Toon posts:

Remote Desktop Web probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een xp bak met IIS installed en poort 7899 ingesteld.
Ook in xp voor remote desktop een user ingevuld.
Op de router heb ik poort 7899 op in en out poort gezet.
Dit geforward naar mijn pc op zolder waar alles op geinstalleerd is (192.168.1.10)

Nu kan ik wel achter de router connecten maar als ik mijn extern ip ingeef lukt het niet.

Oftewel http://214.12.23.124:7899/tsweb lukt niet maar als ik op mijn laptop naar mijn pc op zolder ga waar alles installed is met 192.168.1.10 doen gaat het wel

Waarom lukt het me niet extern?

Verwijderd

Het poort nummer is ook: 3389 (Remote Desktop).

Met IIS heb je wel de poort verandert van je TSWEB, maar niet van je Remote Desktop.
Dit doe je dmv TS Config.

Probeer eerst maar http://IP.IP.IP.IP:3389
Wel ff in je router forward zetten.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 00:54 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:29

Jimbolino

troep.com

remote desktop = 3389?

edit: te laat

[ Voor 36% gewijzigd door Jimbolino op 06-03-2005 00:50 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie maar naast poort 7899 heb ik ook 3389 geforward naar mijn pc boven.

Dus ik dacht dat alles goed was.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, probeer je vanaf intern op je externe IP te connecten. Welke router danwel modem je gebruikt meldt je helaas niet, maar de meeste SOHO routers/modems ondersteunen dit domweg niet.

Je spreekt zelf over poort 7899 en 3899, echter remote desktop werkt op poort 3389.

Hoe kom je aan die andere poortnummers?

edit:

ah ik zie dat de 3899 een typo was, die je hebt aangepast :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je iis draait met de world wide webservice dan staat ie standaard op poort 80.
Je kan dit aanpassen naar een poort die je zelf wil.
Maar dan moet je dus naast je ip ook :poort van iis ingeven gevolgd door /tsweb

3389 heb je nodig om op de router in te stellen omdat je dus eerst via internet naar je iis gaat en dan je remote desktop gebruikt en dus 3389 open moet staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:01:
Als je iis draait met de world wide webservice dan staat ie standaard op poort 80.
Je kan dit aanpassen naar een poort die je zelf wil.
Dat begrijp ik wel hoor, je had alleen niet aangegeven dat je je webserver poort had aangepast.

Wat voor router hebben we het hier over? Welk modem?

Normaliter kun je niet vanaf je interne netwerk connecten naar je externe IP.

Als je op je IIS in de webroot een index.html oid plaatst, kun je die dan wel opvragen? Werkt de 'normale' remote desktop client wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Robotec router.

Bedankt voor je hulp alvast

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de webroot een index.html gegooid maar ook die krijg ik niet via extern te zien.

Ik probeer dus wel via pc in netwerk mijn andere pc extern te benaderen.

Intern lukt remote perfect

Verwijderd

Lijkt me een typisch geval van het niet intern kunnen benaderen van je externe IP.

Daar staat tegenover dat ik op het IP uit je startpost ook geen service aantref. Draait de website wel? Heb je wel alle IP's toegang gegeven tot de website?

Verwijderd

Topicstarter
IIS is gestart en ook WWW service bij de services.

Alles werkt ook intern prima, dus moeten die services ook werken.

Maar raar is dat ik extern geen contact krijg.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Vergeet trouwens niet dat het met veel routers niet mogelijk is om van binnenuit te verbinden met het externe ip adres.
Dus als je het nu zelf aan het testen bent dan heb je een redelijk grote kans dat het idd niet werkt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:24:
IIS is gestart en ook WWW service bij de services.
Dat vroeg ik niet.. je moet de website zelf ook nog starten. Maar aangezien het intern wel werkt, was dat een beetje een domme vraag van mij :P

Maar goed, blijft de vraag staan of wel alle IP's toegang hebben tot de website.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je gemaild

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-02 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En wat heeft de rest daaraan. Lijkt me veel handiger om de discussie hier verder te laten gaan.
Dan heeft de search straks ook nog nut ;)

Verwijderd

^^ niet mailen, hier posten :)

Daarnaast heb ik geen mail ontvangen, dus ben nieuwsgierig waar je het naar toe gestuurd hebt :)

Verwijderd

Staat op de XP machine jouw router wel ingesteld als default gateway? Als ik het goed heb begrepen is dit een vereiste voor RDP via port-forwarding

Verwijderd

Het probleem is nog niet eens zozeer dat z'n RDP niet werkt, z'n webserver werkt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:45:
Nu kan ik wel achter de router connecten maar als ik mijn extern ip ingeef lukt het niet.

Oftewel http://214.12.23.124:7899/tsweb lukt niet maar als ik op mijn laptop naar mijn pc op zolder ga waar alles installed is met 192.168.1.10 doen gaat het wel

Waarom lukt het me niet extern?
Intern werkt het kennelijk wel, dus het probleem lijkt te zitten in het routeren van het ip-verkeer.

Verwijderd

Tsja. Dit hoort dus in Network Troubleshooting, maar ik ga hem niet moven.

Start daar maar een nieuw topic waarin je stukken duidelijker bent over wat, waar, waarom en hoe wel en niet werkt. Er mag geen onduidelijkheid bestaan over wat nou je probleem is en welke handelingen je verricht hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.