Hier mijn ervaring met mijn Asus M68Ne laptop en drivers:
- Eigen drivers van Asus werken gegarandeerd, geen bugs of wat dan ook.
- Intel WLAN driver 9.0 voor mijn 2200BG kaart: het werkt, geeft echter wel een error wanneer hij weer terug komt uit hibernate. Teruggegaan naar de originele Asus drivers en probleem was weer opgelost.
- Broadcom driver voor de 1Gbit LAN maakt geen verschil met die van Asus.
Kabel inpluggen wanneer laptop uit hibernate is gooit het hele ding op slot. Disable en dan enable en ik heb weer een werkende netwerkkaart. Deze driver heb ik maar zo gelaten, die werkt gewoon aangezien het hibernate probleem er ook al was met de originele Asus driver.
- Via windowsupdate nieuwe videokaart driver geinstalleerd i.p.v. die van Asus zelf met als gevolg dat ik geen DVD's meer kon bekijken want ik had geen beeld meer. Ik heb toen een driver rollback gedaan en waarempel, ik had weer beeld.
Conclusie: heb je een Asus M68Ne laptop blijf dan gewoon bij de originele drivers van Asus als je geen rare bugs wil hebben.
In sommige gevallen kun je beter gebruik maken van de drivers van de fabrikant van dat stukje hardware, in de meeste gevallen ben je gewoon beter af met de originele drivers van de laptop fabrikant. Dat was al mijn conclusie na een half jaar op een uni te hebben gewerkt met laptops en nu dus ook na eigen dagelijkse ervaring als laptopgebruiker.
Wat mij toen ook opviel was het feit dat drivers ook niet vaak werden geupdate door de laptopfabrikant maar weer wel door de fabrikant van een stuk hardware.
Maybe hebben laptopfabrikanten na verloop van tijd geen zin meer in driversupport