Sony Vaio FS195VP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 21:35
Hoi,
Mijn vader was van plan een laptop te kopen en heeft een Sony Vaio FS195VP gekocht.
Uitgebreide specificaties:
Processor - Intel Pentium M Processor 730
Network - Intel FW82801FBM + 82562ET - 10Base-T/100Base-TX
Cache - 2048 KB (on die)
Memory - 512 MB
(Upgradeable to 1024 MB)
Hard Disk Drive - 80 GB (IDE)
(7.5 GB reserved - recovery space)

Video Chipset - nVidia GeForce Go 6200
Video Memory - 128 MB DDR
Display - 15.4" TFT WXGA 1280x800 (X-black)
Sound Chip Realtek ALC260 • 2-Channel High Definition Audio Codec • 3D Surround • AC 97
Optical CD-ROM : 24 x Speed
CD-R : 24 x Speed
CD-RW : 10 x Speed
DVD-ROM : 8 x Speed
DVD +R : 8 x Speed
DVD +RW 4 x Speed
DVD -R : 8 x Speed
DVD -RW : 4 x Speed
DVD Dual Layer : 2.4 x Speed

Ports on Unit 1 PC Card Slot(s) • 4 pins i.Link Port • MemoryStick Pro Slot • 3 USB Port(s) (high / full / low speed ) •
Ports on Unit Headphones Out • Docking Station Connector • Microphone In • Ethernet Port • VGA Monitor Out •
PC Card Slots 1 PCMCIA type I or 1 PCMCIA type II Cards and Cardbus support
Modem Built-in Modem V.92
Wireless LAN Data transfer 54 Mbps max - Range 10m to 100m
Keyboard 87 Keys • Hotkeys
Mouse Touchpad
Battery Life / Profile 02:00 / VAIO Optimized (Brightness Level 5)
Weight 2900g
Supplied Accessories AC Adapter (VGP-AC19V11)
Battery (VGP-BPS2A)
Memory Card Adapter (VGP-MCA10)
Power Cable • Documentation

Optional Accessories AC Adapters
Bags and Slipcovers
Batteries
Docking Stations
Drives
Keyboards
Memory
Memory Cards
Software and Services
USB Accessories
Wireless
Others
See Detailed Info

Dimensions (W x H x D) 364mm x 25.4 to 35.9mm x 264.5 mm
Operating System Windows XP Professional with SP2

Software Adobe Acrobat Elements • Adobe Acrobat Professional • Adobe Acrobat Reader • Adobe Photoshop Album Starter Ed. • Adobe Photoshop Elements • Adobe Premiere Standard • Click to DVD • DVGate Plus • Memory Stick Formatter • Microsoft Works • Norton Internet Security • Norton Password Manager • PictureGear Studio • RecordNow! • SonicStage • VAIO Edit Components • VAIO Media • VAIO Update • VAIO Zone • WinDVD for VAIO
Warranty 1 Year
Ik heb hem deze laptop niet aangeraden, maar hij heeft deze toch stiekem gekocht. Terwijl hij eerst een andere (betere) wilde kopen, een Fujitsu-Siemens Amilo M 14xx.

Ik wil graag weten of deze toch nog een beetje goed presteert voor 1600 euro. Ik maak me zorgen over de slechte specificaties voor deze prijs ten opzichte van andere laptops. O.a. vind ik de processor (Intel Pentium M 730), de videokaart (nVidia Geforce Go 6200 128MB) te laag voor de prijs en vind ik het erg vervelend dat er 7,5GB van de hdd verdwijnt voor recovery.

Moet ik het hem toch laten kopen of toch nog snel ingrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het oog heeft gekozen, niet de tweaker ;)

Ik zou het hierbij laten aangezien het zijn beslissing is geweest.
Zeg hem wel dat jij het geen "verstandige" keuze vindt.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Heb ik hem al gezegd :)
Hij zal kijken wat hij kan doen.
Wat vinden jullie van de prijs/prestatie?

Edit:
Noch het oog noch de tweaker heeft hem gekozen, de verkoper ;) :(

[ Voor 29% gewijzigd door masser120 op 05-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Hoezo is een 1,6GHz Dothan met 533MHz FSB traag?
En een GeForce 6200Go is ook niet verkeerd volgens mij.

Je hebt het wel over een 2e generatie (codename Sonoma) Centrino hoor die is net op de markt dus ik vind het geen gekke prijs.

Niet dat Sonoma een hele revolutie is ten opzichte van de 1e generatie (codename Carmel & Carmel+) Centrino op gebied van notebooks. Het wel een evolutie ervan.

Plus je betaald ook voor merk en design.

[ Voor 32% gewijzigd door FongWan op 05-03-2005 21:22 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Op wat voor grond vind jij het dan een slechte laptop? Heeft een nieuwe generatie intel chipset (sneller dan de oude in de Amilo) en een mooie GeForce6200 videokaart waar je nog best wat mee kan gamen.

Ding is vrij licht en heeft een groot scherm? Wat is nou jouw probleem ermee? Ok het kan vast goedkoper, maar meer dan 200 euro zal je er niet afhalen. Je betaalt voor een deel gewoon voor het Sony merk.

Oh en over die recovery partitie, er zit een tooltje voorgeinstalleerd waarmee je de recovery partitie op cd kan branden, daarna kan je de recovery partitie weggooien en deel maken van je gewone partities.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 02:17
Alleen het X-black scherm is de meerprijs tov een FS wel waard, kan een mhz of 200 of een per procent snelheid van de videokaart echt niet tegenop hoor. Bovendien is Sony gewoon kwalitatief beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je vader de verkoper?? :+ want die heeft hem tenslotte gekocht

Iedereen laat zich wel een beetje beïnvloeden, maar niemand laat de verkoper iets kiezen.

