Asus P5AD2 Start niet op

Pagina: 1
Acties:

• steekas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
Hallo,

Ik heb hier een Aopen HQ8 (als ik mij niet vergis) met een nieuwe 400 watt voeding.
Met een ASUS P5AD2 Premium en 1 GB ram 2*512
Intel P4 3 GHZ Socket 775 Boxed
ASUS AX 300SE/TD Videokaart.

Dit alles is nieuw vanwege het overlijden van mijn Asus P4T met P4 1,7 GHZ Socket 423.

Voor de rest niets bijzonders wat erin zit.

Nu werd mij door de winkel waar ik het haal verteld dat ik mijn 2*120 Gig Maxtor IDE HD's kon blijven gebruiken.
Als ik van elke HD een master maak, en dan elk op een aparte poort zet van de rode IDE/RAID aansluiting op MB.

De DVD en brander gaan dan gewoon als master /slave op de gewone IDE poort.

Als ik nu het systeem wil opstarten zie ik wel de twee dvd spelers op het derede ide kanaal zitten.
Maar mijn HD kan ik alleen zien na het post screen, dan gaat hij nog even verder en dan komt er in het scherm te staan No signal en de computer start opnieuw op.

Ik heb ondertussen allerlei aansluit mogenlijkheden geprobeerd (kabels veranderen,jumpers veranderen,bios instellingen anders.)
Maar mijn HD kan ik niet bijkomen./zien

Ik gebruikte GEEN raid en wil dat voorlopig ook niet.

• avdr2
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04-2021
Het derde IDE-kanaal? Dan heb je toch of RAID of SATA parallel en geaktiveerd lopen lijkt het. Die twee UIT zetten, alleen IDE aan.

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ja idd (heb zelf een P5AD2-E Premium), check je bios-instellingen voor wat betreft RAID/IDE Mode, je moet idd beide IDE-kanalen op IDE-mode zetten dan zou er niks aan de hand moeten zijn.

In de manual van het moederbord staat ook alles netjes en goed uitgelegd

Succes

New Build in Progress

• steekas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
Na inderdaad de handleiding nog een goed doorgenomen te hebben.
Kwam ik inderdaad achter een aantal foutieve instellingen.

Alles werkt nu goed

• aa.loedeman
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-08-2025
Viper72 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:23:
Ja idd (heb zelf een P5AD2-E Premium), check je bios-instellingen voor wat betreft RAID/IDE Mode, je moet idd beide IDE-kanalen op IDE-mode zetten dan zou er niks aan de hand moeten zijn.

In de manual van het moederbord staat ook alles netjes en goed uitgelegd

Succes
Beide IDE kanalen? Er is in het moederbord toch maar één kanaal in te stellen (IDE)? Ik zit ook met opstartproblemen voor wat betreft dit moederbord (zie latere post voor mijn specifieke probleem).

TM3 LR, wit, zwart, aero en trekhaak