Toon posts:

Hoe ClarisWorks 5.dat bestanden om te zetten naar AppleWorks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier van een vriend een nieuwe E-Mac met Mac OS X erop. Hier zit een tekstverwerkingsprogramma bij genaamd Appleworks.

Nu heb ik nog .dat bestanden uit het programma Clarisworks 5.0(mac os 8 ) welke ik graag zou willen openen op deze computer.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen doen? Appleworks herkent deze bestanden namelijk niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mag naar APL :)

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Allemachtig, ClarisWorks 5 - dat is uit '98 oid? :D

Maar zover ik weet heeft CW5 (of welke CW dan ook) nooit .dat files gemaakt, dat zou erg vreemd zijn qua usability - te meer omdat Mac OS nooit met .bla extensies heeft gewerkt (of dit af OS X afgescherm heeft).

De vraag is dus - wat zit er in die .dat files?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
eeeh ik begrijp je niet helemaal :)

Wat ik gedaan heb is die bestanden naar mijn eigen emailadres mailen en vervolgens weer terugmailen.
Op mijn eigen pc kan ik met geen mogelijkheid in die bestanden komen, opzich geen probleem
maar ik zou ze met die mac graag wel willen openen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 20:44 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Dat heen en weer gemail had je beter in een .sit oid kunnen doen, maar goed.

Is het mogelijk om zo'n .dat online te zetten? Ik heb nl. het idee dat het helemaal geen CW5 bestand is (of iig geen bestand van de gebruiker).

Verwijderd

Topicstarter
telaat(met dat .sit en mailen enzo ) :P

Ik heb hier 1 van de bestanden staan:
http://www.freewebs.com/kiasje/Nieuwj.kaart%201.dat

Hopelijk kan je er wat mee, ik heb geen flauw idee wat het is, ik zie alleen maar blokjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 21:24 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

Die file 560 bytes... daar valt niet zoveel te redden :P

Anyways, er is niet echt duidelijk wat het is, en als ik rondkijk zie ik niks wat erop wijst dat CW ooit iets met .dat files heeft gedaan.

Wat wil je precies 'redden'? Want zover ik kan inschatten zijn die .dat files *niet* van CW5, maar van een ander proggel (dat zich ook nog eens niet aan apple's voorwaarden heeft gehouden).

Verwijderd

Topicstarter
ik wil eigenlijk alles redden.
Platte tekst is ook al prima.
Ik dnek dat het komt door mailen naar windows pc en weer terug naar macintosh.
Volgensmij heeft windows die bestanden een .dat extensie meegegeven, simpelweg omdat ie
het niet kent.
Ik heb nog een diskette waar die bestanden op staan en ik ga proberen het onder linux te openen. Voorlopig bedankt, mocht je nog iets bedenken wat ik kan doen: Graag! en mocht ik de oplossing nog vinden zal ik het hier ook nog even posten.
Pagina: 1