Toon posts:

flikkeringen bij beweging

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik onder windows een window beweeg dan flikkeren de linker en rechter rand van dat windoowtje.
Hetzelfde met spellen;loop ik bijvoorbeeld langs een deurpost of een hoek van een gebouw in 3d spellen dan flikkert het ook.
Zelfs bij 2d spellen als ik snel door een level heen hups.
Het gaat dus om verticale lijnen die bij horizontale bewegingen flikkeren.
Heb 2 verschillende videokaarten geprobeerd,meerdere monitoren(ook op verschillende beeldverversingssnelheid), en verschillende soorten geheugen.
Heb nu zelfs een nieuw moederbord en cpu aangeschaft.
Maar tot mijn verbazing is het probleem er nog steeds.
Nou dacht ik zelf aan drie dingen:ligt toch aan die monitoren (zijn niet de duurste),heb iets niet goed staan in mn video-driver settings,of er staat iets niet goed in mn bios.
Elke suggestie is meer dan welkom want ik ben er na 1,5 jaar toch wel behoorlijk flauw van.

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 22:33

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

refreshrate van je monitor..??

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Topicstarter
nope heb hem al op verschillende settings gezet.zit er sterk an te denken dat het gewoon aan mn monitors ligt.
Heb een AOC van 100euro en een ouwe sony 15sf.
Maar heb dus weinig zin om een nieuwe monitor te kopen en dat het probleem niet verholpen is..
Het fenomeen gebeurt dus op alle resoluties en op alle refreshrates.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 22:34 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 16:33
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:03:
Nou dacht ik zelf aan drie dingen:ligt toch aan die monitoren (zijn niet de duurste),heb iets niet goed staan in mn video-driver settings,of er staat iets niet goed in mn bios.
Geef dan eens informatie over je monitoren (resolutie, refreshrate), videokaart (type, driver, instellingen), bios-instellingen. Zo kunnen we er toch niets mee?

Draaien je games wel vloeiend?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft weinig nut denk ik om mn settings/specs aan te geven.
Heb dus mn hele pc vervangen,geen enkel stukje hardware behalve mn 2 monitoren is hetzelfde en heb nog steeds hetzelfde probleem.
Met hetzelfde bedoel ik dus ook compleet andere soorten;videokaart was een ti4200,nu een 9800pro,moederbord was een asrock nu een gigabyte,cpu was amd 2400 athlon nu een 64 bitter enz.
Ben bang dat er een simpele oplossing is maar ik weet dus niet wat.
Kan mn monitoren zijn maar 1 daarvan is toch een sony trinitron en die lijkt mij toch wel goed.
Wel even bij vermelden dat het een 14of 15 inch sony monitor is en vermoedelijk behoorlijk oud.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 01:19 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

kick

Ik heb denk ik hetzelfde probleem als de TS. Had hier al gezocht of iemand hetzelfde probleem had. Niet goed gekeken B) . Het ligt volgens mij niet aan de monitor zoals je in mijn topic kunt lezen

[rml][ Ghosting???] Radeon 9800 Pro[/rml]

Heb ook al van alles geprobeerd, maar niets helpt :'(

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
ok heb dus een nieuw probleem ontdekt die ik ook bij mn ouwe systeem erbij had.
mn fps zijn behoorlijk laag.
nou sprak ik een gozer en legde hem mijn 2 problemen voor en hij beweerde dat ik de optie:wait 4 horizontal refresh moest uitzetten in mn beeldscherm/videokaart opties maar ik kan dat dus niet vinden,alleen wait for vertical sync.
Oh nog wat ik ben naar een winkel geweest en heb hem daar op een tft scherm aangesloten en het fenomeen flikkeren scheen daar minder erg te zijn al weet ik dat niet zeker omdat er een soort ghosting optrad bij dat scherm.
Ik heb dus nu een samsung 957p van 188 euro gekocht met de veronderstelling dat het probleem dan wel opgelost zo zijn ,maar niet dus.
het rare is mijn vrienden hebben dit geflikker ook allemaal (alleen die intereseren het geen donder) en die hebben ook allemaal goedkope monitoren.
dussss kan het aan de monitoren liggen?
NRGetic ik heb je aan mn buddylijst toegevoegd want ik wou je even een direct bericht sturen maar krijg het niet voor elkaar.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 02:00 ]

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Ik ben ook eens op onderzoek uitgegaan en er zijn idd heel wat systemen bij anderen die hetzelfde euvel hebben. Daarentegen heb ik ook systemen gezien die het weer niet hebben. In 2D (dus de windows omgeving) vind ik het niet erg, maar met games vind ik het hoogst irritant..

Ik weet niet wat ik hieraan moet doen. Het enige wat mij nog rest is een complete herinstallatie van Windows en dan kijken of het probleem niet meer voordoet. Van horizontal refresh heb ik nog nooit gehoord. Misschien dat hij wat anders bedoeld. Mocht ik het probleem weten te achterhalen dan laat ik je dat weten. :Y)

by the way: geef is wat meer specs van je systeem

Verwijderd

Topicstarter
hmmm mn eerste systeem:amd 2400 draait op 2 gig en een aopen ti4200 128 mb op een asrock moederbord,geheugen varieert.
Tweede systeem:amd 64 3000+ ,sapphire9800 pro,2 keer kingston 512mb pc3200 geheugen,op een gigabyte moederbord.
Oh herinstalatie van windows heeft nog noooit het probleem verholpen bij mij.
Als ik geen reactie krijg van mensen hierop open ik wel een nieuw topic over horizontal refreshrate,die gozer klonk namelijk behoorlijk overtuigend.
Heb jij trouwens ook last van lage minimale frames per second?
Toen ik mn ti verving door mn pro op mn eerste systeem ging mn minimale frames per second amper ,zo wel niet omhoog.
Ik speel wolfenstein enemy territory en daar zit mn fps nu tussen de 45 en 120 op mn tweede systeem.
(Met battlefield42 hetzelfde verhaal trouwens alleen heb ik daar geen cijfers meer van.)
Die 45 shijnt dus te laag te zijn voor zon snelle pc als ik heb en ik heb geen aa of fsa ofzo aan.
Op mn eerste systeem zat mn minimale fps ook op 45 met de ti en ook met de pro kaart.
vaag.
als ik er nog nooit achter kom :'( laat ik het jou uiteraard ook weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 16:12 ]

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Ik heb er zo geen cijfers van, maar als ik AtiTool mag geloven zit ik gemiddeld op 192 FPS...nix te laag lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
atitool ken ik niet...
ok zet net alle settings zo laag als maar kan in wolfensteinen mn minimum frames per sec gaan niet hoger.
kun je ff n linkje leggen op jouw topic naar deze?weet zelf niet hoe dat moet...
ok ik heb nieuws.
ik was halflife 2 aan het spelen en zat me weer eens te ergeren aan dat geflikker :P ,zag ik bij options enable vertical sync staan..
Wat schetst mijn verbazing het geflikker was toen HELEMAAL weg.
Het rare is als ik deze optie aanzet onder windows in mn ati beeldscherminstellingen het geflikker dus blijft;onder windows en ook als ik een spel opstart.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 00:54 ]

Pagina: 1