Toon posts:

Problemen met Logitech X530

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen week geleden de Logitech X530 gekocht, de eerste twee dagen nergens last van gehad, maar nu begint ie heel vervelend te doen. ( geluidskaart: Creative SB Live, welke kan ik nergens vinden)

Zo heb ik nu onder meer een Duitse en Spaanse radiozender die over mijn boxen uitgezonden wordt. Soms heel duidelijk hoorbaar dan weer heel zachtjes. Het probleem dat hierbij kwam is dat ik niet meer tussen een spel, als World of Warcraft, en windows kan switchen, omdat ik dan een ruis krijg.
Ook komen er allemaal rare geluiden uit mijn boxen, als kleine knalletjes, maar soms ook redelij k harde..

Ik heb het volgende op advies van een vriend geprobeerd:
- Verplaatsen van de handset van de telefoon
- Verplaatsen van de subwoofer

Dit heeft maar een minuut of twee mogen werken, waarna het probleem weer terug was.

Heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem??

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hmmm, ik heb er zelf geen directe oplossing voor, maar mail Logitech hier eens over. Dat helpt jou niet direct, maar ze hebben dat wel een stuk feed-back "uit het veld" zodat ze aan een verbeterde versie kunnen werken.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Probeer anders eens de kabel door een magneetje heen te halen (weet niet precies hoe dit heet)

Verwijderd

Topicstarter
k zal het ff proberen en ga logitech ff spammen :P

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels logitech een mailtje gestuurd, dan moest je het modelnr. geven aan de achterkant van de subwoofer..

Subwoofer naar voren gekanteld en weg radio. De knalletjes zitten er nog steeds in, maar dat kan of aan me geluidskaart liggen of aan de logitech ding, dus wordt het maar ff omruilen...

Als er nog iemand is met een oplossing, hoor ik het graag

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 22:21 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
die 'zenders' had ik ook vroeger ook, maar toen heb ik van de magneet dingen (wat het ook mag zijn) eromheen gedaan, sindsdien bijna tot geen last meer van

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Die magneetdingen zijn waarschijnlij ferrietkernen. Die worden in computers ook gebruikt rond de aansluitingen van de kast op het moederbord (de bedrrading van de knoppen en de LEd-jes). Die dienen er inderdaad voor om te ontstoren. Zou ook een mogelijke oplossing kunnen zijn. Alleen vreemd dat Logitech die dingen dan niet standaard bij dit soort setjes inbouwt of meelevert.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:06:
Die magneetdingen zijn waarschijnlij ferrietkernen. Die worden in computers ook gebruikt rond de aansluitingen van de kast op het moederbord (de bedrrading van de knoppen en de LEd-jes). Die dienen er inderdaad voor om te ontstoren. Zou ook een mogelijke oplossing kunnen zijn. Alleen vreemd dat Logitech die dingen dan niet standaard bij dit soort setjes inbouwt of meelevert.
Enig idee waar ik die kan kopen??

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Ik heb precies hetzelfde probleem.Maar ik dacht dat er al magneetdingen in de speakers zaten.Heb ik toch zeker ergens een keer gelezen... Maar ik kan ook helemaal mis zijn :p
Nuja, dit topic is bookmarked :)

http://www.noizystudios.net

Verwijderd

Dit probleem had ik jaren terug met een 4.1 Cambridge set. Destijds is er een grote omruilactie geweest, een slecht afscherming van de versterker in de subwoofer (waar ook de versterker is ingebouwd) was de oorzaak. Door je kabel af te schermen denk ik niet dat je bij een oplossing komt, lijkt meer op hetzelfde euvel als destijds bij Cambridge.

Edit: ik zou in jouw geval de helpdesk van Logitech inlichten (onderste telefoonnummer):

Benelux (B, LUX, NL)
Logitech Benelux
Maanlander 14C
NL-3824 MP Amersfoort
+31 (0)10-243 88 97 Product Information
+31 (0)10-243 88 98 Technical Help

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 15:53 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment is het weer weg, kan ook aan het weer liggen :p, maar het komt meestal na een paar minuten weer terug..

Ga morgen ff dat met die magneet dingen proberen want heb er op het moment geen en ook niks waar ik ze van af kan slopen dus...

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Die ferrietkernen kan je bij de betere elektronica-onderdelen zaak kopen. Dus niet IT's of zo, maar Display. Dus waar je losse weerstanden, condensatoren en dat soort speelgoed kan kopen.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Vimy schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:45:
Ik heb precies hetzelfde probleem.Maar ik dacht dat er al magneetdingen in de speakers zaten.Heb ik toch zeker ergens een keer gelezen... Maar ik kan ook helemaal mis zijn :p
Nuja, dit topic is bookmarked :)
Logitech zegt zelf ook dat die dingen in de speakers moeten zitten, heb toen hun advies opgevolgd en de speakers op me mp3-speler aangesloten, dan heb ik er geen last meer van..

Heb ik ze vandaag omgeruild, doet ie weer precies hetzelfde dus moet waarschijnlijk ff een nieuwe geluidskaart aan schaffen :(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik had het ook, totdat ik me pc had verplaatst... nu heb ik nergens last meer van :\

Het gebeurde op me soundblaster live, onboard en Audigy2

Maar ben er vanaf, misschien eens al je kabels netjes leggen en niet veel bij elkaar bundelen

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 15:06

Nessuno

io sono nessuno

ik heb het plop of klik of hoe je het wil noemen probleem ook :S

heb net met logitech bebeld maar die zeggen dat het niet een bekend probleem is
wat heb ik zo al geprobeerd :

ferriet kernen om alle denkbare kabletjes die je maar kan bedenken
pc geaard :P
enz enz

ga zo nog even het setje proberen met een andere pc en een diskman (wie weet wat er gebeurt)

zijn er almensen die wat anders geprobeerd hebben wat de oplossing was voor hun probleem ?

Na rose e cient spin

Verwijderd

ik heb het probleem ook met die duits of franse zender n hij kraak af en toe :S Help en logitech doet niets verder heb ik een creative audigy :S :@
Pagina: 1