[XP] Systeem geeft plots 'insert bootcd' bij booten? *

Pagina: 1
Acties:

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Heren (en dames)

Ik heb een probleempje, ik ben niet zo enorm ervaren op dit gebied en heb er ook nog nooit eerder last van gehad.

Het probleem is als volgt:

Ik starte gister mijn pc op en hij zei: INSERT BOOT CD ...

Fijn, ik kwam dus helemaal niet meer in windows, ik een format gedaan en windows xp erop gezet.
Alles deed het weer, ik 's avonds netjes m`n pc afgesloten en vanochtend hetzelfde gezeur.
Fijn, ik alles weer installeren en er stond op m`n hdd (iets wat ik van een site had gedownload) een bestandje wat ik dacht dat het misschien kon veroorzaken, ik wilde het verwijderen en dat mocht niet want het bestand was in gebruik... (er stond niets open op deze computer na).
Dus ik naar dos (tip van een vriend) en daar het bestand verwijderd.
Alles bleef het netjes doen, tot ik net weer m`n pc aanzette en ik kwam weer op hetzelfde gezeik uit INSER BOOT CD...
Dus nu na een verse install wil ik graag geholpen worden.

Hieronder een lijstje van de processen.
http://carpron.com/albums/Spike-NL/test.jpg

Het enige wat geinstalleerd is is MSN 6.2 en de Ati Catalist drivers.

Alvast bedankt heren (en dames)

[ Voor 11% gewijzigd door Mad-Matt op 05-03-2005 19:45 ]

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Is je OS up-to-date? (Dus Service Pack 2 geïnstalleerd o.a.). Scan het bestandje eens met Jotti's online malware scan om er zeker van te zijn dat het niet malware gerelateerd is. :)

Signature

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
bestandje heb ik al weg gegooid

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Lijkt op een beschadigde bootsector/master boot record ... , in de meeste bios'en zit een antivirus protectie waar mee je de master boot record kan beschermen.
Ik heb zelf ooit mijn bios moeten updaten om dit probleem te verhelpen...
Je hoeft niet heel windowsxp op nieuw te instaleren om dit probleem te verhelpen, dit kan ook met fdisk /mbr (in windows 98 daarna ook altijd sys c: om command.com etc. op de harddisk te plaatsen, waarschijnlijk kan je zo iets gelijks doen met de windowsxp recovery console)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, en omdat ik verder geen malware gerelateerde zaken tegenkom (of ik moet iets gemist hebben natuurlijk ;)) verplaats ik maar je topic naar Windows Operating Systems. Tevens laat ik nog even een titelfix over aan de heren mods daar, 'insert boot cd' zegt niet veel over je situatie. ;)

Signature

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
maar het gekke is, de eerste keer dat ik dit kreeg had ik mijn pc draaiend achtergelaten om even te eten.
Kom ik boven en staat hij op dat scherm (idd voor het opstarten van windows xp)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas even je topictitel aan

[XP] insert boot cd > [XP] Systeem geeft plots 'insert bootcd' bij booten? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Spider.007 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 20:36:
Ik pas even je topictitel aan

[XP] insert boot cd > [XP] Systeem geeft plots 'insert bootcd' bij booten? *
thanx.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35
ik mis wat:
code:
1
2
3
Alles bleef het netjes doen, tot ik net weer m`n pc aanzette 
en ik kwam weer op hetzelfde gezeik uit INSER BOOT CD...
Dus nu na een verse install wil ik graag geholpen worden.

- spreekt het bios de harde schijf niet aan? (Dus) moet je van cd-rom of floppy starten?
kan je (daarna) de programma's op de harde schijf niet benaderen?
wat heb je geprobeerd?

gewaarwordingshorizon

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

het lijkt er inderdaad op de de bootsequence in de bios niet goed staat. aangezien je wel kan installen maar na een eerste echte reboot dus verkeerd uit komt. Heb je daar al gekeken ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien een usbdevice of iets dergelijks aangesloten wat er voor de laatste boot niet was? Digitale cameras en dergelijke willen dit nog wel eens veroorzaken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien heel dom hoor, maaruh.... heb je de cd er al een keer ingestopt toen hij daar om vroeg? boot hij dan wel?

Staat je first boot device wel op (de goede) harde schijf?
Pagina: 1