Toon posts:

Migreren van Planet naar Quicknet alsnog mogelijk ???

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff een vraagje, die ik toch echt nergens bij de search kon terugvinden.

Heb op dit moment een Planet ADSL abonnement ( sinds 28-3-2004 ) En dus loopt per 28-3 mijn jaarcontract af. Helaas kwam ik hier pas laat achter dus kon ik niet meer op tijd mijn verbinding laten migreren naar Quicknet.
Aangezien ik toch echt graag naar Quicknet wil ( heb nu 1600/768 en wil 8 mbit hebben ) zat ik te denken over evt mogelijkheden. Dit omdat dat ($@#$(&(#@$#!@& Planet mij nu weer een jaar vast houdt.

Nu bedacht ik mij dat het misschien mogelijk moet zijn om alsnog mijn verbinding te laten migreren met behoud van mijn planet contract.
In mijn gedachte zou ik dat planet abonnement dan op de meest goedkope variant zetten ( 9,95 waarvan 7,- Planet en 2,95 voor KPN)
Dit zou ik dan gewoon doorbetalen terwijl ik ondertussen al bij Quicknet zou zitten (55 euro p/mnd )

Mijn vraag is dus !!!!......................... Is dit mogelijk ????

En zo ja, Moet ik dan ook het KPN deel blijven betalen of blijft alleen het Planet deel dan over.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik denk dat dit niet meer gaat lukken. Misschien als je belt naar planet om daar het hele verhaal uitlegt. Quicknet gaat volgens mij over bbned. Je zal dan ook je abo bij planet moeten opzeggen en als dat rond is, kan je quicknet aanvragen.

Mocht dit niet meer mogelijk zijn, kan je als je het echt wilt (en een zakje geld over hebt) een 2e telefoonlijn kunnen aanvragen bij de KPN en daar quicknet op kunnen laten zetten. Weet alleen niet of dit wel (technisch) kan.
Correct me if i'm wrong.

[ Voor 35% gewijzigd door _Rayman_ op 05-03-2005 17:30 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Downgraden naar Time (die van 9,95) is niet mogelijk, dus dat is geen optie. Enige optie is denk ik je telefoonlijn opzeggen en een nieuwe aanvragen, dan vervalt je abo wel per direct.

[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 05-03-2005 17:34 ]

Verwijderd

Da's een groot nadeel van Planet ja. Je hebt daar altijd een jaarcontract. Bij andere ISP's kan je na een jaar per maand opzeggen... Ik zal ze eens bellen als ik jou was, ze kunnen best een beetje coulant zijn en je na 1 of 2 maanden compleet afsluiten vind ik, maar of ze het doen... Zeg dat je gaat emigreren ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Downgraden is volgens Planet wel mogelijk wanneer je je jaarcontract hebt uitgediend. Per 28-3-2005 dus. Het totaal opzeggen (en opnieuw aanvragen) op wat voor manier is voor mij geen optie. Kan en wil niet zonder internet zitten.
Vandaar dus deze gedachte. Aangezien ik best een jaar lang 9,95 evt extra zou willen betalen !!!
Ik moet vast niet de enige zijn die dit heeft bedacht, dus moet vast iemand zijn die precies weet hoe dit in elkaar zit :)

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch wel iemand die hier verstand van heeft ?................ Mijn vraag is dus of ik mijn lijn nu al kan laten overnemen door Quicknet. ( En dan natuurlijk Planet blijven betalen tot einde contract)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:47:
Er is toch wel iemand die hier verstand van heeft ?................ Mijn vraag is dus of ik mijn lijn nu al kan laten overnemen door Quicknet. ( En dan natuurlijk Planet blijven betalen tot einde contract)
Ik denk wel dat je kan switchen, maar je zal dan wel je hele contract periode moeten betalen..

|>

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:15:
Heb ff een vraagje, die ik toch echt nergens bij de search kon terugvinden.

Heb op dit moment een Planet ADSL abonnement ( sinds 28-3-2004 ) En dus loopt per 28-3 mijn jaarcontract af. Helaas kwam ik hier pas laat achter dus kon ik niet meer op tijd mijn verbinding laten migreren naar Quicknet.
Aangezien ik toch echt graag naar Quicknet wil ( heb nu 1600/768 en wil 8 mbit hebben ) zat ik te denken over evt mogelijkheden. Dit omdat dat ($@#$(&(#@$#!@& Planet mij nu weer een jaar vast houdt.

