Toon posts:

Nexus pht-7750 cpu koeler is uit !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja de Nexus dus. Ik wil em maar er zijn geen reviews van. toch wil ik em. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/pht7750_front.gif
Nu maakt Nexus prima psu's en zo maar hun cpu-coolers zijn nou niet je dat. met de pht7750 moet daar verandering in komen.
Heeft iemand wat meer info of weet iemand waar een review staat ?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 11:00
Je had op z'n minst de info van de nexus site erbij kunnen zetten ;)

The Nexus PHT-7750 SkiveTek® Radial is a full-copper, SkiveTek® technology heat sink with copper core.

This heat sink is produced using SkiveTek technology to achieve the best possible cooling. The SkiveTek base is bent around a copper core to create the Radial effect and to optimize dissipation surface.

The fan on the PHT-7750 is a real silent 4-wire PWM Controlled fan. The fan speed is controlled by the motherboard and can vary between 800 RPM and 2600 RPM.

Because of the extraordinary high performance of the heat sink it requires much less airflow/fan speed to cool the CPU adequately. Resulting in very quiet operation.

The PHT-7750 is probably one of the finest detailed heat sinks on the market today. The process to create this heat sink requires the best of workmanship and the latest technology machinery. And lots of dedication of course...

Specs:
Suitable for Intel Socket T LGA775
Full copper heat sink
Very high performance
SkiveTek® Radial technology
Weight: 690 gram with fan
No tools required for installation
No need to remove the motherboard from your system for installation

Detailed specifications: Dimensions: 80x80x25 mm / 95mm diameter
Rotation speed: 800 RPM - 2600 RPM (+/-10%)
Noise Level: 17 dB(A) - 28 dB(A)
8.29 CFM - 43.15 CFM

4-pin connector

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/pht7750_c.gif

Lijkt dus op het bekende zalman-radial design. Maar deze keer met de fan erbovenop in plaats van "er in". Ben wel benieuwd naar reviews :)

[ Voor 9% gewijzigd door Solomon op 05-03-2005 16:36 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

"Zalman Radial design"

Deze Nexus koeler is gewoon een Intel Boxed koeler maar dan van koper met een andere fan ;)
Verder zie ik er niets speciaals aan. Waarschijnlijk zal 'ie wel beter koelen.

De grootste reden waarom deze koeler zoveel op het Intel design lijkt is vermoedelijk omdat Intel wil dat de koeler zo gemaakt wordt. Er komt op deze manier ook air-flow op de onderdelen op het moederbord, dat is precies wat Intel wil ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hij weegt 690gram maar ze zeggen dat je m dr zo in klikt. geen gereedschap nodig en je mobo kan rustig blijven zitten waar ze zit. Is 690gr niet wat te zwaar voor mn p5ad2 ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 19:43 ]

Verwijderd

Het design is in mijn ogen niks speciaals.
Het is zoals Thandor als zegt een kopie van een Intel Boxed koelertje maar dan van koper.
Ik wil wel eens een review zien waar hij moet opnemen tegen een Hyper 6, XP-120 enz.
Daar legt ie het af...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Lijkt verdacht veel op de LGA775 boxed coolers. Was dat Skivetek niet hetzelfde als textured fin technology? (heatsink lamellen opgeruwd om zo meer hitte aan de lucht af te geven?).

Ik ben zowieso van mening dat het vervangen van die push-pins door degelijke m3/m4 bout en moer het contact tussen cpu en cooler ten goede komt. (ik kan de cooler zowat optillen na het installeren met P-pins...)

[ Voor 1% gewijzigd door Dr.Q op 05-03-2005 19:06 . Reden: zucht, zaterdag... typo's... ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Dr.Q schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:06:
Lijkt verdacht veel op de LGA775 boxed coolers. Was dat Skivetek niet hetzelfde als textured fin technology? (heatsink lamellen opgeruwd om zo meer hitte aan de lucht af te geven?).

Ik ben zowieso van mening dat het vervangen van die push-pins door degelijke m3/m4 bout en moer het contact tussen cpu en cooler ten goede komt. (ik kan de cooler zowat optillen na het installeren met P-pins...)
Nee skivetek is een technologie van nexus om de bladen zo te maken dat ze grof blijven en dus meer warmte af kunnen geven. (en je voelt dat dus superduidelijk ook :) )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

kostda?

offtopic:
posthoer :+

http://specs.tweak.to/16495

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
"SkiveTek® represents a process of shaping materials to produce lightweight, high fin density thermal solutions. Base plate and fins are constructed out of one piece of pure aluminum/copper by cutting the material in thin layers, bending the fins in place. No bonding, welding, soldering or adhesive is involved; the joint between fin and base is continuous aluminum/copper."

Bij Skivetek-coolers zijn de lamellen dus niet aan het koelblok gelast of gesoldeerd, maar zijn beide uit een stuk koper/aluminium gefreesd.

Verwijderd

Topicstarter
50 meuro zo'n beetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em stiekem gewoon al besteld. Hij is stil en koelt beter dan de stockcooler.
Geen zorgen lijkt me. (behalve het gewicht ?)
Hij is alleen best duur. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 09:13 ]

Pagina: 1