Fujitsu-Siemens Amilo M / Water overheen gevallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag van een kennis van mij een laptop gekregen, deze laptop komt weg bij Univé (waar zijn vader werkt, de harde schijf is eruit gehaald, dus wij kunnen uiteraard geen gegevens inlezen).
Maar goed, dat is mijn vraag niet. Over deze laptop is water gevallen, ik weet alleen niet of hij op dat moment aan stond. Ik heb hem opengemaakt en zag op veel delen van het moederbord (Vooral bij het geheugen, op het geheugen en bij de processor) veel kalk (kan dat?) zitten.

Ik zie verder geen brandplekken, of iets in die trand. Het enige wat de laptop nog doet is het powerledje voor 2 sec aanzetten als ik de powerbutton indruk.

Mijn vraag, is het mogelijk om deze laptop nog te maken, want ik mocht hem hebben en wil er wel mee klooien :P

Specs:
Fujitsu Siemens Amilo M 7400D
Intel Celeron M 1,3 Ghz ?
256MB RAM (Nanya PC2100, zit ook veel kalk op!)
Verder weet ik er niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik neem aan dat hij weer droog was voordat je hem aanzette?

Mocht er verder niets kapot zijn maar zou er alleen maar kalk opzitten: je kunt proberen om hem door te spoelen met gedestileerd water? :P
Het is misschien een beetje een vage actie, maar het moederbord en het geheugen enzo moet volgens mij prima tegen gedestileerd water kunnen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hij is kurkdroog ja, heb hem eerst nog open gedaan namelijk (Het is al een maand geleden gebeurd).

/EDIT: Ik drukte hem net nog even aan, en toen ging heel eventjes de backlight van het TFT scherm aan, is dat een teken? >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Frietsaus op 05-03-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat jij aanziet voor kalk is waarschijnlijk corrosie. Consequentie: mobo is niet meer te repareren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ah, da's erg jammer. Gelukkig niks voor het apparaat betaald :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog wel even de proc + andere onderdelen (dvd speler/mem/flop/etc) even los testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Koop zo'n Asus Socket478-->479 convertor en steek die Celeron-M in je desktop :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nog even een bevestiging, aan de laptop kan dus niks meer gedaan worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:51
Je zou dmv een tandenborstel of ruw penseel met contact spray de corrosie kunnen wegpoetsen, contact spray geleid zelf niet maar lost wel dergelijke rotzooi op. Zo heb ik al vaker mobo's weer aan de praat gekregen die teveel gedronken hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eerst eens 't mobo eens schoon te maken. Vooral connectortjes en sockets enzo, waar vocht/vuil in blijft zitten. Gebruik hier zoals boven staat gedestilleerd water voor. Laat het mobo daarna heel goed drogen.
't kan best kalk zijn, zeker als het kraanwater is geweest. Dat hoeft niet meteen ernstig te zijn.

Weggooien kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het was kraanwater ja, er zit geeneens zoveel op het moederbord. Ik zal morgen even verder kijken hoe ik dat ga doen. Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 06:30
Hmmm, ik zou toch geen contactspray gebruiken zoals bij de plaatselijke electronicaboer te koop is. Vaak lost dit je moederbord net zo hard op als de kalkresten :)
Voor dit soort klusjes gebruik ik over het algemeen gedenatureerde alcohol (96%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-10 14:52
gedenatureerde alcohol werkt inderdaad perfect, had keertje een laptop van iemand gekregen die in een meer gevallen was maar hij nog net kon grijpen, was een beetje waterschade, heb het kunnen verwijderen met die zooi en laptop deed het beter als ooit tevoren(had nog beetje mem erbij gezet)

Was trouwens een Toshiba Satellite A60 oid
Pagina: 1