Toon posts:

[iPod Mini] laden met usb stroom terwijl PC uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ( sorry voor het stomme topic van dernet)

Nu heb ik (denk wel nuttige vraag)! Blijft de iPod opladen als je de pc hebt afgesloten , maar de stroom nog aanligt (ik heb een kast met ingebouwd lcd , en dat blijft branden) ?

MVG , Van Hoecke Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

PickWick,

welkom op GoT, maar je moet echt je aan de regels houden. Je bent nieuw, dus ik leg je er vast wat uit, aangezien je die bij de registratie "gemist" hebt;
  • lees de FAQ en policy; zowel van het gehele forum (bovenaan - FAQ) en per forum waar je actief bent (bovenaan de gewone topics).
  • Daarnaast doen we elkaar permanent de groeten ;) een "mvg" etc., is niet nodig - daar hebben we de signatures voor hier (zie je profiel).
  • De titel van je topic kan ook wel wat duidelijker (ik heb hem even aangepast)
  • Tevens hebben we ook nog een melding als je een topic plaatst erboven. Aangezien je die ook gemist hebt: we schrijven hier de namen van de apparaten zoals ze zijn; dus geen Ipod, IPOD of andere verbasteringen; iPod of ipod heet het beestje.

Als je je houdt aan de regels, dan zul je zien dat je hier veel plezier en info vandaan kan halen - en veel meer dan gezond verstand en beleefdheid vragen we niet :)
En dan je vraag.
Heb je het geprobeerd? Als je je PC uit zet, cq de stroom uitzet (hier is de clue) dan staat er ook geen spanning op de USB - ergo je iPod laadt niet op.
Als hij wel aanstaat, dan zul je zien (op het scherm van de iPod) dat hij oplaad (zie de handleiding voor de indicator. Dit geldt trouwens niet altijd, afhankelijk van je setup kan hij ook niet opladen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 13:02
Mijn vriendin heeft een goedkoop shuttle Nforce2 moederbord en die usb poorten blijven actief als de computer is uitgeschakeld, het is op dat moederbord dus een bios instelling.

Muis is bijvoorbeeld altijd aan (optisch).
dus kijk ff in je bios of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In veel gevallen moet je in de bios even wake up on USB aanzetten, dan blijft er namelijk spanning staan op de USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok , ik heb eens en muis genomen met verlichting (zo blauwe gloed op de muis , een look-a-like van de mac muis maar verligt ) deze blijft branden nadat ik de pf afsloot dus veronderstel ik dat hij gwn verder oplaad! Toch al bedankt voor de info , miss handig men specs

Amd Athlon 64 2800+
MSI Neo I (goedkoopste moederbord uit de neo-reeks)
512 twinnmos ddr geheugen
80 gig hdd
350 watt voeding logic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ligt inderdaad aan de pc. Heb je een optische muis? Blijft die branden als je de pc uitzet? Dan blijft de iPod waarschijnlijk ook wel laden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je blijft branden , de optische sensor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, of er nog een vlammetje in wakkert, nou goed? :P 't lampje bij de sensor natuurlijk ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Mocht jouw moederbord geen stroom op de USB laten staan, dan kun je overwegen een goedkope actieve USB hub te kopen (zelfs Sweex maakt ze) :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan je dat dan gwn los van de computer gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:59:
kan je dat dan gwn los van de computer gebruiken ?
ja

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet je hier toevallig de prijs van ? Heb wel zo een usb hub met voeding maar dit werkt niet zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik niet, maar de Tweakers.net Pricewatch wel ;)

Als je zo'n apparaatje al hebt, kun je dat heel eenvoudig testen op de manier die CyBeR al aangeeft: Steek je optische muis er in, en kijk of het lampje aan gaat :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekt en gij zult....

(Sweex 4 poorts USB 2.0 hub incl. adapter vanaf iets van €17,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

20 euro voor een usb hub. Dan kan je beter tientje erbij leggen en heb je een adapter.
Zeker handig voor reisjes, dan zie ik jou niet zo snel een usb hub meenemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaal je dus een tientje extra voor minder functionaliteit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:21:
Betaal je dus een tientje extra voor minder functionaliteit... 8)7
Hoezo minder functioneel?
En wat is tegenwoordig nog een tientje. Dat heb je zo verdient door bij 2 keer uitgaan, 2 drankjes minder te kopen. Een week lang geen of minder vlees eten. Een keer minder naar de cafetaria gaan.
Zo kan ik nog even door gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat mij om de logica. USB hub kost nog geen twee tientjes en daar kun je behalve tegelijkertijd 4 iPod Shuffles Mini's opladen ook nog eens heel handig je USB devices op aansluiten. Gewoon op je bureau ipv. onder de tafel.

Dan vind ik een dedicated iPod Suffle charger voor €30,- onlogisch ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
De Scaleo L van fujitsu Siemens werkt hiervoor. Heb het ooit geprobeerd met zo'n USB lampje die je normaal aan je notebook hangt. Maar als ik trek meestal de volledige stekker uit zodat boxen en shcerm ook uit staan. Ook voor mijn andere PC doe ik dit altijd zo.

Ik zou eigenlijk zeggen probeer het gewoon eens uit. Dan zie je meteen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de iPod mini !! Nou blijft het lampje van me logitech mx 500 niet branden als de pc heb afgeslote echter de mp3 player van me vader in de front usb wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , is het eigenaardig dat me muis en mp3 speler uitgaan als ik de stroom af en aan leg ? dus de computer staat uit (windows is downgeshut :P ) maar er zit nog stroom op de kast omdat deze nog altijd verbonden is met het stroomnet nou trek ik de kabel van me pc uit de muis gaat uit en mp3 speler en de kast ik steek de kabel trg in er komt stroom op me kast maar niet op me usb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In-ter-punc-tie?

Ik vermoed dat wanneer je je pc hebt gedownshut ;) er op een aantal PCI baantjes 5 V blijft staan. Dit om bijvoorbeeld een WOL-enabled netwerkkaart te voeden. En deze 5 V zou door een geïntergreerde USB controller weleens doorgezet kunnen worden op bepaalde USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interpunctie is geloof ik niet your greatest asset...
M'n iPod mini blijft vrolijk door laden als ik m'n iBook dicht klap >:)
Ik snap je probleem eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit gewoon me pc af dus dan zou mn iPod verder moeten opladen ? 8)7 Ben een n00b met bios functies en Wake On Dinges ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:21

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:17:
Ik sluit gewoon me pc af dus dan zou mn iPod verder moeten opladen ? 8)7 Ben een n00b met bios functies en Wake On Dinges ;)
echt.... probeer het gewoon :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Volgens mij heeft PickWick zoiets van: als jullie het ff voor me uitvinden, dan kan ik lui achterover zitten.

En zo werkt dat dus niet. In de eerste (!) reactie staat al: probeer het gewoon. Als je dat niet eens doet, dan zie ik geen nut om iedereen te laten proberen je te helpen. Werkt het niet als je het probeert, probeer dan wat anders: je BIOS, een externe hub, een externe hub met adapter etc. etc.

Als dát allemaal niet lukt, probeer het dan nog eens.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.