Verschil merkpc's DIY pc's geluidproduktie

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Heb zelf een compaq evo desktop
een packard bell Ixtreme en nu een HP desktop staan (sta niet te patsen..staan alleen voor reparatie :P )

wat me opvalt is de geluidsproduktie die ze produceren
zo stil.....alleen bij het opstarten geven ze een herrie (wat normaal mijn DIY pc de hele dag produceert) af .. voor 2 seconden ...dan lijkt net alsof de fan van de voeding zichzelf op een lager toerental terugschakelt.

nu heb ik zelf al meerdere voedingen voor mijn pc geprobeerd om hem zo stil mogelijk te maken
aero7 , antec extra stille etc
maar toch de geluidproduktie is altijd meer dan bij die van merkpc's

Ook van een pc die ik recemt heb gebouwd .
een asus T2p barebone is heeel stil. net zo stil als die hierboven beschreven staan,

Wat verschilt die voedingen nou van wat wij die normaal in de winkel kopen?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:23
eh, het hangt er maar vanaf van welke componenten je je DIY pc inelkaar zet. Mijne is ook nogal stil, stille cooler, stille voeding. Dat maakt uit...

|>

• SonyEricsson
Simon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 09:44:
eh, het hangt er maar vanaf van welke componenten je je DIY pc inelkaar zet. Mijne is ook nogal stil, stille cooler, stille voeding. Dat maakt uit...
wat ik meer bedoelde is de voedingen die ze gebruiken.
Je merkt het echt als je ze aanzet....
eerst maken ze veel toeren en na 2 sec dan gaan ze heel laag draaien ....
zulke voedingen kan je niet kopen volgens mij?

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Ik denk niet dat het alleen de voeding is die je hoort. Vooral de CPU en casefans hoor je. Merk computers (en sommige asus bordjes, daar heet het Q-Fan) kunnen de ventilatoren zachter laten draaien als dat nodig is. Daardoor blaast ie tijdens het opstarten even voluit en zodra hij weet hoe warm alles is kan het lager draaien. Belast je zo'n pc voor 100% gedurende lange tijd en staat ie in een warm hok dan gaat ie ook meer herrie maken.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-02 10:14
Uhm, ik denkt dat mijn Tagan 480 stiller is dan de meeste voedingen in a-merk pc's. Ook is de kwaliteit van die voedingen volgens mij een stuk minder. Over de geluidsproduktie van de rest van mijn systeem kunnen we beter niet beginnen. Altijd alles op full speed, terwijl bv bij HP hij iid een paar seconden full speed draaid en vervolgens temperatuur gestuurd de snelheid van de fan regelt.

[ Voor 46% gewijzigd door MonkeySandwich op 06-03-2005 11:45 ]

• simon
SonyEricsson schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:36:
[...]

wat ik meer bedoelde is de voedingen die ze gebruiken.
Je merkt het echt als je ze aanzet....
eerst maken ze veel toeren en na 2 sec dan gaan ze heel laag draaien ....
zulke voedingen kan je niet kopen volgens mij?
Ehm, volgens mij snap jij het verschil tussen merk computers en DIY bakken niet helemaal :) Een merkpc zoals dell of een HP verschilt eigenlijk maar heel weinig met een DIY bak. Bij merkpc's wordt de hele boel heel zorgvuldig op elkaar 'afgestemd' voordat ze het verkopen. Veelal zijn dit gewoon onderdelen die op de iedereen kan kopen. Ipv de boxed cooler nemen ze een stillere, ipv een standaard voeding een stillere enz.. Dat kan je als zelfbouwer net zo goed, moet je er wel alleen op letten. Bedenk ook dat stillere componenten veelal duurder zijn, en als DIYer probeer je vaak goedkooper uit te zijn.

|>

• SonyEricsson
Simon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:45:
[...]

Ehm, volgens mij snap jij het verschil tussen merk computers en DIY bakken niet helemaal :) Een merkpc zoals dell of een HP verschilt eigenlijk maar heel weinig met een DIY bak. Bij merkpc's wordt de hele boel heel zorgvuldig op elkaar 'afgestemd' voordat ze het verkopen. Veelal zijn dit gewoon onderdelen die op de iedereen kan kopen. Ipv de boxed cooler nemen ze een stillere, ipv een standaard voeding een stillere enz.. Dat kan je als zelfbouwer net zo goed, moet je er wel alleen op letten. Bedenk ook dat stillere componenten veelal duurder zijn, en als DIYer probeer je vaak goedkooper uit te zijn.
wat is het dan wat ik niet snap?
:?

• SonyEricsson
Roel schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:41:
Ik denk niet dat het alleen de voeding is die je hoort. Vooral de CPU en casefans hoor je. Merk computers (en sommige asus bordjes, daar heet het Q-Fan) kunnen de ventilatoren zachter laten draaien als dat nodig is. Daardoor blaast ie tijdens het opstarten even voluit en zodra hij weet hoe warm alles is kan het lager draaien. Belast je zo'n pc voor 100% gedurende lange tijd en staat ie in een warm hok dan gaat ie ook meer herrie maken.
ja dat bedoel ik dus...
is dat de cpucooler..casefans kunnen het niet zijn , want die zitten er niet

[ Voor 6% gewijzigd door SonyEricsson op 06-03-2005 12:14 ]

• simon
SonyEricsson schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:11:
[...]

wat is het dan wat ik niet snap?
:?
dat het verschil tussen merk en DIY minimaal kan zijn afhankelijk van de DIY 'bouwer'. En dat dat bij DIY puur van het persoon die de componenten kiest afhangt.

|>

Pagina: 1