Toon posts:

ftp protocol upload probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem. Ik heb een netwerkje met 2 pc`s. Ik heb een erg trage upload met "pc1" met ftp , zowel lokaal als op internet. met ''pc2'' zijn er geen problemen. upload ik bv iets met pc1 naar een ftp server op internet dan begint ie snel , ongeveer 90 kb/sec en zakt dan steeds verder terug naar 8 kb/sec. Op de andere pc2 heb ik dit niet en is het constant 90 kb/sec. Dus internetverbinding/modem is goed. Ook lokaal is het hezelfde , ik heb ftp server draaien op pc2 en upload ik met pc1 via lokale netwerk daar iets, dan is er hetzelfde probleem :?

verzend en ontvang ik bestanden via het lokale netwerk dan zijn er geen problemen (dus niet met ftp) , dit gaat toch via een ander protocol ofzo?

Ik heb een 8/1 mbit verbinding en een speedtouch 510 modem (1 poort versie), die zit op de uplink van een switch . De 2 pc`s zitten op de switch.. Ik heb al veel dingen geprobeerd , nieuwe software voor modem/netwerk kaart enz enz. Wat ook opvalt is dat tijdens de upload van pc1 (waarbij snelheid inzakt) is de cpu load op 100% ! Ook niet normaal. Wie weet wat het zou kunnen zijn , voordat ik de boel maar formarteer? :'(

*UPDATE 12-03-05*

Ik heb dagen lang geklooit en het bleek zoals ik al vermoede, een softwarematig probleem
te zijn. Ik heb de problemen opgelost met een programmatje Vb WinsockFix , die gooit alle settings
in register en protocollen eruit en zet ze weer nieuw erop. Nu heb ik weer volle upload snelheid :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 21:37 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Staat er misschien een firewall aan op PC1?

[ Voor 3% gewijzigd door iets op 06-03-2005 05:10 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
iets schreef op zondag 06 maart 2005 @ 05:10:
Staat er misschien een firewall aan op PC1?
nee staat uit in het modem en heb zonealarm ook uitgezet , maakt geen verschil