Nu bedacht ik mij dat het misschien mogelijk moet zijn om alsnog mijn verbinding te laten migreren met behoud van mijn planet contract.
In mijn gedachte zou ik dat planet abonnement dan op de meest goedkope variant zetten ( 9,95 waarvan 7,- Planet en 2,95 voor KPN)
Dit zou ik dan gewoon doorbetalen terwijl ik ondertussen al bij Quicknet zou zitten (55 euro p/mnd )

Mijn vraag is dus !!!!......................... Is dit mogelijk ????

En zo ja, Moet ik dan ook het KPN deel blijven betalen of blijft alleen het Planet deel dan over.
Migreren van DSL netwerk (en dus gelijk ook ISP eventueel) is altijd mogelijk. Door de OPTA is het nu mogelijk om een migratie (telco-telco migratie) aan te vragen en te laten uitvoeren zonder dat tegenwerken van de latende partij mogelijk is.

In princiepe (als je dat wenst) kan het zelfs een week na oplevering al bij wijze van spreken!

Nu wel rekening te houden (zelf!) met de eventuele opzegtermijnen of contractuele verplichtingen met betrekking tot je abonnement natuurlijk. Planet hanteert een periode van 1 jaar wat steeds verlengd wordt. 't KPN deel van de verbinding is minimaal 1 jaar daarna per maand opzegbaar.

Als je nu zou laten migreren kan je een situatie krijgen dat je Planet nog 11 maanden door betaalt en KPN zal stoppen.

Je kan ook planet 8/1 nemen en alvast opzeggen einde contract.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 06-03-2005 10:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx BJCK voor de snelle reactie. Wat jij zegt komt inderdaad overeen met de gedachte die ik erover had. Alleen weten de providers hier volgens mij ook heel weinig van. Volgens Planet moet het inderdaad mogelijk zijn. Volgens hem zou mijn abonnement zelfs gewoon op te zeggen zijn, (zonder kosten) wanneer mijn telefoonlijn wordt overgenomen door een ander bedrijf ( Versatel, Scarletone)
Echter Quicknet weet van niets. Volgens hem moet ik eerst mijn verbinding opzeggen ( afkopen contract) en vervolgens ADSL bij hun aanvragen.
Dit is volgens mij niet zo, dus gaat iemand (die er hopelijk wel iets vanaf weet) mij morgen terugbellen.

In mijn ideale situatie zou ik dus per 28-3-2005 ADSL via Quicknet nemen voor 55 euro p/mnd, en daarbij dan een jaar lang 7,- euro p/mnd doorbetalen aan Planet.
Mijn KPN deel zou dan moeten vervallen of worden overgenomen door Tiscali/BBNED.
bjck schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:58:
[...]

Je kan ook planet 8/1 nemen en alvast opzeggen einde contract.
Hier heb ik ook aan gedacht. Dit kost echter 79,95 p/mnd.
12 x 79,95 = 960 euro en 12 x 62 (55 + 7 ) = 744 euro. Dit scheelt dus nogal wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 11:16 ]

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:14:
Tnx BJCK voor de snelle reactie. Wat jij zegt komt inderdaad overeen met de gedachte die ik erover had. Alleen weten de providers hier volgens mij ook heel weinig van. Volgens Planet moet het inderdaad mogelijk zijn. Volgens hem zou mijn abonnement zelfs gewoon op te zeggen zijn, (zonder kosten) wanneer mijn telefoonlijn wordt overgenomen door een ander bedrijf ( Versatel, Scarletone)
Echter Quicknet weet van niets. Volgens hem moet ik eerst mijn verbinding opzeggen ( afkopen contract) en vervolgens ADSL bij hun aanvragen.
Dit is volgens mij niet zo, dus gaat iemand (die er hopelijk wel iets vanaf weet) mij morgen terugbellen.

In mijn ideale situatie zou ik dus per 28-3-2005 ADSL via Quicknet nemen voor 55 euro p/mnd, en daarbij dan een jaar lang 7,- euro p/mnd doorbetalen aan Planet.
Mijn KPN deel zou dan moeten vervallen of worden overgenomen door Tiscali/BBNED.

[...]

