Toon posts:

SpecTek geheugen type

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik geef meteen toe dat ik geen expert ben op hardware gebied, maar misschien willen jullie
mij wel helpen.

ik wilde mijn computer graag wat extra geheugen geven omdat hij met de huidige 128mb
niet meer snel genoeg is naar mijn zin. ik heb de computer opengeschroefd en het geheugenkaartje
er uit gehaald. in eerste instantie leek de sticker genoeg informatie te geven om het juiste geheugen te definieren, maar na wat ge-google kom ik er achter dat er helemaal niets te vinden valt over de info op mijn geheugenkaart.

te lezen valt:
E57055 -002
Rev A

SpecTek
P16M6416YLG7 -100 CL3A

0019 M1/N14345 D7

ook op de site van spectek valt hier niets over te vinden,
weten jullie misschien wat ik hier mee moet?? en welk soort geheugen ik zou moeten aanschaffen om de computer sneller te laten draaien?

P.S.
ik heb uiteraard ook naar de factuur gekeken van mijn pc, maar daar staat alleen maar 128mb intern geheugen als omschrijving bij.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dit is 128 MB pc100 CL3 geheugen :)

Je zult dus iets van 512/256 MB PC133 of PC100 (wat niet meer te krijgen is) moeten kopen om je PC up te graden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gok op standaard sd-ram pc 100

dit denk ik omdat het hier volgens mij om een iets wat oudere pc gaat, en omdat er voor de cas latency 100 staat

edit : te laat

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2005 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, is inderdaad wat ouder.
Bedankt voor het oplossen van mijn, blijkbaar simpele, probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je ook kan doen is gewoon even de manual van je mobo erbij pakken of op de site van de fabrikant zoeken om te kijken of daar een lijst staat met ondersteund geheugen, kun je gelijk zien wat wel en wat niet zal werken.

Verwijderd

wat waarschijnlijk niet gaat werken zijn de z.g.n. groooote geheugen modules (256 mb & 512 mb) want die waren er in die tijd gewoon nog niet.
let ook op singel sided en double sided (aan 1 kant chips of aan beide kanten)
het mooiste is dat je op zoek gaat naar de moederbord fabrikant en daar op de site kijkt wat wel en niet kan....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt helaas niet van de huidige reepjes afleiden wat er allemaal aan geheugenreepjes in je PC past. Dat hangt af van het moederbord, om precies te zijn het chipset. Je kunt met behulp van de FAQ van dit subforum makkelijk achterhalen wat er allemaal wel niet in kan :)

PMG FAQ - Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:43:
let ook op singel sided en double sided (aan 1 kant chips of aan beide kanten)
De termen "singlesided" en "doublesided" zijn niet fysiek, maar technisch. Zo zijn er ook singlesided reepjes met chips aan de beide kanten en vice versa ;) Check de RAM FAQ om jezelf wat meer in de RAM-basics te verdiepen B)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 06-03-2005 14:11 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Koop het geheugen wel op marktplaats of iets dergelijks 2e hands, Dit geheugen word steeds zeldzamer, en nieuw in de winkel vragen ze er belachlijk hoge prijzen voor, en dat is zonde geld voor een oud systeem ;) Je moet het natuurlijk zelf weten, ma ik zou het niet nieuw kopen :9~

[ Voor 16% gewijzigd door vingerfrits op 06-03-2005 23:34 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1