Verder vind ik de laptop helemaal niet slechts, de laptop heeft een nieuwe (PCI-E) chipset en een budget grafische oplossing (een ATI x600 was beter geweest en die is ook in de nieuwe Vaio's te vinden).

Verder heb je het soort gebruik niet vermeld.

Over de prijs moet je niet klagen, je krijgt een mooi X-black scherm, een prachtig design (vind ik dan) en je betaalt voor de 4 letters (SONY ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik had er liever een snellere processor (1,86Ghz) en een snellere videokaart in willen zien (x600xt). Zeker voor deze prijs, kijk maar naar andere merken.
Natuurlijk is dat nieuwe scherm top, maar daar gaat wel heel veel geld naartoe. Ik had liever meer geld gezien in de prestaties. Sony is verder een top-merk.

Nee, mijn vader is niet de verkoper :+ . Dat is een werknemer van hem }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:38

vr6-only

Blub Blub

Bullshit allemaal

je betaald onzin veel aan Sony
kwaliteit me reet
Offtopic: MD van 355 euro niet eens 50 x gebruikt en al 3 x kapot in 1 JAAR :( :Offtopic

als ik jouw was zou ik gewoon voor een Asus gaan.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
vr6-only schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:22:
Bullshit allemaal

kwaliteit me reet
Offtopic: MD van 355 euro niet eens 50 x gebruikt en al 3 x kapot in 1 JAAR :( :Offtopic

offtopic:
1) sony laptops hebben niets met sony MD's te maken
2) je hebt ook goedkopere MD modellen
3) ik heb een MD en die gebruik ik al jaren lang ongeveer elke dag en doet het nog steeds

Z'n pa heeft z'n laptop al gekocht dus hij kan niet meer voor een Asus gaan. Niet dat een Asus slecht is ofzo, maar met een Vaio zit je ook zeer goed. Al betaal je dan wat meer.... Je koopt dat ding nog altijd zelf dus ga nou niet zeuren over dat je opgelicht bent oid.

Gewoon goede koop en maak je geen zorgen en als je pa er blij mee is waarom dan zijn plezier bederven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20
vr6-only schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:22:
Bullshit allemaal

kwaliteit me reet

een beetje vriendelijker kan ook wel :)

Als Vaio FX 401 en GRT-916Z gebruiker zeg ik _/-\o_ @ sony VAIO notebooks (ja lees het goed : NOTEBOOK en géén MD speler!!). Goed ontworpen, prettig in het gebruik en oh jongens wat is zo'n dual lit black onyx TFT toch een :9~ scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

masser120 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:13:
Ik had er liever een snellere processor (1,86Ghz) en een snellere videokaart in willen zien (x600xt). Zeker voor deze prijs, kijk maar naar andere merken.
Natuurlijk is dat nieuwe scherm top, maar daar gaat wel heel veel geld naartoe. Ik had liever meer geld gezien in de prestaties. Sony is verder een top-merk.

Nee, mijn vader is niet de verkoper :+ . Dat is een werknemer van hem }:O
Je stelt teveel eisen vind ik. Damn met zulke specs laptop, kan ik jareeeen voorruit met CAD, 3D progs en af toe gamen.
Is je pa een pro gamer van beroep ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Mijn pa is geen pro-gamer van beroep nee :+
Hij gebruikt hem voor kantoor en zo af een toe een (zwaar) spelletje zoals FarCry over het netwerk. En de snellere processor voor videobewerking. Jammergenoeg gaat er al 7,5GB van de hdd weg voor "recovery". Misschien stel ik te veel eisen, maar je moet meer voor dat geld kunnen krijgen.

Ik zit zelf verder aan Acer te denken (Travelmate 8103WLMi). Goede videokaart, snellere processor en 3 jaar garantie voor een redelijke prijs van 1759 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:18:
Oh en over die recovery partitie, er zit een tooltje voorgeinstalleerd waarmee je de recovery partitie op cd kan branden, daarna kan je de recovery partitie weggooien en deel maken van je gewone partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit een zeer onboeiende topic, staat weinig nuttigs in.
Ipv dat we liever aandacht besteden aan het topic van de nieuwe
sony fs115...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Hallo, als je vader hem koopt heb ik een vraag voor je.

Zou je van de "application installers" (waar de .exe install files te vinden zijn) -directory het vaio-media installatie programma kunnen doormailen oid?

Heb zelf een vaio (geen laptop), maar niet met die Vaio Zone software.

Verder: is een goede laptop. scherm is belangrijker dat 10 fps meer bij een bepaald spelletje.
Vriend heeft een radeon 9600 chip, wat wel goed is, maar er is zoveel ghosting, dat het niet boeit wat voor filtering of texture resolutie je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:40

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

masser120 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:19:
Mijn pa is geen pro-gamer van beroep nee :+
Hij gebruikt hem voor kantoor en zo af een toe een (zwaar) spelletje zoals FarCry over het netwerk. En de snellere processor voor videobewerking. Jammergenoeg gaat er al 7,5GB van de hdd weg voor "recovery". Misschien stel ik te veel eisen, maar je moet meer voor dat geld kunnen krijgen.

Ik zit zelf verder aan Acer te denken (Travelmate 8103WLMi). Goede videokaart, snellere processor en 3 jaar garantie voor een redelijke prijs van 1759 euro.
Blijf van die ACER travelmates af. Ik snap acer niet. Dat is hun KLASSE reeks ende schermen trekken op geen kl*te. Die van de aspire zijn stukke beter. De widescreens bijvoorbeeld. En ik kan er van mee spreken. Ik heb 4 acers. 2 aspires en 2 travelmates.
Go Aspire 18xx = GEILLLL

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1