Toon posts:

Beamer gezocht voor data en film/video max 2500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een beamer voor het gebruikelijke film/voetbalkijken verhaal
hij moet wel makkelijk mee te nemen vrouwlief heeft hem nodig voor powerpointpresentaties

ik heb een aardig budget van 2500 en wil hiervoor het beste wat er in die range te krijgen is.
ik ben al druk op zoek geweest naar sites met specs en zo maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

mijn veronderstelling was altijd hoe meer lumen en hoe groter de contrast verhouding hoe beter.
maar als je in de duurdere ranges komt gaan de lumen en het contrast juist omlaag.

hebben jullie ervaringen met beamers voor data/pc EN voor tv/film/voetbal kijken gebruik.

breedbeeld lijkt met wel het leukste
het liefst doodstil
en ook met daglicht film kunnen kijken
welke resolutie moet ik hebben?
zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?

Verwijderd

De search?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
breedbeeld lijkt me juist niet leuk..

Data: De meeste presentaties en weet-ik-veel-wat zijn op een PC gemaakt en dat is (op laptop na) altijd 4:3
TV uitzendingen (oa dus voetbal) is (helaas) ook allemaal 4:3.

Breedbeeld is alleen zinvol voor een paar uitzendingen en voor DVD.. wat dus bij jouw gebruik in de minderheid is...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, wat jij wil zijn 2 tegenstrijdige producten.

Presentaties = veel brightness, contrast en zwartwaardes niet zo boeiend, als het maar FEL is. Beetje geluid is ook niet boeiend.

TV/Film = gemiddelde brightness, hoog contrast, goede zwartwaardes en goede kleurweergave, stil.

Kortom, die is er niet. Of je hebt een goede presentatie beamer, of je hebt een goede filmbeamer. Hij kan niet in allebei goed zijn, hoogstens gemiddeld op beide vlakken. :)

(Ik heb het breedbeeld gedeelte nog maar in het midden gelaten.)

Maar goed : Leuke HT-Beamer is de Panasonic 700, dan heb je nog iets van 900-1000 euro over voor een of ander dlp beamertje voor de presentaties. :)

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-03-2005 20:17 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er geen projectoren met een "tv/film stand" en een "presentatie stand" dus voor beiden geschikt.

dat presentatie gebeuren is maar bijzaak. simpel powerpoint voor bij haar ehbo lessen die ze geeft.

tv/fim/voetbal is een pre. kan ik dan beter kijken naar een goeie presentatie beamer of een goeie tv/film beamer

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij sommige beamers kan je ook de lichtsterkte regelen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Binnenkort is er een Mitsubishi voor ongeveer $ 700 Linkje. Dan heb je voor de eerste keer geen overschreiding ;)

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 17:51
Ik heb voor m'n werk mogen spelen met een BenQ PB6210 en ik moet zeggen dat ik het er in presentatie en film aardig uit vond zien (speciale modus voor presentatie en film)

PB6210 Kieskeurig info sorry benq website is momenteel down :(

Maar als je naar jou budget kijkt kun je ook voor de PB8250 gaan deze past daar ook in.

PB8250 Kieskeurig info

Voor prijzen kijk naar Kieskeurig info of naar pricewatch
Pagina: 1