Probleem met checken LaCie USB disk

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Laatst stuiterde SecondCopy op twee files met een CRC error (Cyclische Redundantie Controle fout in Windows XP heet dat) en deze kan ik dus niet verwijderen. Dit gebeurde op een Externe LaCie 250GB USB2 schijf. Deze is NTFS geformateerd met compressie een hele tijd terug. Schijfcontrole geeft op het einde van het checken een fout dat het de test niet succesvol kon afmaken. Op de LaCie site vind ik ook geen check tooltjes ofzo :(

Nu is de vraag, welk tooltje is goed om in Windows een HD op fouten te checken ? Aangezien het een USB drive is, wil chkdsk.exe niet echt werken in DOS he ;) Ook heb ik al OnTrack EasyRecovery en HDD Regenerator geprobeerd, maar beide ondersteunen geen USB drives dus. Ik kan hem ook niet even open schroeven, hij valt nog onder garantie en ik betwijfel of hij schadeloos open te maken is (geen schroeven zichtbaar).

Weet iemand een tooltje om een drive te scannen op fouten die wél USB drives ondersteund ?

Heb toestemming van BalusC

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Schopje

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Anybody ?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb online gevonden hoe je de behuizing openkrijgt. Na een 10 minuten voorzichtig frotten is het me gelukt de HD eruit te halen zonder de behuizing te slopen. Het is een Maxtor MAXLine Plus II 250GB. Ik heb hem nu voorlopig aan de IDE hangen en ga dadelijk even met HDD Regenerator proberen of hij iets vind.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Heb hem nu geformateerd (of toch geprobeerd) nadat ik zag dat HDD Regenerator al makkelijk 5 minuten nodig had voor 500MB te checken. Dat heeft 6u geduurd en kon nog niet eens voltooid worden. Systeemlogboek bevat 30-tal errors "Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk3\D."

De disk is dus grondig gaar... Ik ga nog eens wat andere tooltjes erop aflaten in de hoop dat ik dit spul niet moet gaan RMA'en.

Verwijderd

Zolang je garantie hebt RMA'en die handel.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57
Let erop dat je waarschijnlijk geen garantie hebt bij Maxtor omdat het waarschijnlijk een OEM disk is (wat betekent dat je voor garantie dingen bij LaCie moet zijn, of natuurlijk bij de winkel waar je het gekocht hebt)

Ik denk niet dat het garantie-technisch zo'n goed idee was de externe USB open te schroeven.. zaten er van de garantie stickers op?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nee zat niks van stickers op. Ik kan hem weer in elkaar steken zonder van buiten te zien dat ie open is geweest. Ik heb hem van de winkel waar ik gewerkt heb en ik ken hun omruil policy: als het niet werkt: gewoon omruilen. Vanaf volgende week werk ik er terug dus dan zal het geen probleem zijn. En het eerste wat ik dan doe is die HD eruit halen en in mijn Cooldrive 6 zetten. Echt te belachelijk voor woorden hoe warm die dingen kunnen worden en het is nog niet eens zomer !!

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 23-03-2005 11:44 ]

Verwijderd

Inderdaad, die maxline schijven worden heel warm. Geen idee waarom er geen 5400 rpm schijven worden ingestoken (wss omdat die tot 250Gb gaan). Snelheid is toch geen issue, rapper dan 30mbps zal de schijf nooit gaan

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
ik snap niet dat ze er niet gewoon 1 fannetje in hadden gezet of het spul uit aluminium gemaakt. Nee hoor, plastic !! Enkel de onderkant is van metaal maar dat is volgens mij geen aluminium zelfs. En dan ook nog van die micro sleufjes om te koelen, maar aan de ONDERKANT.

Verwijderd

Tsja, je kan een mail naar lacie sturen en je opmerkingen laten weten. Of ze er iets mee doen is de vraag 8)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik betwijfel best wel of ze er iets aan gaan doen.

Ik denk dat ze ook van dat type behuizing gaan afstappen en terug naar de meer robuuste versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.macobserver.com/article/2003/07/lacie_d2_mini.jpg

LaCie Ethernet Disk mini 250GB
The easy-to-use network hard drive

User Benefits:

* File sharing on the network
* Personal Hi-Speed USB hard drive
* Secure storage solution
* Designed for Windows®, Mac® and Linux systems
* Easy-to-install and easy-to-use

€ 299,00 incl. BTW

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
In opvolging van het topic, gisteren heb ik een nieuwe drive gekregen op garantie. Ik doe hem open en het blijkt nu een Seagate 7200.8 HD te zijn ipv. een Maxtor ! Stillere werking en hogere transfers ! Heb hem onmiddellijk in mijn cooldrive 6 gehangen en backuppen gaat beduidend sneller. Vroeger duurde 200GB backuppen via de USB makkelijk 12u, nu duurde het, op de IDE-bus, ruim 2 uur maar ! Vermoedelijk een trage USB controller I guess ? In ieder geval zal ik nu niet meer geplaagd zijn door overhitting :D

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
[quote]Phuncz schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:06:
Ik heb online gevonden hoe je de behuizing openkrijgt. Na een 10 minuten voorzichtig frotten is het me gelukt de HD eruit te halen zonder de behuizing te slopen. Het is een Maxtor MAXLine Plus II 250GB. quote]

Weet je hoe dit moet, heb je de url nog of weet iemand anders hoe dit te doen is? heb namelijk ook een probleem met een lacie disk...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
De behuizing zit in elkaar met een 6-tal weerhaken, 3 aan de zijkanten. Mbv. harde plastic clipjes (bv. van die dingen wat op het eind van een broodzak zitten), kun je de behuizing zonder te beschadigen open krijgen.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
ok, heb je misschien een site ofzo met wat fotos of wat meer info?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nope, heb er eerlijk gezegd niets over gevonden dacht ik. Al zeker geen foto's.
Pagina: 1