Toon posts:

Zwart beeld bij games en films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC heeft nogal last van kuren de laatste tijd. Ik heb al een hoop geprobeerd (de nieuwste catalyst drivers gedownload, gezocht op tweakers, google etc) maar geen resultaat. Daarom dat ik er toch maar een topic aan waag.

Het probleem is als volgt, als ik een spel speel of een film kijk dan gaat dat een minuut of 10 perfect maar daarna wordt opeens me monitor in de power saving modus gegooid. De muziek loopt dan nog even door maar een minuut later hangt die ook. Vervolgens moet ik me PC uitgooien door de power knop enkele seconden in te houden en met een beetje geluk doet die het daarna weer perfect. Een nogal vervelend probleem zoals je wel zult begrijpen.

Het systeem waar ik op zit heb ik een jaar geleden gekocht bij de Aldi de 8080Xl was het dacht ik. Met een radeon 9800 XL (ik vermoed dat het probleem daar in zit). Hij is helemaal standaard op een soundblaster audixy 2ZS na.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zit zelf nu over na te denken om dan maar te gaan formateren, maar een makkelijkere oplossing zou natuurlijk beter zijn.

Verwijderd

Ik vermoed oververhitting. Wat zijn de temps?

Verwijderd

Ik ken een aantal personen die ook zo'm medion 8080xl hebben met precies zo'n radeon 9800XL,
bij diegenen is die videokaart al eens een keer overleden (ik vermoed oververhitting of de voeding).

Dus ik denk dat je videokaart stuk is, en die dus door medion vervangen dient te worden.
Of dat de problemen al verholpen kunnen worden door betere koelingen, check gelijk ook effe de spanningen op de verschillende voltlijnen van de voeding, deze mogen uiteraard niet te ver afwijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff speedfan gedraaid.

Hij begon met dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~emmer137/Clipboard01.jpg

Toen filmpje en spel tegelijk aangezet en toen knalde de PC eruit bij:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~emmer137/Clipboard05.jpg

Kan ik hier uit opmaken dat het een verhittingsprobleem is? En zou een cooler een oplossing zijn?

Ik vraag me trouwens af, dat als het echt zo zou zijn dat de videokaart kapot is. Zou die dan niet helemaal geen spel meer kunnen starten en ook niet voor 10 minuutjes wel?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 22:57 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk maar eens naar die vlammetjes in Speedfan :P

Ja, dat is _absoluut_ een oververhittings probleem :X zit er wel een koeler op je videokaart? :?

[mierenneukmode] volgens mij hoort dit niet thuis in dit sub-forum, en had je ook wel wat meer zoekwerk mogen doen [/mierenneukmode]

[ Voor 1% gewijzigd door RoD op 05-03-2005 23:15 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik zal als ik jou was die fan1 op 100% zetten, was dit al zo toen je speedfan opstarte?
(Die medion kasten zijn ook wel heel klein ;))
Mischien heb je ergens een andere AGP kaart bij de hand? Speel daar dan eens een film mee af. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 07:43 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik verplaats het topic even naar Videoplanken & Beeldkanonnen, omdat het er toch op lijkt dat je videokaart niet helemaal goed is :)

Software Algemeen > Videoplanken & Beeldkanonnen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat ik het opgelost heb. Ik wilde eerst even een andere videoplank erin doen, maar toen ik de PC opende zag ik dat de radeon toch wel erg weinig ruimte had in de kast. Dus ik heb de TV kaart, die ik toch nooit gebruik er uit getrokken en de geluidskaart helemaal omlaag gegooid.

Nu heb ik net 2 uur achter elkaar een spel gespeeld en de temperatuur steeg niet verder dan 50 graden. Het lijkt te werken dus, maar ik zal het nog even aankijken.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:08:
Ik vermoed dat ik het opgelost heb. Ik wilde eerst even een andere videoplank erin doen, maar toen ik de PC opende zag ik dat de radeon toch wel erg weinig ruimte had in de kast. Dus ik heb de TV kaart, die ik toch nooit gebruik er uit getrokken en de geluidskaart helemaal omlaag gegooid.

Nu heb ik net 2 uur achter elkaar een spel gespeeld en de temperatuur steeg niet verder dan 50 graden. Het lijkt te werken dus, maar ik zal het nog even aankijken.
als ik jou was had ik er nog ergens minimaal 1 extra case fan in proberen te stoppen voor de save, als je processor ook volbelast draait dat het dan nogsteeds koel genoeg is

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Het is de VGA. Trust me. Bel Medion en zeg dat ie defect is, heb er in mijn Medion reparatie looptijd superveel vervangen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik weet het niet maar als ik zo kijk is los van je vidcard je 3,3 lijn wel errrruugg laag. Ik heb dat ook met een vorige voeding gehad en daardoor klapte hij er bij mij tijgens gamen steeds uit
Pagina: 1