Toon posts:

SMC router reset bij LAN game Search

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een probleem met een SMC router. We proberen met de applicatie BattleLAN een LAN game via het internet op te zetten. (Joint Operations) Deze applicatie gebruikt onder andere UDP poort 32768.

Echter: als we vanuit het Joint Operations LAN menu op 'Search' klikken valt de internetverbinding uit voor circa één minuut... :(

Het volgende is al geprobeerd:
- Alle firewalls gedisabled (Windows)
- Firewall van de router uit
- Intrusion detection van de router uit
- Norton Anti-Virus Autoprotect uit

Ik heb gezocht op GoT, en google, maar kan geen oplossing voor dit probleem vinden. Weet een oplettende mede-tweaker raad?

ps. de pc zit met de router verbonden via een Wireless LAN.

Verwijderd

Heb je ook de firmware al eens een upgrade gegeven? Anders kan je eens gaan kijken met ethereal of er zich vreemde dingen voordoen op je netwerk. :)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Proberen beide programma's niet via dezelfde poort vebinding te zoeken? In dat geval moet je 1 van de 2 naar een andere poort verwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Firmware upgrade... de router is net nieuw.
jk_warrior schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:50:
Proberen beide programma's niet via dezelfde poort vebinding te zoeken? In dat geval moet je 1 van de 2 naar een andere poort verwijzen.
Nee, BattleLAN en Joint Operations kunnen zonder problemen samenwerken, dus daar ligt het niet aan. Sowieso lijkt dit me niet een reboot van de router tot gevolg te hebben. Dat is het dus niet.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:12:
Firmware upgrade... de router is net nieuw.
Maar dat wil niet zeggen dat er ook de nieuwste firmware op draait :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Ik denk aan pakketjes. Maar welke? Iets zorgt ervoor dat je veel TCP/UDP connecties krijgt te voorduren. Misschien dat je ergens iets uit kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Caponi schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:18:
[...]

Maar dat wil niet zeggen dat er ook de nieuwste firmware op draait :)
Ik ga de firmware niet upgraden. Dat vind ik te risicovol en hij is net nieuw. Er zijn zoveel instellingen dat één van de instellingen vast het probleem oplost. Maar welke |:(

Verwijderd

Eh.....wat is risicovol aan de firmware upgrade ??
WIj hadden ook ooit een onverklaarbaar probleem...uiteindelijk firmware update gedaan en weg alle problemen (ook een smc trouwens)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:23:
[...]

Ik ga de firmware niet upgraden. Dat vind ik te risicovol en hij is net nieuw. Er zijn zoveel instellingen dat één van de instellingen vast het probleem oplost. Maar welke |:(
Nogal naïef. Er is echt niet een seting 'reset bij LAN games' die je aan of uit kunt zetten hoor :z

Upgraden of je bij het probleem neerleggen. Je moet toch iets aan de situatie veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
De router staat bij mijn ouders thuis. Ik wil ze niet opzadelen met een foute upload, waardoor het ding helemaal niets meer doet. (Heb div. problemen op GoT gelezen, vandaar liever geen firmware upgrade)

Wat gebeurt er als 'Search LAN Game' wordt aangeklikt. De game gaat een heleboel poorten in de range 32768 - xxxxx scannen op zoek naar een host. Dit heeft tot gevolg dat de router uitflikkert voor ca. 1 minuut. Ik dacht zelf direct aan 'Intrusion detection'. Helaas maakt uitzetten daarvan geen verschil.

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:01
Om welke SMC router gaat het, niet toevallig de 2804WBR? Had ik een paar jaar geleden namelijk hetzelfde probleem mee, CS 1.5 zoeken naar 'alle' servers; verbinding viel weg.
Pagina: 1