kan krijgen en check hoeveel volt erop de amp staat voordat ie uitspringt.

Verder: dat remote draadje moet je dus aan de remote uitgang van je radio hangen, anders blijft je amp de hele tijd aanstaan; lege accu dus!

Wise enough to play the fool

• JT

JT

VETAK y0

teacher schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:28:
Ik gok dat je magnat amp niet 1 ohm stabiel is, te warm wordt en in protectie springt.
Kijk toch ook of je een multimeter te pakken kan krijgen en check hoeveel volt erop de amp staat voordat ie uitspringt.
Met mijn test is dat dus al uitgesloten :P

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:28:

Verder: dat remote draadje moet je dus aan de remote uitgang van je radio hangen, anders blijft je amp de hele tijd aanstaan; lege accu dus!
nou dat remote kabeltje is een raar verhaal....ik heb em dan wel doorgelust van de + naar de remote maar de versterker sprint toch pas aan als ik de radio aanzet....zelfs dus met dat doorluskabeltje.....heel raar dus

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:55
euhmm... duidelijk een massa-probleem dan! Zorg voor een fatsoenlijke massa. Op dit moment trekt ie de massa min of meer vanuit je radio. Hoe heb je de massa bevestigd, wat voor kabel zit er tussen, en als hij aan de carrosserie van de wagen zit, heb je dan wel eerst de lak er af geschuurd?

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Basje2001 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:36:
euhmm... duidelijk een massa-probleem dan! Zorg voor een fatsoenlijke massa. Op dit moment trekt ie de massa min of meer vanuit je radio. Hoe heb je de massa bevestigd, wat voor kabel zit er tussen, en als hij aan de carrosserie van de wagen zit, heb je dan wel eerst de lak er af geschuurd?
15 kwadraats kabels(+ en -) + op accu - op grote bout waar ook et reservewiel op zit.....

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar die massa moet heel goed bloot zijn, mag geen lak tussen zitten ofzo.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
naja dan ga ik daar zometeen ff na kijken of hij echt goed bloot ligt....kan zijn dat hij tegen een stukje lak aanligt... :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Heb je geen startkabel? hang die ff langs je auto van accu naar achteren, heb je iig 1 goede massakabel, dan sluit je roest e.d. in je carosserie uit.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:55
Je kan het heel makkelijk controleren door de spanning te meten op de aansluitingen van + en - op je versterker. Als je daar bijvoorbeeld nog 8 volt overhoudt, of hij schommelt heel erg (geluid hard aan), kan het zijn dat je versterker in protectie schiet, of lijkt te schieten, waardoor je geen geluid meer hebt. Zo'n lage spanning duidt vaak op te dunne kabels (maar dat lijkt me bij jou wel goed zitten), of een hoge overgangsweerstand, wat in 99% van de gevallen een slecht massacontact is. Zit de massakabel stevig vastgeschroefd aan de auto? Inderdaad ook even kijken of het metaal netjes blank geschuurd is. Als je door de lak heen schuurt, kom je heel vaak een witte laklaag tegen waardoor het lijkt dat je het netjes kaalgeschuurd hebt, maar die laag moet je ook nog verwijderen... Succes! :Y)

Flickr

Pagina: 1