Toon posts:

opleidingen

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou het ff kort en duidelijk:

welke opleiding is het meest geschikt (MBO)?
als ik dit wil

- Webdesign
- Lay-outs vormgeven van bijv. tijdschrift

Ik heb meer iets met digitaal designen (phostohop,dreamweaver,flash enz) dan bijv. iets natekenen op papier met dimensies en allerlei wiskundige dingen.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 00:11

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Wat heb je zelf al onderzocht? Noem eens wat opleidingen?
Verder denk ik niet echt dat dit topic hier past. Of het uberhaupt op GoT past... misschien met een betere openings-post en duidelijke uitleg van je twijfel, en dan in SG ofzo. :)

[ Voor 5% gewijzigd door R4NCOR op 05-03-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst aan grafisch vormgever, maar ik wil digitaal designen dus niet alleen websites maar dus ook lay-outs voor tijdschrift, boekkaft enz

Grafisch lyceum is volgens mij één grote opleiding en daar zit waarschijnlijk maar een klein deel in van wat ik wil doen. Dus ik wil dus niet bijv. architect tekeningen maken of landschappen.

Verwijderd

Er bestaan geen opleidingen die alleen datgene doen wat jou interesseert. Op elke opleiding (loi etc cursussen even daargelaten) zul je vakken krijgen die je niet interesseren.

Het hebben van een opleiding op je CV is maar voor een klein gedeelte voor de kennis. Veel belangrijker vind men het dat je op die manier een niveau aantoont, en doorzettingsvermogen.

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
een opleiding met alleen digitaal tekenen zit er niet in volgens mij. Je zal altijd eerst schetsen moeten maken en die dan moet digitaliseren om ze daarna uit te werken.

Ik spreek uit ervaring omdat ik de opleiding "multimedia vormgever" doe op het baronie college (krijgt een andere naam, namelijk: radius college) in breda. Daar is het meeste wel digitaal, maar je zal altijd moeten beginnen met schetsen.

Naast het schetsen en digitaal ontwerpen doen we hier ook aan fotografie en gaan we waarschijnlijk ook nog videobewerking doen en iets met geluid. Wat er precies allemaal gedaan gaat worden weet ik nog niet, omdat dat nog niet vaststaat. Dat komt omdat dit het eerste jaar is dat de opleiding bestaat en dus alle lesstof nog gemaakt moet worden voor de komende jaren (in totaal 4)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Grafisch Lyceum.

/zoekwerk

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.