Toon posts:

Network Neighborhood en Netware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een netwerk wat draait op 3.2. Als ik daar via Network Neighborhood "in" kijk zie ik alle aangesloten machines.

Tenzij ik het met een 2k of NT workstation doe. Dan zie ik alleen de machines die een IP nummer hebben gekregen. De rest zie ik niet. Op een 9x machine zie ik wel alle werkstations.

Wat moet ik op een NT4 Server instellen om alle machines toch te kunnen zien?

Gateway voor Netware en alle andere dingen zijn geinstalleerd. Nieuwste client enz enz. Verder zijn er geen problemen alleen ik zie dus niet de machines die geen vast IP hebben..

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing..

:-( valt me tegen..

Verwijderd

Al eens gekeken of op je w2k bak IPX geinstalled is ?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 08 januari 2001 12:11 schreef RenevdVeen het volgende:
We hebben een netwerk wat draait op 3.2. Als ik daar via Network Neighborhood "in" kijk zie ik alle aangesloten machines.

Tenzij ik het met een 2k of NT workstation doe. Dan zie ik alleen de machines die een IP nummer hebben gekregen. De rest zie ik niet. Op een 9x machine zie ik wel alle werkstations.
Ik zou me, zoals Rosink al aangeeft, eens gaan verdiepen in de geinstalleerde protocollen. Ook de clients zijn natuurlijk van belang, want ik weet niet of je zonder NCP de Novell bakken wel kan zien.
Wat moet ik op een NT4 Server instellen om alle machines toch te kunnen zien?
Gateway voor Netware en alle andere dingen zijn geinstalleerd. Nieuwste client enz enz. Verder zijn er geen problemen alleen ik zie dus niet de machines die geen vast IP hebben..

Iemand een oplossing?
Het lijkt me verstandig om WINS (en eventueel DNS) via DHCP te installeren.
Op deze manier moet alles wel gaan werken...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Nog even ter aanvulling.

Je omschrijving van het LAN is wel een beetje vaag, dus een goede analyse/troubleshooting is moeilijk.
Mocht je nog meer vragen hebben, dan lijkt het me verstandig, dat je meer info geeft over de Win95, de WinNT 4.0, de NT-Server en de Netware 3.2 configuraties (netwerk technisch natuurlijk).

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(