Toon posts:

Van IMG naar AVI

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt mij maar niet om van een img file een avi file te maken. Img wordt vrijwel of eigenlijk helemaal niet herkend voorzover ik heb geprobeerd in allerlei progs. Ik wil bijv. ondertitels toevoegen en in alle progs daarvoor lukt het niet met een img file. Wordt dus niet herkend hetgeen onmiddellijk ook de vraag oproept waarom zoon extensie dan gebruikt wordt met alle andere mogelijkheden die er zijn?

Stond eerst in NSTM, maar kreeg een slotje, hopelijk staat het hier goed.
Kreeg ook commentaar op het maken van een Topic, maar ik dacht dat de vraag toch wel overduidelijk is, dus graag geen discussie over in welk forum wel of niet, maar het liefst een zinnig antwoord op een gewone vraag.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
de extensie .img wordt gebruikt om als "image" van een CD te gebruiken, zoals Cheatah in je vorige topic al zei. Normaal worden img's gebruikt om direct op CD te branden en in je DVD speler af te spelen.

Om de bestanden die ín je image staan eruit te halen, moet je hem:
• mounten met daemon tools
• of op CD branden en de bestanden eraf halen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt bijvoorbeeld WinIso gebruiken om de image uit te pakken op je hdd te zetten.
Ik heb geen idee wat er dan in die image zit, maar ik ga er maar ff vanuit dat er videobestanden inzitten...
Dan kun je het bijvoorbeeld gaan coderen met VirtualDub naar Avi.
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:06:
Wordt dus niet herkend hetgeen onmiddellijk ook de vraag oproept waarom zoon extensie dan gebruikt wordt met alle andere mogelijkheden die er zijn?
Je zou ook eerst ff wat moeite hebben kunnen doen voordat je gaat roepen dat het niet werkt.
Als je ff gezocht had naar wat een .img bestand is... genoeg info over te vinden lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou ook eerst ff wat moeite hebben kunnen doen voordat je gaat roepen dat het niet werkt.
Als je ff gezocht had naar wat een .img bestand is... genoeg info over te vinden lijkt me.

Wat dacht je nu wat ik al weken aan het doen ben. Het gaat niet om er achter te komen wat een img bestand is. In mijn geval een video zonder nederlandse ondertitel. En ik weet ook wel hoe ik een img bestand moet branden, maar waar het omgaat is dat ik de nederlandse ondertitels er niet op kan krijgen in de bekende progs omdat img niet wordt herkend, dus er moet geconverteerd worden en dat lukt me nou juist niet.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 15:21

_Ernst_

Mark It Zero!

Zoals gezegt is is .img een image bestand, geen videobestand. Die image kun je uitpakken, dan kun je wel videobestanden krijgen.
Probeer hem eens te open met Isobuster, en kijk wat je eruit krijgt (mpeg of avi ofzo)

In het geval van een avi of mpeg kun je er weer makkelijk een subtitle onderplakken, hoe dat moet is ook makkelijk te vinden

Last.fm

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:22:

Wat dacht je nu wat ik al weken aan het doen ben. Het gaat niet om er achter te komen wat een img bestand is. In mijn geval een video zonder nederlandse ondertitel. En ik weet ook wel hoe ik een img bestand moet branden, maar waar het omgaat is dat ik de nederlandse ondertitels er niet op kan krijgen in de bekende progs omdat img niet wordt herkend, dus er moet geconverteerd worden en dat lukt me nou juist niet.
Als je dat al weken aan het doen bent, dan doe je toch echt iets niet goed hoor :+
Tis misschien toch wel handig om wat van die filetypes af te weten, dat kan handig zijn als je er iets mee wilt.

Je wilt er dus ondertitelingen in?
Als je mijn vorige post nou ff doorgelezen had, had je kunnen lezen dat je een image uit kunt pakken op je hdd met WinIso.
Dan heb je dus de videofile op je hdd staan, en kun je de ondertitelingen er in coderen, met bijvoorbeeld VirtualDub+plugin.

www.google.nl wil ook nog wel ns helpen trouwens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nightwish, denk nou niet dat ik mijn best niet doe. Ik ben echt al weken bezig om een oplossing voor mijn probleem te vinden. Ik zoek dus bij mensen waarvan ik denk dat die mogelijk een oplossing hebben. Over filetypes en extensies weet ik meer dan genoeg om te weten wat ik doe of moet doen, maar het lukt dus niet. Ook als ik bijv. hier, wat ik eerst doe, want ik wil vlug een oplossing, de zoekfunctie inschakel dan zie je meteen door de bomen het bos niet meer oa omdat de draadjes vaak oeverloos lang zijn zodat je nooit vindt wat je wilt vinden en bovendien loop je met name in dit forum vrijwel 100 % kans om afgezeken (of slotje krijgt!!) te worden ipv geholpen te worden omdat je niet in het goeie forum zit, alsof dat al zo makkelijk is geregeld. Dan verder zijn er zelfs mensen die aanmerking hebben op de vraagstelling zelf (terwijl ik een duidelijke vraag stel) en je aanraden om eens te leren hoe je een nw topic maakt, zo zie je maar, al wil je goed het wordt niet altijd gewaardeerd. Nou die .img files, dat zijn binnengehaalde films zonder ned. ondertiteling en het enige wat ik vraag hoe verander ik die extensie zodat ik in talloze progs er een ondertiteling onder kan zetten. Zonder eerst er een cd te moeten branden. Dat lukt dus gewoon niet ook niet met virtuele cdrom en OOK niet met Winiso. Ik kan wel zeggen dat ik al die progs in huis heb. En in welk forum dan ook tot op heden geen goed antwoord gekregen ondanks goeie bedoelingen. ECHTER met het prog. The FilMachine is het gelukt zowel omzetten en branden naar DVD inclusief filmtitels. Wat er anders is weet ik niet maar het is gelukt. Verder bedank in ieder geval.

Verwijderd

img is een image :) en dat zal wel gewoon een filmripje zijn in avi formaat of mpeg. (gemaakte videoCD) je kan een img niet omzetten naar AVI omdat dit heeel iets anders is

als tip kun je beter eerst maar eens met een virtual cdrom drive die image checkken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 11:42 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja een .img kijken gaat natuurlijk niet lukken 8)7 .img is of een cd-image, of een foto :P

Met een klein beetje zoeken had je dit zelf ook wel kunnen vinden. Hier op GoT vinden we dat stukje eigen inzet erg belangrijk. Lees hierover Software Algemeen - Beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door :)

Lees ook de berichten van LuNaTiC en Fisico in Van IMG naar AVI ook nog eens goed door :)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 06-03-2005 12:04 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.