[XP64] 64-bit driver voor ac'97 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Hallo,

Weet iemand waar ik een 64-bit (windowsXP) driver kan vinden voor mijn geluidskaart? Ik heb een asrock 760GX moederbord (er zit een Cmedia ac'97 chip op). Op google kom ik veel dode links tegen en drivers van andere fabrikanten die niet werken. Verder heb Ik gekeken op: aoaforums.com en planet64AMD.com maar dat mocht niet baten. Weet iemand misschien ergens een driver die werkt op meerderen ac'97 systemen?

Alvast bedankt!

• Nander
Heb ik gekeken. Er staat een driver op voor een realtec (ook een ac97) maar de link is dood. Google heeft me de weg gewezen naar een alternatief download adres, maar de driver werkt niet met andere kaarten dan realtec (zit een soort check op). Mijn vraag blijft eigelijk of er een soort generieke driver is voor deze ac97 chip. Maar in ieder geval bedankt voor de link! Iemand anders misschien?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
google?

_@/'

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
ben ik nou achterlijk of staat het ook gewoon op de site van realtek?

http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

https://wren.co/join/Devian

• Nander
Zoals je misschien gelezen hebt... Ik heb dus geen realtek, maar een Cmedia. Ik heb verteld dat ik de realtek al geprobeerd heb en dat deze niet werkt. Ik ben dus op zoek naar een generieke driver, maar ben me er van bewust dat deze er misschien wel niet is. Ik zal ook een mailtje sturen naar de asrock.

• Nander
Klein schopje

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, op mijn asus p5gd2 deluxe zit ook een cmedia geluidschip.
Deze krijg ik niet geinstalleerd onder de windows 64 bit editie, de drivers van de site asus --> als ik dat installeer dan geeft hij tijdens het installeren aan dat het device er niet is oid :S

P.s. HELP !!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Asus al gemaild ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 09:01

EaS

In de download database van www.planetamd64.com staat in ieder geval een 64-bit cmedia driver. Kan geen rechtstreekse link geven voor de download, want daarvoor moet je je er registeren.

Als je daar trouwens het forum doorzoekt, kom je ook een aardige lading cmedia topics tegen, waarvan in een aantal ook wat links staan. Een ding is wel duidelijk, de boel is zeker aan de praat te krijgen onder x64.

Verwijderd

Ik heb het probleem op gelost.
Het is een windowsupdate die het probleem heeft verholpen :o

Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio, daar stond een vraagteken bij --> windows update gedaan --> vraagteken verdwenen --> drivers geinstalleerd; geluid doet het _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je ook nog even willen vermelden welke update het probleem heeft verholpen? Het relevante kb-nummer oid. Dan heeft iemand die in de toekomst dit topic vindt er namelijk ook nog wat aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 16:24:
Zou je ook nog even willen vermelden welke update het probleem heeft verholpen? Het relevante kb-nummer oid. Dan heeft iemand die in de toekomst dit topic vindt er namelijk ook nog wat aan :)
Heb even gezocht...
Maar geen KB nummer --> alleen het volgende:

Windows XP 64-Bit Edition Version 2003
Microsoft Corporation - Other Hardware - Microsoft UAA Bus Driver for High Definition Audio --> dit was de oplossing

en ook een driver voor de geluidschip zelf, tevens geen KB nummer :

Windows XP 64-Bit Edition Version 2003
C Media Electronics Incorporation - Sound - C-Media High Definition Audio Device
Pagina: 1