Ik ben bezig met het maken van een klasse waar ik van buitenaf in kan tekenen dmv een Graphics2d, maar het wil maar niet lukken.
Het probleem is dat het allemaal wel verschijnt, maar verder kan ik er niks mee.....
Code van tekenpaneel:
en deze is van mijn tijdelijke testklasse:
Kan iemand mij misschien een duwtje in de goede richting geven?
Ik heb al van alles geprobeerd.....maar ik kom er gewoon niet uit
EDIT: zucht....altijd als ik denk dat ik helemaal vastloop, vind ik 10 minuten later de oplossing
super.paintComponent(g) moest dus weg.
Het probleem is dat het allemaal wel verschijnt, maar verder kan ik er niks mee.....
Code van tekenpaneel:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| import java.awt.*; import javax.swing.*; import java.awt.image.*; public class GraphicsInterface extends JPanel { Graphics2D screen; BufferedImage buffIm; GraphicsInterface(int w, int h) { setPreferredSize(new Dimension(w, h)); setBorder(BorderFactory.createLineBorder(Color.BLACK)); buffIm = new BufferedImage(w,h,BufferedImage.TYPE_INT_RGB); screen = buffIm.createGraphics(); } protected void paintComponent(Graphics g) { g.drawImage(buffIm,0,0,this); super.paintComponent(g); } } |
en deze is van mijn tijdelijke testklasse:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| import java.awt.Color; import javax.swing.*; public class test { public static void main(String args[]) { GraphicsInterface b = new GraphicsInterface(400,300); JFrame mainframe = new JFrame("Test"); mainframe.getContentPane().add(b); mainframe.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); mainframe.pack(); mainframe.setVisible(true); b.screen.setPaint(Color.BLACK); b.screen.drawLine(0,0,50,50); b.repaint(); } } |
Kan iemand mij misschien een duwtje in de goede richting geven?
Ik heb al van alles geprobeerd.....maar ik kom er gewoon niet uit
EDIT: zucht....altijd als ik denk dat ik helemaal vastloop, vind ik 10 minuten later de oplossing
super.paintComponent(g) moest dus weg.
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-03-2005 17:51 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.