Wie kent deze afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
Na jarenlange trouwe dienst zijn de batterijen van deze universele afstandsbediening opgebruikt. Na het vervangen van de batterijen was dit beste stukje electronica vergeten voor welke TV hij oaw bedoeld was. Ik moet dus opnieuw de code van de TV erin zetten. Maar ja het boekje met codes is natuurlijk al lang vergaan. Ik vemoed dat deze codes wel op internet te vinden zijn maar het type en de naam van de afstandsbediening is ook al vergaan zoals aan de foto te zien is.

En natuurlijk heb ik gegoogled, maar ja.. Ik heb een weinig tot geen aanknopingspunten.

Nu is mijn vraag:
Welke afstandsbediening is dit?
Wat zijn de universele TV codes?
Wat is dan de code voor: een JVC CM21453-12 TV (Met het bovenstaande punt kan ik hier natuurlijk zelf ook wel achterkomen }:O)

Afbeeldingslocatie: http://img226.exs.cx/img226/464/ab9vg.jpg

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

volgens mij is dit onbezonnen werk. Ik geloof niet dat er zoiets bestaat als universele tv-codes. Je beste gok zou zijn om deze ab. open te schroeven in de hoop een merknaam tegen te komen en vervolgens de betreffende codes gebruiken van eenzelfde merk. Ik gok overigens dat je al die moeite beter kan besparen en voor enkele euro's een prachtige nieuwe universele afstandsbediening kan kopen ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

De meeste universele afstandsbedieningen hebben wel een "auto search" feature. Hij gaat dan op alle bekende manieren een "stand by" signaal sturen, en op het moment dat je tv uit gaat moet je dan een knopje indrukken of loslaten, waarna hij dat signaal onthoudt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49

Piggen

Lekker bakkie

Die afstandbediening hebben wij ook :)
Het is een SupportPlus 4 in 1

De codes voor JVC zijn: 314, 410, 426 en 436

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
heel offtopic, maareh....wat een couchpotato moet jij zijn :+
Geweldig, een tot op het bot versleten remote :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Dat ding ziet er niet meer uit zeg, hevig misbruikt zo te zien. Waarom koop je niet gewoon een nieuwe? Ben je van al dat gedoe met codes zoeken in 1 keer klaar.
Ik durf bijna niet toe te geven dat ik een Philips in huis heb, maar in dit geval kan dat best aangezien het een goed dingetje is. Stijlvol ook nog. En de codes staan over het algemeen allemaal in het boekje. Ook doet ie gewoon functies direct overnemen van je gewone afstandsbedieningen.
Ik zou gewoon lekker een nieuwe kopen als ik jou was.

Verwijderd

dawuss schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:25:
De meeste universele afstandsbedieningen hebben wel een "auto search" feature. Hij gaat dan op alle bekende manieren een "stand by" signaal sturen, en op het moment dat je tv uit gaat moet je dan een knopje indrukken of loslaten, waarna hij dat signaal onthoudt.
Moet je wel weten welk knopje dat is. ;)

• mrClass
0siris schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:50:
heel offtopic, maareh....wat een couchpotato moet jij zijn :+
Geweldig, een tot op het bot versleten remote :)
\o/. Het is er 1 voor algemeen gebruik bij ons thuis. Maar hij draait al een aantal jaartjes mee :)

• mrClass
MPmad schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:31:
Die afstandbediening hebben wij ook :)
Het is een SupportPlus 4 in 1

De codes voor JVC zijn: 314, 410, 426 en 436
Koel. Ik ga het meteen ff proberen...

Yep 426 was de goed. Zeer bedankt tweakers. Opgelost!

[ Voor 11% gewijzigd door mrClass op 05-03-2005 17:41 ]

Verwijderd

MPMad, kan je mij ook vertellen wat de codes zijn voor een Sharp TV?

Kan m`n handleiding niet meer vinden...bvd _/-\o_

edit/ heb een werkende lijst gevonden op
http://www.supportplus.fr...ur/manuel_urc_277_287.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 12:21 ]

Verwijderd

Hoe kan het dat alle knopjes nog leesbaar zijn en de rest doffe ellende is ? Bij mij zijn de knopjes altijd als eerste weg... vaag... ik ben vaag... ja ik weet het.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:10:
Hoe kan het dat alle knopjes nog leesbaar zijn en de rest doffe ellende is ? Bij mij zijn de knopjes altijd als eerste weg... vaag... ik ben vaag... ja ik weet het.
Nou, nee, zo vaag is het niet, hier hetzelfde.... de opdruk op die knoppies verdwijnen als eerste... toen ik deze remote zag was dat 't eerste dat door me heen ging. =/ ze weten blijkbaar wel hoe je 't d'r goed opdrukt... vreemd dat niet iedereeen dat doet

Verwijderd

Neem gewoon een Silverline 8 van Marmitek die doen het op toestelletjes v.a.1981 dus ook op die JVC

heeft een beetje dezelfde layout kost rond de 15 euro's en doet het prima :p

Afbeeldingslocatie: http://www.mein-einkaufsladen.de/assets/big/Silverline-gross.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 12:19 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:49

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:04:
MPMad, kan je mij ook vertellen wat de codes zijn voor een Sharp TV?

Kan m`n handleiding niet meer vinden...bvd _/-\o_
Tuurlijk :)

192, 310, 313, 314, 351 en 425.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Waar haal je die codes vandaan joh?
Pagina: 1