Onenigheid met E-Dentify over betaling en geleverde diensten

Pagina: 1
Acties:

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-12 20:16

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Ik weet niet precies is welke catogrie het past dus ik post het maar hier want het is een "internet service"
---

De laatst paar maande huurde ik een game server op E-dentify.nl omdat ze heel goedkoop zijn en heb een paar goeie reacties erover gelezen.

Alleen nu vorige maand deed mijn server het niet meer, ik had nog wel FTP access maar de server en server manager deden het niet meer, ik contact opgenomen met edentify, eerst duurt 4 dagen tot reactie, maar nu doet hij het nog steets niet.

Dus ik wou niet meer verder met edentify.nl en dat heb ik ook duidelijk vertelt.
nu had ik niet door dat mijn postbank rekening nog op automatiche overschijving stond (1x in de maand) en op 1 maart word het bedrag afgeschreven. ok nog op die zelfde dag contact opgenomen met edentify dat ik mijn geld terug wil. en dan krijg ik een reactie van:
Wij storten uw geld niet terug omdat we geen afmelding ontvangen hebben en de betaling onder ue verantwoordelijkheid valt.
terwijl ik duidelijk heb doorgegeven dat het een foute betaling was onbedoelt en dat ik wou stoppen.

nu is mijn vraag wat kan ik er nu tegen doen?

(btw ik heb al 1 maand voor niks betaalt (vanaf 2 feb deed de server het niet meer) maar daar wil ik niet moeilijk over doen ik wil wel mijn geld terug voor deze maand)

Yours DM

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:50
Je moet ze in gebreke stellen middels een aangetekende brief en vertellen dat je een tegenprestatie van de andere partij verwacht vanwege de downtime. Geld terug zal niet meer gaan ben ik bang.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-12 13:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

auto incasso kan je toch terug laten storten door de bank binnen zoveel dagen?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-12 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Binnen 8 dagen kan je een automatische incasso laten storneren. Moet je even contact opnemen met je bank en dan heb je binnen een dag je geld terug.
Loop hun algemene voorwaarden ook even na. Je hebt best kans dat er iets in zal staan dat je geld terug kan krijgen indien de server offline is. In dat geval zullen ze je het deel van de huur van de server vanaf 2 februari ook terug moeten betalen (tenminste als kan worden aangetoond dat de server er op 2 februari er mee op hield.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Ik ben een reseller van e-dentify en ben ontzettend tevreden over hun diensten, goedkoepe domeinnamen, nog goedkopere gameservers en webhosting paketten en vrij snelle reacties van Medewerkers ( telefonisch neit altijd maar mail wel stiptelijk binnen 24uur )

Verder vind ik het niet geheel eerlijk dat je hun naam hier vermeld, zeg dan anoniem ofso :/

[ Voor 10% gewijzigd door funkflex op 05-03-2005 13:27 ]

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
m0n0 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:25:
Ik ben een reseller van e-dentify en ben ontzettend tevreden over hun diensten, goedkoepe domeinnamen, nog goedkopere gameservers en webhosting paketten en vrij snelle reacties van Medewerkers ( telefonisch neit altijd maar mail wel stiptelijk binnen 24uur )
Allicht ben je tevreden als je een reseller bent :) De vraag is nu of je ook objectief bent. })
Verder vind ik het niet geheel eerlijk dat je hun naam hier vermeld, zeg dan anoniem ofso :/
Mag er geen man en paard genoemd worden op GOT?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

m0n0 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:25:
[...]

Nee, het is ook niet eerlijk als consumenten onder elkaar praten over (niet) verleende diensten en/of producten. Tenminste, niet als het negatief is. Als het positief is, is het geen probleem, dan is het mond -tot-mond reclame, de beste die je je maar kan wensen. Maar als je iets negatiefs zegt, is het niet eerlijk...

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Als het om mijn bedrijf zou gaan zou ik zo een klant gewoon aanklagen. Door dit zoort grapjes kan ik toekomstige klanten mislopen.

Ik weet dat klanten meestal gelijk krijgen, maar zij moeten het dan ook eerlijk spelen imho.

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Verwijderd

J2pc schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:42:
[...]

