Netwerkkaart alweer defect?

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Vorig jaar had mijn broer telkens problemen met zijn netwerkverbinding, iedere keer de melding 'netwerkkabel niet aangesloten' en deze verbinding viel ook echt iedere keer weg. Regelmatig de kabel opnieuw gemaakt, andere kabel, maar niets hielp. Uiteindelijk heb ik zijn onboard LAN (Intel op Compaq mobo) maar uitgeschakeld en er een 3Com PCI kaartje ingezet, sindsdien geen problemen meer 8)7 .

Tot van de week, precies hetzelfde verhaal, alleen kan die het nu een hele tijd goed doen en dan opeens kort achter elkaar dat de verbinding wegvalt. Heb een nieuwe kabel gekocht, met aangegoten stekkers met de hoop dat het dan weg was, maar nee, blijft |:( .

Kortom ik word gek van dat ding, is nu alweer de netwerkkaart defect of is er toch wat anders aan de hand?

Het enige wat de afgelopen tijd veranderd is is de bedrading van de modem naar de switch, maar aangezien internet het op de andere computer wel goed doet lijkt mij dit sterk :| .

Zijn computer is een Comapaq P4 draaiend onder XP, wat veder schoon is.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:28
Waar wordt je netwerkkaart op aangesloten (hub switch + merk), 10Mb/100Mb half of full duplex? Heb je de laatste Windows patches geinstalleerd? Wat voor een compaq is het precies? Eventeel laatste drivers al gebruikt? Eens kijken of er een bios update beschikbaar is voor je machine?

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Vandaag de switch die beneden stond en de router die boven stond omgeruild (de PC van mijn broer boven zit nu aan de switch en computers beneden aan de router), tot nu toe geen problemen meer. Denk dat dit het probleem was/is, had namelijk die twee bij het opnieuw bedraden omgeruild omdat dat logistiek :+ gezien makkelijker was. Maar ja, maakt niet uit, was al van plan om een nieuwe router te halen aangezien deze eerder ook al voor problemen zorgde.

Maar had eerder moeten inzien dat daar de fout zat |:( , in iedergeval bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door naaa op 06-03-2005 16:22 . Reden: geen sig ]

Verwijderd

antonie schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:21:
Vandaag de switch die beneden stond en de router die boven stond omgeruild (de PC van mijn broer boven zit nu aan de switch en computers beneden aan de router), tot nu toe geen problemen meer. Denk dat dit het probleem was/is, had namelijk die twee bij het opnieuw bedraden omgeruild omdat dat logistiek :+ gezien makkelijker was. Maar ja, maakt niet uit, was al van plan om een nieuwe router te halen aangezien deze eerder ook al voor problemen zorgde.

Maar had eerder moeten inzien dat daar de fout zat |:( , in iedergeval bedankt.
Het kan wel trouwens hoor, sommige kaarten zijn wat gevoelig voor voltageschommelingen. Als je een brakke voeding hebt, en het type kaart wat je hebt heeft daar last van, dan kunnen ze in principe overlijden :)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:53

Dentheman

Zie signature

Bij mij deed internet het ook aldoor niet, toen ik net breedband had. Toen had ik alles losgehaald en opnieuw aangesloten en toen werkte het opeens weer :?

offtopic:
Ja lekker neographikal :P

Zie ondertitel