VPN 2x XP pro, wel verbinding, geen shares te zien

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb 2 pc's met windows xp Pro, waarvan ik op de ene een vpn server heb gemaakt in windows, en met de andere gewoon verbinding maak via windows.

Het verbinding maken gaat allemaal perfect, binnen no-time is er een verbinding. De client krijgt het ip adres 10.0.0.202 aangewezig, de server heeft 10.0.0.200.
Onderling pingen werkt ook, maar om 1 of andere reden werkt het sharen van bestanden niet, aangezien ik op de client de computer gewoon niet kan vinden in de netwerkomgeving. Op de server kan ik de client ook niet zien (wel pingen).

Ik heb vanalles geprobeerd, zeflde workgroup ervan maken, iprange veranderen, maar het werkte allemaal niet.

De server zit rechtstreeks op internet verbonden van computer naar kabelmodem, de client zit via een wireless router op het internet, maar de vpn poorten 1703 en 1723 heb ik wel geforward naar de computer.
Firewalls staan op beide pc's uit.

Weet iemand misschien wat hier het probleem kan zijn?

• Rodyman
hmm niemand?

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Je zou het eens moeten proberen met ip's dus bijv \\10.0.0.200\share op de client pc en viseversa.

[ Voor 6% gewijzigd door venomous op 07-03-2005 11:52 ]

Specs

• Rodyman
geprobeerd, werkte in eerste instantie niet, maar nu ik verschillende poorten open heb gezet wel, maar ik zie nog steeds geen pc's verschijnen in netwerkomgeving.

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Klopt ook want netbios heeft moeite met vpn routering enz er zijn wel mogelijkheden om je pc's te zien in je netwerkomgeving maar je kan er beter vanuit gaan dat dit 9 van de 10 keer niet werkt.
Aan de hand van het installeren van een wins server en of het aanpassen van je host files zou het wel moeten lukken (http://www.experts-exchange.com/Networking/Q_21147081.html) linkje met dit onderwerp en wat tips.

Specs