Nee, het is ook niet eerlijk als consumenten onder elkaar praten over (niet) verleende diensten en/of producten. Tenminste, niet als het negatief is. Als het positief is, is het geen probleem, dan is het mond -tot-mond reclame, de beste die je je maar kan wensen. Maar als je iets negatiefs zegt, is het niet eerlijk...
[offtopic] Als je als bedrijf zijnde zorgt voor goede service dan heb je vanzelf positieve mond-op-mondreclame, als je echter slechte service levert dan kun verwachten dat er negatief over gesproken word. En dat is maar goed ook. [/offtopic]

Als je via "Mijn Postbank" je automatisch incasso hebt, dan kan je door in te loggen en dan bij de betaling op et kruisje te drukken het geld terug boeken. Succes ermee!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

lol, hoezo dubbele moraal

Situatie 1)
Klant is tevreden, en verteld dat aan andere. Bedrijf krijgt meer klanten wegens goede service en naam.

Situatie 2)
Klant is ontevreden, beloofde service wordt niet gerealiseerd, reacties laten lang op zich wachten, klantgerichtheid is miniem. Bedrijf verliest mogelijk toekomstige klanten wegens wanprestaties. Bedrijf vindt het niet leuk dat dit in de openbaarheid komt en klaagt de klant aan...

Als bedrijf zou ik Situatie 2 juist vermijden. Ten eerste door gewoon met de klant mee te denken, ten en als de klant heeft aangegeven dat hij het contract op wenst te zeggen wegens wanprestaties, niet zo moeilijk doen over een foutieve betaling voor een service die al een maand lang niet meer geleverd wordt. Verder brengt het bedrijf het juist in de publiciteit als het een klant gaat aanklagen waartegen het bedrijf misschien wel contractbreuk heeft gepleegd.

@zundapp-power
Dat bedoel ik nou precies ;)
was sarcastisch

[edit]
Weet je wat, we verbieden kassa, radar, ook dat nog etc. ook gelijk. Bedrijven krijgen daar negatieve aandacht :o

Als jij een eigen bedrijf hebt en je gaat klanten aanklagen omdat je zelf niet je afspraken nakomt, kan je je bedrijf wel sluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door J2pc op 05-03-2005 13:56 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter staat niet erg sterk, zeker niet als hij alleen maar telefonisch of per email (en niet per brief) heeft gemeld dat hij niet langer van deze dienst gebruik wil maken.

Wat betreft het terugstorten van een incasso: Dat is ook balen, want je bank doet dit niet voor je. Je moet een gele kaart sturen, en die moet naar het bedrijf, niet naar de bank.
Als het bedrijf het dus niet met je eens is krijg je je geld niet terug.

Het beste kun je in dit soort gevallen voor het afschrijfmoment een briefje naar je bank sturen dat je deze incasso intrekt; als hij dan toch wordt afgeschreven is je bank wel aansprakelijk.
Nu heb je gewoon zelf pech omdat je eea niet goed afgemeld hebt en je dus bent overgeleverd aan het bedrijf.

Offtopic: Mono moet niet zo zeuren over zijn klantjes, als hij iemand wil aanklagen omdat hij een bedrijfsnaam noemt moet hij dat vooral doen.
Als TS onwaarheden vertelt om het bedrijf zwart te maken omdat hij er een geschil mee heeft is het een ander verhaal; dat heet laster. Als Mono dit hard kan maken moet hij vooral aanklagen.
Maar als iemand zijn ervaringen met een bedrijf opschrijft, dan mag dat gewoon. Ook als het slechte ervaringen zijn. En ook als Mono dat niet leuk vindt.

Het bedrijf is wel degelijk relevant in dit topic, en zoals het eruit ziet heeft de topicstarter zelf halfslachtig gehandeld, dus ik zie het probleem voor Mono niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 14:01 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 16:52
m0n0 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:45:
Als het om mijn bedrijf zou gaan zou ik zo een klant gewoon aanklagen. Door dit zoort grapjes kan ik toekomstige klanten mislopen.

Ik weet dat klanten meestal gelijk krijgen, maar zij moeten het dan ook eerlijk spelen imho.
Wat jij nu doet is ook niet echt handig, als je reseller bent van dat bedrijf.
Het wekt bij mij de indruk van een puber-mentaliteit.

Maar goed, aanklagen wegens smaad of laster, heeft alleen zin wanneer het gaat om duidelijke leugens. Indien de aangeklaagde kan aantonen dat hetgeen hij gezegd heeft alleen op feiten berust is, is er geen sprake meer van smaad noch laster.

@TS:
Ik zou het geld storneren en een aangetekende brief versturen waarin je hun in gebreke stelt, met verwijzing naar de eerdere communicatie en het feit dat ze al een redelijk termijn gehad hebben om de problemen op te lossen.
Op die manier hoef je niet nog weer 2 week te wachten.
Geef ze nog 3 werkdagen de tijd om de problemen op te lossen en zeg anders je abonement op miv a.s. donderdag wegens het van hun kant niet nakomen van de verplichtingen van het contract.
Indien het wel opgelost is, kun je alvast het contract opzeggen aan het einde van de contractduur.
Vermeld nog wel dat je dan tijdig gewaarschuwd wilt worden ivm overzetten van het domein.
Geef tevens aan dat, aangezien jij verantwoording draagt voor de betaling, wat je plannen zijn omtrend de betaling. Wanneer het per a.s. donderdag opgezegd is, dat je nog 1/4e van het maandbedrag zult betalen en anders alsnog weer het maandbedrag zult overmaken.

