MSI 6163 pro; 150 Mhz ????

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
ik ben in het bezit v/e dergelijk bordje met een PIII 550@605 erin.

De FSB heb ik nu op 110Mhz staan.
Ik kan de FSB echter tot 150 Mhz aanpassen

-Nu komt mijn vraag-

Als ik er bv van dat HSDRAM Mushkingeheugen inzet, dat stabiel loopt tot 150 Mhz, krijg ik dan betere resultaten ??
Kan ik dan ook een processor kopen met een standaard FSB van 133 zoals de 933?

Hoe zit het met de AGP snelheid ??
die is nu 2/3 (66) en zit gedeeld met de FSB
Mijn videokaart zou na de upgrade dan dus op 2/3 van 150 = 100 Mhz draaien.

Is dit te doen met een BX chipset en een viper 770

• under-world
Iemand heeft er toch wel verstand van FSB snelheden en de BX chipset ?

• under-world
Mijn PCI is "los" regelbaar.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Probeer ut gewoon, dan merk je het vanzelf!.. niet elke pc is het zelfde.

Macconner! | speed 733@1007 :)

• under-world
Okay, dan leen ik eerst wel even wat 133geheugen van een vriend.
Kijken of dat beter gaat.

Verwijderd

dat moet je zeker ff proberen, nu ken ik de MSI6163 niet zo goed. Maar ik denk niet dat je ooit een BX-chipset zover krijgt ( 133 MHZ ).Dus een 133 MHz proc kun je vergeten. Echter als je een nieuw p3, op de 100mhz bus ( dat zijn E modellen 800E bijvoorbeeld )koop daar heb je heel er veel kans dat die de 133 mhz wel zullen halen ( dat kunnen hun broertjes immers ook ( de EB's ) en dat terwijl ze een hogere multiplier hebben ( 8 in het geval 800, tegen 6 voor de EB )
deze zijn dus beter over te klokken. Maar dan moet wel alles het aan kunnen. ( met name de chipset, geheugen, de mobo-kaarten.
moet je ff in je bios rondsnuffelen of er niet een pci(agp) divider (<=fout zeker) zodat je je kaarten op een lagere frequentie laat lopen dan normaal ( pci=33,1/3MHz gegarandeert) dus als je je divider op 1/4 weet te zetten ( bios dus) dus kun je kwa kaarten al weer verder overklokken. zelfde kun je doen met je geheugen. met je geheugen kun je nog wat trukjes uithalen zoals het op 3-3-3 laten lopen, en alles "snelle" functies uit zetten ( 4-way interleaving en zo). als de bottleneck eenmaal bij je chipset of proc ligt is er niets meer aan te doen en is de koek gewoon op.

veel succes.

maar dit is alleen leuk voor een nieuw mobo, met een 133mhz chip-set. Want hier ligt al heel snel de bottleneck bij de chip-set en daar kan niemand want aan doen. Dus als de bottleneck nu nog bij het geheugen ligt dan gaat Pc133 zeker helpen. ( pc150 is/wordt onzin want dat nooit en te nimmer gehaalt door de chip-set ) 133 ook niet trouwens

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 11:58 schreef osama het volgende:

Als ik er bv van dat HSDRAM Mushkingeheugen inzet, dat stabiel loopt tot 150 Mhz, krijg ik dan betere resultaten ??
Natuurlijk, Mushkin is zo wie zo op standaard snelheid ook sneller dan een standaard reepje geheugen van 160 gulden. Zitten veel snellere en betere ram chips op dan standaard geheugen.

Greetz

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmm, ik heb dat bord nu ook en draai op 517Mhz dus 115x4.5.
De AGP draait op 77Mhz en de PCI op 38Mhz.

Denk dat mijn Asus TNT2 dwars zit om nog hoger te komen.
Bij een FSB van 117Mhz boot de pc niet.
Heb er ook alleen 133Mhz geheugen in gehad en alle IDE meuk losgekoppeld.
Alleen de VGA, CPU en het geheugen was aanwezig.
Voltage heb ik op 2.10V staan, en de rest op default behalve de CPU info natuurlijk :).

Je zei dat je de PCI bus kunt veranderen.
Waar staat die optie dan, kan hem niet vinden.

Heb ook de Pro versie 2 MoBo

And The Only One

Pagina: 1