StuiTeR schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:30:
nou toch weer een stuk verder. Nu dus nog de keus tussen zalman / AC. Voordeel van zalman lijkt de lagere fan speed. AC daarentegen lijkt me makkelijker in de montage en is hier dichtbij goedkoop te krijgen (gistron zit om de hoek)
@sharky, bedoel je met die converter gewoon een verloop van je psu kabels naar 12 en 5 volt of ? Als ik dus echt voor de ati silencer ga en die gewoon op de 5 volt aansluit draait ie dan wel ?. Waar heb je trouwens die dempingsmatten vandaan ? Ik heb onder mijn case wel een dempingsding liggen maar voor in de kast heb ik verder niets.
Die arctic is standaard stil, ga je dat ding nog stiller maken door het voltage op 5V te zetten zal ie stabiel zijn. Maar aangezien die Silencer al zo stil is zou ik m op een V of 7.5 laten draaien.
Die Silencer is goed te betalen en tja, ik heb er geen probs mee en ik koop als ik weer een nieuwe videokaart koop zeker weer een Arctic. Ook de prijs is goed.
Die demingsmatten kan je aan de binnenkant van je PC plakken. Zit een kleeflaag op (ala sticker). En het scheelt zeker, nu heb ik een fijn tapijtje in me kast (naja, ook tegen het plafond en de muren).
En die matten heb ik gekocht bij Freezinghardware.nl . Ik heb deze> Universele geluidsdempingsset voor midi-towers (2 maal). Maar je kan het beste 1x Universele geluidsdempingsset voor big-towers kopen(ook voor een miditowern, omdat die vaak ook al "groot" zijn).
Snijden van die matten is easy, gewoon met stanly messje aan de kant van het schuim. Na 1x snijden "BREEK" je de mat zo in 2en (dit scheelt ech veel werk), het niet breken wilt zeggen dat je stanlymes alles moet doen, en dat is een pokkewerk. Dus, 1x snijden met een nieuw Stanlymes (van Stanly dus, niet billige chap ding) en dan breken, vervolgens volgens de handleiding in de kast op zijn plaats leggen. Onder het motto oefening baart kunst

. Maar lezen van de handleiding is belangerijk. Die zooi plakt overal aan vast!(als de stickerzooi er van af is)