Sweex wireless adsl modem webserver ontvindbaar

Pagina: 1
Acties:

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 07:00

Behind_You

Kijk altijd achter je

Topicstarter
Ik heb vandaag een Sweex Wireless ADSL Modem/Router 11G Annex A/B (CC400020) gekocht en ik kan de interne configuratiepagina niet bereiken. Deze zou op het ipadres 10.0.0.2 moeten zitten
maar daar krijg ik helemaal niks te horen. Ook pingen daarvan lukt niet.

Maar wat ik ook raar vind is dat als ik de netwerkverbinding op: "ip-adres automatische verkijgen" zet dat ik dan het volgende ip-adres krijg: "169.254.191.10" Terwijl het volgens de handleiding 10.0.0.x zou moeten zijn.

Ook heb ik het geprobeerd als ik zelf een ip-adres opgeef. Heb onder andere 10.0.0.2 geprobeerd. Aangezien dit hetzelfde ipadres is als de router zou je een melding verwachten dat het ipadres al bezet is, maar die krijg ik niet. Maar ook als ik 10.0.0.100 of 10.0.0.150 probeer kan ik de configuratiepagina nog steeds niet vinden/pingen.

De router zelf is niet kapot want ik heb er 2 pc's op aangesloten en deze kunnen gewoon met elkaar comminuceren. Ook branden er 3 lampjes. 1tje voor dat die aanstaat en 2 voor de pc's die aangesloten staan.

Ook heb ik de router meerdere malen gereset en de stroom er afgehaald.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor het vinden van de configuratiepagina van de router.
Alvast bedankt.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geef je, naast een IP-adres, ook het correcte subnetmask en default gateway op?
Gateway hoort het IP-adres van de router te zijn, en het subnetmask is wsl 255.255.255.0
Blijkbaar staat DHCP uit: dat is een beetje raar, want voor zover ik weet staat dat bij een thuisrouter standaard aan.
Reset naar fabrieksinstellingen heb je gedaan? Is het mogelijk dat de router al eens in gebruik is geweest, en evt is teruggebracht naar de winkel?

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 11:11
het adres dat je krijgt (169.254.191.10) is default windows wanneer er geen ipadres wordt ontvangen van de DHCP server (je router).

Je zou eens kunnen kijken of jou pc wel op DHCP staat en waar de ander pc's op staan. Kijk even via ipconfig hoe ze ingesteld zijn, dan kun je dat vergelijken met je eigen config. ALs de ander pc's wel DHCP zijn ingesteld, doe dat dan ook bij jouwe!

Lampjes die branden zeggen in principe niet echt veel. Alleen dat er een pc op is aangesloten.

Jan-Willem

• Behind_You

Behind_You

Kijk altijd achter je

Topicstarter
Bean schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:24:
Geef je, naast een IP-adres, ook het correcte subnetmask en default gateway op?
Gateway hoort het IP-adres van de router te zijn, en het subnetmask is wsl 255.255.255.0
Blijkbaar staat DHCP uit: dat is een beetje raar, want voor zover ik weet staat dat bij een thuisrouter standaard aan.
Reset naar fabrieksinstellingen heb je gedaan? Is het mogelijk dat de router al eens in gebruik is geweest, en evt is teruggebracht naar de winkel?
Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Met het opgegeven van gateway en zonder, beide zonder resultaat.

Het zou kunnen dat die al een keer gebruikt is, maar het was nergens duidelijk aan te zien.
Het resetten kan op 2 manieren. Manier 1: knopje aan de achterkant indrukken met een pen. Manier 2: optie in de configuratiepagina. De eerste manier heb ik meerdere malen geprobeerd, maar geen resultaat.
jee-weetje schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:30:
het adres dat je krijgt (169.254.191.10) is default windows wanneer er geen ipadres wordt ontvangen van de DHCP server (je router).

Je zou eens kunnen kijken of jou pc wel op DHCP staat en waar de ander pc's op staan. Kijk even via ipconfig hoe ze ingesteld zijn, dan kun je dat vergelijken met je eigen config. ALs de ander pc's wel DHCP zijn ingesteld, doe dat dan ook bij jouwe!

Lampjes die branden zeggen in principe niet echt veel. Alleen dat er een pc op is aangesloten.
Ik kan met geen enkele pc de configuratiepagina bereiken. Als ik de pc's op DHCP instel krijg ik dat standaard windows ip-adres. Een als ik zelf een ip-adres instel in de 10.0.0.x reeks dan kan ik de configuratiepagina ook niet vinden.

Dus er zijn 2 mogelijkheden, of het ip-adres van de router is veranderd. Of de hele configuratiepagina bestaat niet op deze router. Dat laatste lijkt me wel heel sterk dus denk dat het ip-adres is veranderd. Alleen de vraag is naar wat?

Maar ik ga vanmiddag even terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb en even vragen of zij een oplossing hebben of anders om ruilen voor een werkend exemplaar.

Verwijderd

Ik zou eens je bekabeling gaan controleren. Je pc's krijgen geen ipadressen toegewezen, dat kan door slechte bekabeling, kapotte router of netwerkkaarten. Aan de netwerkkaarten zal het wel niet liggen aangezien alle pc's niet werken. Als de lampjes aan gaan op de router voor de poort waarop een pc is aangesloten heeft en je toch geen ipadres krijgt moet je de snelheid van de netwerkkaart eens instellen op 10mbps half duplex, werkt die ook niet zou ik de router eens nakijken.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Reset het apparaat even, (de resetknop achter op het kastje 10 seconden ingedrukt houden)
Knippert het ADSL lampje wel ? mocht deze en het lampje wat ernaast zit niet knipperen dan is het apparaat defect, als na de reset het lampje wel knippert moet het ADSL lampje na een tijdje (minut ofzo) blijven branden (ik spreek uit ervaring, heb al tientallen defecte sweex producten in m'n handen gehad)

[ Voor 18% gewijzigd door NuKeFaCe op 07-03-2005 11:52 ]

• Behind_You

Behind_You

Kijk altijd achter je

Topicstarter
Probleem is opgelost. Ik heb hem net omgeruild voor een andere en deze doet het wel. Dus iedereen bedankt voor de hulp.

Nog even een reactie op de vorige posts: Aan de kabels lag het niet want ik gebruik nu dezelfde kabels en dan werkt het gewoon. En toen kon ik ook gewoon de andere pc's zien via de router.

Als ik de adsl kabel er in deed dan bleef die lampje gewoon branden. Dus hij was inderdaad kapot.

Pagina: 1