Toon posts:

[speedtouch] Modem onbereikbaar, verbinding werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een raar probleem, heb al een hele hoop topics doorgespit, maar geen kwam echt overeen met mijn situatie.

In verband met de ADSL upgrade wou ik mijn modem even controleren, maar sinds ik mijn nieuwe router heb geinstalleerd (Asus wl 500) kan ik niet meer inloggen op mijn modem.

Pingen naar 10.0.0.50 werkt vanaf mijn desktop wel, pingen naar 10.0.0.138 werkt niet. Voordat ik de Wl500 heb geinstalleerd kon ik wel inloggen op 10.0.0.138. Het lijkt er dus op dat de router het probleem vormt. Echter in de route-tabel van de router staat het volgende;

code:
1
2
3
4
5
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
195.190.249.10  *               255.255.255.255 UH    0      0        0 WAN
10.0.0.0        *               255.255.255.0   U     0      0        0 WAN
192.168.1.0     *               255.255.255.0   U     0      0        0 LAN
default         195.190.249.10  0.0.0.0         UG    0      0        0 WAN

het lijkt er dus op dat 10.0.0.138 gewoon bereikbaar zou moeten zijn vanuit het netwerk (2e regel).

Heeft iemand enig idee waarom een ping, tracert of http request strandt? Een traceroute komt niet verder dan mjjn router.

Wat ik in de statuslogs van de router wel terugvindt is dat na het opzetten van de verbinding het wan ipadres gewzigd wordt naar 213.84.***.*** (mijn adsl ip) met als subnet 255.255.255.255

Hoe kan ik weer voor zorgen dat mijn router benaderbaar wordt?

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47

Miezie

Niet te moeilijk doen...

komt doordat het modem enkel fungeert als bridge tussen router en internet... enige oplossing is even loskoppelen en modem op pc aansluiten en dan kijken.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk doet die Asus router iets van egress filtering.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Bekend iets.
de 192.168.1.x (C range) en de 172.?.x.x (B range) en de 10.x.x.x (A range) zijn ranges die bedoelt zijn voor thuis en bedrijfs matig gebruik. Met als sterke punt dat deze adressen niet verder worden gerouteerd naar bijvoorbeeld internet. Dus iedereen kan deze adressen vrij gebruiken voor zijn eigen netwerkje.
Dus met ander woorden je systeem werkt perfect.

Wil je nu je ADSL-modem bekijken dan zul je ff een kabel over moeten prikken naar het andere segment.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
minze schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:13:
komt doordat het modem enkel fungeert als bridge tussen router en internet... enige oplossing is even loskoppelen en modem op pc aansluiten en dan kijken.
Waarom kon het dan eerst wel? Ook gezien de rest van het aantal topics op GoT zou het niet zo'n probleem moeten zijn.

@Hessel

Mijn netwerk is idd A subnet, de modem zit in het C subnet, maar ik kan vanaf mijn A netwerk wel de router (10.0.0.150) in het C subnet pingen, en bovendien kun je zien dat de route tabel alle 10.0.0.* adressen naar de WAN poort stuurt, waardoor de 10.0.0.138 dus gewoon bereikbaar zou moeten zijn lijkt mij.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:58:

Mijn netwerk is idd A subnet, de modem zit in het C subnet, maar ik kan vanaf mijn A netwerk wel de router (10.0.0.150) in het C subnet pingen, en bovendien kun je zien dat de route tabel alle 10.0.0.* adressen naar de WAN poort stuurt, waardoor de 10.0.0.138 dus gewoon bereikbaar zou moeten zijn lijkt mij.
Wil je dit nog een keer lezen volgens mij staan hier wat A en B fout. Zie onderstaande voorbeeld

code:
1
2
3
(je internet ip) Speedtouch 10.0.0.138 ====== 10.0.0.150 WL-500 192.186.1.1 ===== rest van de pc's
                 ----------                              ------
                     |------------- A range ---------------|------------- C range ---------------->>

Omdat 10.0.0.150 deel uit maakt van van je WL-500 (Wan poort) zal deze te pingen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door hessel op 06-03-2005 09:21 ]

Grutte Pier fansels

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Deze dubbele NAT setup is eigenlijk sowieso niet handig.

Zet of je ASUS in AP mode only, of herconfig je ST zo dat deze bridged (dan nog de keuze tussen sipspoof of je ASUS PPPoA (PPTP) laten doen).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zondag 06 maart 2005 @ 09:26:
Deze dubbele NAT setup is eigenlijk sowieso niet handig.

Zet of je ASUS in AP mode only, of herconfig je ST zo dat deze bridged (dan nog de keuze tussen sipspoof of je ASUS PPPoA (PPTP) laten doen).
De speedtouch is niet gehackd, dus het modem heeft geen nat/router functie, maar alleen een modem functie.

De asus maakt al een pptp verbinding met het modem, dat werkt allemaal correct.

@Hessel, ja sorry A & C netwerken omgedraaid, maar je begrijpt wat ik bedoel :)

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:17:
[...]

De speedtouch is niet gehackd, dus het modem heeft geen nat/router functie, maar alleen een modem functie.

De asus maakt al een pptp verbinding met het modem, dat werkt allemaal correct.

@Hessel, ja sorry A & C netwerken omgedraaid, maar je begrijpt wat ik bedoel :)
Dan is het gewoon onmogelijk... Heb het zelf ook op alle manieren geprobeerd, de enige manier is om er eenpc direct op aan te sluiten. Had zelf de SpeedTouch home.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Pagina: 1