Toon posts:

opname klinkt slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een probleem met opnemen. Ik heb het probleem al geissoleerd, dus het klinkt een beetje als 'waarom zou je dat willen dan,' maar ok :). Als ik een mp3 afspeel in winamp, en ik neem het geluid op met windows media recorder, dan klinkt dat heel slecht, niet zoals het hoort. Ik heb de nieuwste drivers (creative/audigy) ik heb windows XP en ik heb wirelss internet (geinstalleerd in ongeveer dezelfde tijd als dat het geluid crap is) De opname instelling staat goed (die van creative mixer, zo van line-in/microfoon/cd/midi/'whatuhear' en ik heb ook geen rare environments aanstaan).

Wat verder raar is: als ik zeg neem alleen de line-in op, dan neemt ie het nog steeds op, maar nóg slechtere qualiteit. En bij een andere pc hier thuis heb ik precies hetzelfde probleem.

hier heb ik een voorbeeld van hoe het slecht klinkt
ftp://tweaker:schmeaker@84.83.147.212/

Alle vage hints zijn welkom, alvast bedankt voor je tijd

Duco

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
gek, het klinkt alsof het met een microfoon is opgenomen.

heb je nergens een of andere equalizer vergeten aan te passen ofzo?

Wat is je setup eigenlijk? Speel je het af op de ene computer en neem je het op op de andere ofzo?

Waarom zou je uberhaupt mp3 muziek willen capturen? Edit: hmmmm volgens mij snap ik hem na 5x de ts lezen :P

Waarom geef je aan dat je wireless internet hebt? Dat is hier toch helemaal niet van belang :?

[ Voor 23% gewijzigd door stefan001 op 05-03-2005 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik neem het op met dezelfde pc als ik het afspeel. Ik stuitte op het probleem omdat ik normaal mijn gitaar opneem op de pc. EN ineens klonk dat heel slecht. Ik merkte toen dat ook in deze setup het raar klinkt, en hier heb ik het probleem het meest geissoleerd (geen last met input, plugjes, whatsoever). En dat wireless.. Omdat dat ongeveer dezelfde periode is, en dat ook op die andere pc zit. Ik heb echt geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.. :(

Duco

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klinkt als opgenomen met te lage bitrate/frequentie.

Wat zijn de opname instellingen bij Windows Media Recorder? Je wilt minimaal 16bits/44.1khz.

Btw: is die WMR dat beperkte irri ding dat maar een minuut op kan nemen wat standaard bij Windows zit :? Zo ja zoek wat anders :)

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 22:16
Wat wel eens voorkomt is dat een wlan kaart stoort op de geluidskaart. Dus probeer eens je wlan uit te zetten en dan nog eens opnemen?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Misschien komt het doordat je inputbron dezelfde is als je outputbron. Probeer het eens te testen door een discman oid (denk aan de volumeknop) aan de line-in te verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
hm, ik dacht dus mijn usb wireless er even uit te halen, aan de hand van tiro's tip, maar dat bleek achteraf mijn usb webcam te zijn. Maar, als ik die eruit haal neemt ie wél goed op, dus ws is dat de stoorzender (er zit een mic op dat ding, bedenk ik mij nu) Maar als ik hem er nu weer in stop, neemt ie helemaal niks meer op.. Dus dat wordt niet meer cyberen tijdens het muziek opnemen :'(

Mike; ik neem ook op in cooledit ;)

Als iemand weet hoe ik dat storen met mijn webcam kan oplossen, zou helemaal mooi zijn..

Iedereen bedankt! ik kan nu iig verder

Duco

Verwijderd

De 'stoorzender' ? Ik denk dat je ipv met je goede mic met je webcam geluid op aan het nemen was. Met een beetje audiocaptureprogramma kan je zelf je line-in kiezen, dus zoals Mike al zei: Zorg dat je van dat kreng van MS afkomt. ;)
Pagina: 1