Hier heb ik ook aan gedacht. Dit kost echter 79,95 p/mnd.
12 x 79,95 = 960 euro en 12 x 62 (55 + 7 ) = 744 euro. Dit scheelt dus nogal wat.
Biedt Quicknet jou op jou adres de mogelijkheid tot een overname (of telco-telco migratie) wel?

Anders zou ik ik het advies van opzeggen + aanvragen kunnen begrijpen. In princiepe als je een overname laat doen naar een andere DSL leverancier vervalt bij KPN daarmee automatisch je DSL verbinding. KPN zal dit doorgeven aan je huidige ISP natuurlijk, maar wat die met je contract/abonnement doet op dat moment. Wellich gewoon stopzetten, wie-weet :)

Pas op dat je bij 'overname van telefoonlijn' een aantal dingen uit-elkaar gaat houden. Als je overstapt op een andere ISP (dmv telco-telco migratie) behoud je nogsteeds je KPN telefoonie abonnement.

Als je ook nog eens overstapt qua telefonie (Scarlet, Tweakdsl, Tiscali, Wanadoo bieden dat aan) met nummer portering (overname van telefoonnummer van KPN naar nieuwe telefonie leverancier) veralt je telefonie abonnement bij KPN. Dit noemt iedereen eigenlijk foutief (verwarrend in iedergeval net als ADSL splitter wat Telefonie filter had kunnen heten) telefoon lijn.

Dat je de informatie hier moet navragen is eigenlijk ook best vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
De eerste keer dat ik Quicknet aan de lijn had, is mijn postcode gecheckt en volgens hem was mijn adres daar inderdaad geschikt voor. !!! weet natuurlijk niet 100 % zeker of dat juiste info is.

Het enige wat ik weet is dat de medewerker van Planet mij vertelde dat wanneer mijn telefoonlijn (Of nummer dan als jou zo lees 8)7 )door een andere telefonie aanbieder wordt overgenomen, mijn ADSL abonnement automatisch vervalt.

Ik ben gewoon aan het zoeken naar een oplossing om niet nog een jaar bij Planet vast te zitten :)
En hoop dat het uiteindelijk gewoon gaat lukken natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 11:57 ]

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:54:
De eerste keer dat ik Quicknet aan de lijn had, is mijn postcode gecheckt en volgens hem was mijn adres daar inderdaad geschikt voor. !!! weet natuurlijk niet 100 % zeker of dat juiste info is.

Het enige wat ik weet is dat de medewerker van Planet mij vertelde dat wanneer mijn telefoonlijn (Of nummer dan als jou zo lees 8)7 )door een andere telefonie aanbieder wordt overgenomen, mijn ADSL abonnement automatisch vervalt.

Ik ben gewoon aan het zoeken naar een oplossing om niet nog een jaar bij Planet vast te zitten :)
En hoop dat het uiteindelijk gewoon gaat lukken natuurlijk.
Als het opheffen van je telefonie abonnement persé moet daarvoor zal je dus zowel je DSL moeten laten migreren (van kpn-adsl naar een ander) en je telefoonnummer laten porteren naar een andere telecomaanbieder.

KPN-adsl kan niet zonder telefonie abonnement, zou je nu op dit moment je telefoonnummer laten porteren naar een aandere aanbieder (een VOIP aanbieder bijvoorbeeld, dat kan zonder DSL aansluiting) vervalt alles als ik jou zo lees.

Maar ook als je DSL laat overnemen door een andere partij vervalt automatisch (met wel die ééne maand opzegtermijn) je KPN-ADSL verbinding. Moglijk dat daarmee ook je planhet abonnement gewoon automatisch stopt. Mogelijk dat je aan planet nog een eindgafrekening moet betalen. Of je ergens de juiste informatie weet te krijgen bij Planet durf ik niet te zeggen. Probeer dingen per mail bevestigd te krijgen (of schriftelijk).

De eerste situaties beginnen nu te ontstaan dat verbindingen worden gemigreerd en dat achteraf paniek uitbreekt over betalen aan de oude ISP. Geen discussies of zelfs deurwaarder verhalen (net als juridische uitspraken) zijn er bij mijn weten, maar gaan zeker komen. In princiepe zou het kunnen dat je een verbinding laat overnemen door een ander en je nog jaren de oude blijft betalen als je dat nooit opzegt. Prijzig inbel mogenlijkheid & mailadres heb je dan zegmaar.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 06-03-2005 12:59 ]

Pagina: 1