[A7N8X-E Deluxe] met 2de HDD, no-go.

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Ik heb gisteren de volgende onderdelen aangeschaft voor m'n pa.
(Omdat mijn oude besneden & bepotmeterde 8RDA+ 1.0 er eindelijk mee ophield en de XP-installatie van m'n pa met zich meenam)

Asus A7N8X-E Deluxe.
Maxtor 80GB 7200rpm 8MB (p)ATA

(overige niet-nieuwe hardware:)
2x dvd brander
1x 512MB corsair XMS pc3200 (rev.1.1 met BH-5 dus)
40GB Maxtor HDD 5400rpm 2MB
Athlon XP 1700+ (JUIHB als ik het goed heb, maargoed niet zo boeiend voor dit probleem)
boxed cooler die bij een 2500+ zat.
Radeon 9600 (non-pro)
Q-tec 400Watt voeding.

In eerste instantie op m'n gemakkie het MoBo ingebouwd, alle cables netjes weggefrommelt enz.
Toen ik daarmee klaar was wilde ik het systeem opstarten;
Eventjes ging alles aan, maar daarna zonder enig signaal weer uit.
Na een aantal keer proberen heb ik
(na wat andere pogingen, waaronder alle cables vervangen & opstarten zonder geheugen, waarbij hetzelfde gebeurde)
het geheugen vervangen voor 128MB hynx geheugen. resultaat: In een keer lopen, zonder problemen.
Windows XP installatie aangezet en de deur uit gegaan om een Dual Channel kitje van 1GB van Kingston (ValueRam)te halen.
Thuis gekomen, stond de PC op me te wachten met de vraag of ik windows update automatisch wil laten draaien (e.d.), dus ik op m'n gemakkie dat geheugen vervangen en weer opgestart, tenminste,.......
Mooi niet dus, weer het zelfde gebeuren, ff alles (hdd's spinnen op, fannetjes draaien) aan, daarna weer uit.
Dus ik dat Hynx geheugen weer in de PC, maar nu wil ook dat niet helpen.

Dus ik maar kaal opgestart (niks erin dan m'n CPU+cooler) netjes een melding,(melding wil zeggen de voice alert melding die op het bord zit.)
De grafxcard erin, (melding), daarna het geheugen erin, (melding), 1HDD erin, (melding), floppy d'r in, en toen liep hij netjes door.
DVD brandertje erin, ook niks aan de hand.
2de HDD erin, ouwe probleem weer terug.

Daarna heb ik diverse HDD's als 1ste & 2de gehad met steeds de zelfde resultaten:
Met 1HDD netjes lopen, met 2HDD's dus niet.

Mijn conclusie (ook na het doorspitten van diverse topics waarin ik dingen vond over mogelijke incompatibiliteit met de 9600(np/pro/xt), zwakke voedingen en incompatibiliteit met (o.a. corsair) geheugen)
Een te zwakke voeding.

Maar aan de andere kant weet ik nog hoe ik die voeding heb leeg getrokken met o/c-en op dat ouwe 8RDA+ bord & op m'n overlijdende Abit NF7-s.
Daarnaast heb ik het zelfde bord (met het zelfde kingston setje) kort geleden nog gehaald voor de server, die met veel meer HDD's werkt op een Q-tec 500Watt.

Nu is mijn vraag dus:
Ligt dit volgens jullie ook aan de voeding?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Q-tec is nou niet bepaald je van het. Kun je testen met een andere voeding van enige kwaliteit? Of kun je de voltages meten met een multimeter?