[TV] Vreemd soort "storing"

Pagina: 1
Acties:

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Een goedemorgen

Sinds een tijdje hebben we een vreemd probleem met onze tv (B&O MX 2000).
Op volkomen willekeurige momenten treedt er gedurende een korte tijd (varierend van 5 seconden tot een halve minuut) een vreemd soort storing op. De storing is te zien op alle kanalen, dus switchen naar een andere zender helpt niet.
De storing bestaat uit een helder pikzwart scherm, waarin in het midden een helder wit figuur (soort liggende cilinder) rond draait om zijn horizontale as. Het klinkt nogal raar misschien en had er ook nog een foto van proberen te maken maar dat wilde niet goed lukken met mijn goedkope camera.

Iemand die weet waar dit verschijnsel vandaan komt? Het ligt in ieder geval zeker aan de tv en niet aan de bekabeling of iets dergelijks.

Last.fm

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
mischien zendaperatuur in de buurt ,kijk eens buiten of er geen grote antennes in de buurt zijn bij gekomen

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
ascona schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:48:
mischien zendaperatuur in de buurt ,kijk eens buiten of er geen grote antennes in de buurt zijn bij gekomen
Niet dat ik weet iig, niks bijgekomen kwa antennes of andere dingen.

Last.fm

Verwijderd

Ga eens naar de winkel waar je de TV hebt gekocht. Misschien herkennen ze deze klacht wel.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Het komt op mij over alsof dat een service-optie is die ineens zichtbaar is.
Dus iets van een screensaver of testbeeld oid.

Dit kan op meerdere manieren tevoorschijn komen.
- een of andere afstandsbediening die net die code uitzend waarmee je in het service-menu komt (de remote van mijn beamer doet bijv ook vreemde dingen met mijn TV)
- een bug in de software van de TV.

Voor het laatste zou je even contact op moeten nemen met de leverancier.
offtopic:
De (Philips) TV van de ouders van mijn vriendin kon kennelijk via de teletext worden voorzien van een nieuwe firmware. Ze moesten voor het slapen gaan de TV op Ned 3 afstemmen, een code intoetsen en de TV op standby zetten. en de volgende dag was hun probleem over.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
lijkt er meer op dat de aansturing van de afbuigspoelen kapot is. (als die het helemaal niet meer doen dan krijg je een hele heldere witte stip in het midden)

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:03:
Ga eens naar de winkel waar je de TV hebt gekocht. Misschien herkennen ze deze klacht wel.
Daar zal het idd zowiezo wel van komen, zelf maken is bij tv's over het algemeen geen optie. Hij is al eerder bij een reparatie bedrijf geweest voor een defecte trafo en tuner. De tv is inmiddels al 20 jaar oud (toen der tijd 3000 gulden gekost), maar geeft nog steeds perfect beeld op deze storing na.
Ik wilde alleen voor dat we heb naar een reparatie bedrijf toe brachten, hier eens wat info inwinnen over wat het zou kunnen zijn :)
TD-er schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:42:
Het komt op mij over alsof dat een service-optie is die ineens zichtbaar is.
Dus iets van een screensaver of testbeeld oid.

Dit kan op meerdere manieren tevoorschijn komen.
- een of andere afstandsbediening die net die code uitzend waarmee je in het service-menu komt (de remote van mijn beamer doet bijv ook vreemde dingen met mijn TV)
- een bug in de software van de TV.

Voor het laatste zou je even contact op moeten nemen met de leverancier.
offtopic:
De (Philips) TV van de ouders van mijn vriendin kon kennelijk via de teletext worden voorzien van een nieuwe firmware. Ze moesten voor het slapen gaan de TV op Ned 3 afstemmen, een code intoetsen en de TV op standby zetten. en de volgende dag was hun probleem over.
Als screensaver oid vind ik het beeld er weer net iets te slordig uit zien, redelijk random wit object dan ronddraait.
hilbren schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:53:
lijkt er meer op dat de aansturing van de afbuigspoelen kapot is. (als die het helemaal niet meer doen dan krijg je een hele heldere witte stip in het midden)
Dit lijkt mij ook de meest reeele optie, zelf had ik al zitten denken aan een defecte tuner of iets met het afbuiggedeelte.

Last.fm

Pagina: 1