Toon posts:

wie weet welke router ik moet hebben.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar weken heb ik een arris touchstone modum van chello. ik het een e-tech router en deze werkt niet meer. op de vorige modum werkte hij prima.

ik cloon me mac adres en vorvolgens kan ik niet online. ik heb voor de zekerheid me mac adres gecontroleerd bij chello. en het aders is juist. ik heb alles gereset en nogsteeds werkt niks.

weet iemand een oplossing? zo nee, wie kan me een goed router aanraden?

Verwijderd

Watvoor kabels gebruik je tussen je modem en je router? 99% kans dat hier een cross kabel tussen moet en geen normale. Sommige modems versturen de data standaard al omgedraait, dus dan moet je weer een rechte gebruiken.

Zie je btw het link-ledje aangaan zodra je de kabel insteekt? Zoniet dan is de kabel als verkeerde standaard, zowel dan zou ik even je WAN poort van de router op bijvoorbeeld 10mb half-duplex zetten, mits je dat kan aanpassen in je router.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 18:30 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Is het niet dat je de router ook moet instellen (bij @home wel (hostname, domain name))

Verwijderd

Vierkant228 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:38:
Is het niet dat je de router ook moet instellen (bij @home wel (hostname, domain name))
Bij Chello is het normaal een kwestie van het macadres spoofen en dan via dhcp gewoon een ip krijgen :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:59:
[...]

Bij Chello is het normaal een kwestie van het macadres spoofen en dan via dhcp gewoon een ip krijgen :)
'Hij doet het niet' Wat doet het niet? Krijg je wel of geen public-ip?
Heb je de nieuwste firmware al?
-
wat je het beste kan kopen? Linksys, Us-robotics, Draytek

/dev/null

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:50:
[...]

'Hij doet het niet' Wat doet het niet? Krijg je wel of geen public-ip?
Heb je de nieuwste firmware al?
-
wat je het beste kan kopen? Linksys, Us-robotics, Draytek
Verkeerde gequote :? :)

Anyway, je kan ook een software routertje neerzetten op basis van bv m0n0wall, dan heb je ook wat minder kans op crashes als je p2p apps draait :)

Verwijderd

Tsja, dit is gewoon een kwestie van je eisen op een rij zetten en specs vergelijken. Zie ook Policy - Network Troubleshooting
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.