Toon posts:

Firefox loopt start niet meer na update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb firefox ge-update naar de laatste versie 1.0.1... Sindsdien loopt firefox iedere keer vast als ik het probeer te starten... Ik heb daarna helemaal verwijdert en weer opnieuw geinstalleerd (netjes rebooten telkens :)) maar nogsteeds hetzelfde probleem. Zelfs met system restore was firefox niet meer te starten!...

Ik kan nergens een oplossing vinden en firefox is heel belangrijk voor mij... Opnieuw pc installeren is geen optie voor mij...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wat gebeurt er als je opstart met een nieuw profiel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik dat doen als alles constant vastloopt? Buiten het programma om?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05
Dat kan je proberen door: padnaarfirefox/firefox.exe -p

[ Voor 16% gewijzigd door Speedener op 05-03-2005 18:32 ]

Verwijderd

-firefox de-installeren via 'add/remove programs'
-FireFox profiel weggooien (in Documents and Settings ergens)
-FireFox 1.0.1 downloaden en installeren
-browser opstarten

Verwijderd

Topicstarter
Ja juist zo... dat had ik al lang gedaan...
Heeft helaas niet geholpen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Firefox helemaal verwijderen zoals BBL the 2nd aangeeft zou moeten helpen. Het profiel vind je in documents and Settings\%UserName%\Application Data\Mozilla FireFox\*.* :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je een installatie uitgevoerd met de 'Quality feedback agent'?
Als Firefox vastloopt, zul je een programma met de naam Talkback zien verschijnen. Dit programma vraagt of het informatie over de crash naar Mozilla mag verzenden. Asa Dotzler van de Mozilla-organisatie heeft een uitleg over Talkback geschreven:

"Talkback is een programma (plus server infrastructuur en mensen voor ontwikkeling en administratie) door Netscape aan de Mozilla-organisatie gegeven. Talkback is in de afgelopen jaren gebruikt om duizenden fouten te vinden en te herstellen en we zijn zeer blij dat we het kunnen gebruiken om de kwaliteit Firefox te testen en te verbeteren.

Hoe het werkt: een Talkback binary wordt bijgesloten bij de Firefox browser binary. Als de browser vastloopt, zal de Talkback applicatie worden gestart en de gebruiker de mogelijkheid geven om mee te doen. Wanneer je 'No' klikt, gebeurt er niets. Wanneer je accoord gaat om Mozilla te helpen door crash-data over te sturen, wordt er bijvoorbeeld gevraagd om een e-mailsadres, de URL die de fout veroorzaakte en commentaar. Die data wordt samen met de 'stacktrace' van de crash naar de Talkback server bij Netscape gestuurd. Deze server is toegankelijk voor veel Mozilla ontwikkelaars. Op deze manier kunnen fouten die door veel gebruikers worden ondervondern snel worden verholpen. Een kleine groep mensen leest alle rapporten en zet ze om in 'bugzilla bugs' met goede 'debug' informatie.Om deze fouten te zien, kun je in bugzilla zoeken naar de keywords topcrash and topcrash+

Wat gaat er gebeuren: Netscape Talkback engineers werken aan de verbetering van de client UI en ook aan een manier om meer van deze gegevens beschikbaar te maken. Het doel is dat gebruikers kunnen zoeken naar hun eigen crash-rapporten en meer gegevens kunnen zien. Dat is bijvoorbeeld al te zien in de Talkback-zoekmachine.

Wat nog meer: Talkback is geen spyware, adware of zoiets. Er wordt duidelijk gevraagd of je wilt meewerken. Wij hebben niets aan gebruikers-gegevens die geen relatie hebben met Mozilla. Het gaat ons er uitsluitend om Mozilla stabieler te maken. Wanneer je niet wilt helpen Mozilla en Firefox stabieler te maken, doe je er niet mee. Er worden geen gegevens verstuurd zonder jouw toestemming. Ik moedig iedereen aan om hieraan wel mee te doen wanneer je Firefox wilt helpen verbeteren. Onthoud dat we geen fouten kunnen repareren waarvan we niet weten dat ze er zijn."

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd heb ik dat profiel weg gegooid maar ook dit hielp niet...
Quality Feedback agent is niet het probleem... deze krijg ik ook helemaal niet te zien..
Ik heb overigens ook het register helemaal opgeschoont en toen firefuck FireFox, de webbrowser heet FireFox geinstalleerd...maar...je raad het al...

[ Voor 36% gewijzigd door sanfranjake op 06-03-2005 15:26 . Reden: verbastering weg ]

• tijmensen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik had hetzelfde probleem en heb vervolgens de extensions.rdf verwijderd.
Deze vind je in program files\mozilla firefox\extensions

Daarna werkte het bij mij weer.

Overigens weet ik niet meer waar ik deze tip zelf vandaan had...

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor de hulp allemaal
Waar het probleem precies zit ben ik nog niet achter maar bij het uninstallen van firefox (ik mag geen [...] zeggen want als ik [...] zeg wordt dat niet gewaardeerd) wordt niet de hele directory verwijderd! Hier had ik helemaal niet op gelet... De uninstall is overigens ook extreem snel, je ziet niks gebeuren maar het gaat wel half weg... Afijn, firefu... firefox opnieuw geinstalleerd en het werkte...

nogmaals bedankt voor de moeite...

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 06-03-2005 17:01 ]

Verwijderd

Geweldig, ik heb ook mijn rdf bestand weggegooid en mijn firefox doet het weer :-)

Ik kon geen link meer openen in een nieuw venster. Ook bleef Firefox actief bij het afsluiten.

Die extensies zijn leuk, maar veroorzaken blijkbaar wel problemen.
Pagina: 1