Houd het verder zakelijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

binnen 30 dagen terugvorderen voor particulieren. terugvorderen dat geld, en wachten tot je reactie van hun krijgt.

Verwijderd

Beste NRN Dutchman,

Ik ben Peter Wiggers van E-Dentify Internet Diensten en zal mijn verhaal doen.

Allereerst excuses voor de problemen met de gameserver. Als u wilt fixen wij het probleem nu nog en kunt u gerust verder gamen.

Als u dit niet meer wilt, zullen we de betaling terugstorten. Normaal doen we dit niet omdat schriftelijk opzeggen de regel is, maar omdat uw server niet werkte zullen we de betaling toch terugstorten. Voor uw gegevens en dergelijke had ik graag een mailtje gehad op peter [at] e-dentify [dot] nl.

Wij hopen dat als u gebruik maakt van andere diensten van E-Dentify Internet Diensten deze wel vlekkeloos verlopen.

Met vriendelijke groet,

Peter Wiggers
E-Dentify Internet Diensten, www.e-dentify.nl

Verwijderd

[quote]Wat betreft het terugstorten van een incasso: Dat is ook balen, want je bank doet dit niet voor je. Je moet een gele kaart sturen, en die moet naar het bedrijf, niet naar de bank.
Als het bedrijf het dus niet met je eens is krijg je je geld niet terug[/quote[

onzin doet je bank (iig bij particulieren), anders is het ver zoek. Eerst naait het bedrijf je om geld van je rekening af te halen, en dan moet je het ook nog eens via hun terugvorderen, haha grappig. Maar zo werkt het gelukkig niet.

Behalve als jij het overmaakt, dan ben je het gewoon kwijt, en moet je het maar met de desbetreffende persoon/bedrijf oplossen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36

Korakal

Up up up!

Titelfix, graag de volgende keer een iets dekkendere titel kiezen :)

Verwijderd

Wil bij deze melden dat alles is opgelost. Gameserver werkte weer, maar was inmiddels niet meer nodig. Daarom hebben we besloten de betaling te restitueren. Verder wilde Dhr. Hoogeboom wel graag gebruik maken van onze hosting diensten, daar zijn we blij om.

Peter Wiggers - E-Dentify Internet Diensten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 20:24 ]

Verwijderd

Zo'n goeie afloop heeft het niet elke keer... :'(

The dutch alliance (een WoW guild) heeft dit ook onder vonde zie hier onder:
http://forum.e-dentify.nl/index.php?topic=617.0
Het gaat om TheDutchAlliance.nl hoewel die domein naam niet op jullie naam staat maar op die van Triple-V. dat doet er echter niet toe denk ik, het gaat gewoon om het contract dat op die naam staat.

Ik heb een brief gestuurd om het op te zeggen, met in die brief ook de vraag of er even bevestigd kon worden dat mijn contract niet weer verlengt gaat worden, op die bevestiging wacht ik nogsteeds.
En er wordt nu helemaal niet meer op gereageerd daarom hoop ik dat het hier meschien wordt gedaan. en dat we als nog meschien een niet super slechte afloop krijgen ;)

PS. srry dat ik een Oude koe uit de sloot haal...

Verwijderd

"TheDutchAlliance" ben ik dus, en inderdaad, ik heb nog steeds geen reactie van ze gekregen, ik snap het niet, ik heb een brief gestuurd zoals ze zeiden (zelfs hun eigen sjabloon gebruikt voor de brief, die daar ergens op Internet stond, zodat zeker alle benodigde informatie aanwezig was) ik heb hem zelf ondertekend en verstuurd (TPG post)

In de brief vroeg ik ook om een bevestiging dat mijn contact inderdaad niet meer verlengd zou gaan worden, maar daar wacht ik nu al vanaf 13 september op.

Ik weet niet wat ik nu het beste kan doen, ze negeren mij compleet want ze lezen mijn vraag wel elke keer, dat weet ik zeker want ze reageren er wel op maar ze geven geen antwoord, zoals je op hun forum kunt zien.

Dus laat maar horen als iemand een tip heeft om zo een geval aan te pakken.
Pagina: 1