ati 9250 en riser card op een msi mobo

Pagina: 1
Acties:

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik heb een HTPC in elkaar geknutselt en stuit nu op een probleem

namelijk zodra ik in windows mce 2005 kom dan gaat mijn beeld flippen (strepen en blokken enz) en na een aantal seconden wordt het beeld zwart en kan ik dus niets meer.

ik dacht eerst dat de videokaart defect was omdat ik dit probleem niet kreeg als ik mijn oude geforce 2 mx kaartje erin stopte.

maar nadat ik mijn 9800 pro kaart erin stopte kreeg ik weer dat mijn beeld zwart werd. (maar nu geen strepen en blokken)

toen heb ik de riser kaart er tussen uit gehaald en toen was het probleem weg.

nu zou je zeggen dat dan de riser kaart defect is....maar waarom doet hij het wel met de gforce 2 mx?

de riserkaart is nodig omdat ik een silverstone lc11 kast heb. deze kaart wordt daar dan ook bij geleverd.

wat ik ook vreemd vind is dat mijn agp slot op het mobo anders is dan de agp op de rizerkaart.
op het mobo zit er in de sleuf een blokkade waardoor je een inham in je agp kaart nodig hebt wil deze erin passen. bij de riserkaart is het een sleuf zonder blokkades en passen dus ook kaarten zonder inhammen.

wat denken jullie? is de riserkaart defect? of werkt de riser niet met mijn ati kaarten (9250 en 9800pro)
waarom werkt mijn oude gforce kaart dan wel? gebruikt deze minder koperbaantjes waardoor deze net wel kan werken?

opensecure.nl

Verwijderd

misschien dat je 9800 wat gevoeliger is voor signaal verlies? of kleiner bereik heeft waar het binne moet vallen... ofzoiets ?

en de oudere kaart nog wat "ruwer" is>????

• Zjemm
vreemd is ook dat de 9250 het tijdens de installatie van mce2005 het prima doet maar zodra in windows inlogscherm en je beweegt de muis dan gaat het mis en een paar sec. daarna scherm zwart.

opensecure.nl

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Uninstall je drivers eens ,en kijk eens of het dan wel gaat. Ik heb hier bijna hetzelfde probleem, zodra als ik drivers installeer krijg ik een signal out of range error....

http://specs.tweak.to/16495

• Zjemm
ik heb nog geen eens drivers kunnen installeren
ik heb het probleem na de installatie van windows mce2005 zodra hij voor de 1e keer naar windows boot. ik heb dus nog nix geen drivers kunnen installeren.

zonder riserkaart er tussen boot hij netjes en kan ik wel beginnnen te werken in windows.

opensecure.nl

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het kan zijn dat de verlenging van de signaallijnen door de riser de AGP-bus verstoort. Je zou eens kunnen proberen om in je bios de AGP snelheid van 8x naar een lagere waarde zoals 4x of 2x te zetten, en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

• Zjemm
klinkt aannemelijk.

de riser kaart bestaad uit een riserprintplaat waarop een agp slot zit, en op dat slot zit weer een agpslot om de kaart uiteindelijk op de juiste positie te krijgen. en deze kun je er tussen uit halen....dan werkt het hele zaakje weer wel.

8x of 4x of 2x maakte niets uit

[ Voor 7% gewijzigd door Zjemm op 07-03-2005 09:22 ]

opensecure.nl

• Zjemm
ik heb hem maar RMA terug gestuurd, ben benieuwd hoelang het gaat duren.

opensecure.nl

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
Zjemm schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:39:
ik heb hem maar RMA terug gestuurd, ben benieuwd hoelang het gaat duren.
Ik heb hetzelfde probleem als jij met een agp riser card en een asus ati 9200 kaartje, heb je het uiteindelijk nog op kunnen lossen met een andere riser card?

• Zjemm
nope ik heb uiteindelijk het moederbord + de kast weer terug gestuurd.
ik heb nu een asus mobo + enlight kast (lijkt op hifi stereo) en dat draaid als een tierelier

opensecure.nl

• Zjemm
ik had namelijk ook problemen met msi en het uit slaapstand halen van de pc met de AB. bij asus werkt dat wel

opensecure.nl

Pagina: 1