[SLACK] Programma @ boottime als niet root starten

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
K'heb volgensmij een redelijk simpel probleem maar heb geen idee welke zoekterm erbij hoort. Anyway. K;heb een cgi file die de besturing van mijn mp3 server regelt, alleen moet deze als user nobody gestart worden omdat de webserver er gebruik van moet kunnen maken.

Normaal su ik dus naar nobody, start het geheel en klaar, maar nu alles lekker werkt zou ik dat graag automagiseren bij het booten. Het probleem zit hem vooral in het veranderen van user anders zou ik het gelijk in rc.local kunnen zetten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

met een simpel init scriptje & het commando "sudo" als je dit al hebt is dit mogelijk

uit de man van sudo

code:
1
2
3
NAME

sudo, sudoedit - execute a command as another user

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Daarvoor kun je toch netjes sudo gebruiken? :)

code:
1
sudo -u nobody [command]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:44
Dank! Werkt perfect!

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Terror schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:14:
K'heb volgensmij een redelijk simpel probleem maar heb geen idee welke zoekterm erbij hoort. Anyway. K;heb een cgi file die de besturing van mijn mp3 server regelt, alleen moet deze als user nobody gestart worden omdat de webserver er gebruik van moet kunnen maken.

Normaal su ik dus naar nobody, start het geheel en klaar, maar nu alles lekker werkt zou ik dat graag automagiseren bij het booten. Het probleem zit hem vooral in het veranderen van user anders zou ik het gelijk in rc.local kunnen zetten.
Wat weerhoud je ervan om dat gewoon in rc.local op te nemne? (/bin/su <user> -c '<cmd>')