Zware cpu belasting bij grafische toepassingen

Pagina: 1
Acties:

• roberttttt
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 14:07
Al een tijdje merkte ik dat als ik een grafische toepassing draai (Bijv. Flight simulator FS9, maar ook bij alle andere games e.d.) dat mijn computer volledig CPU-bound was. Met een PIV 2,4 Ghz 98% permante belasting lijkt me toch niet normaal.
Heb van alles geprobeerd: laatste drivers van alle onderdelen van mijn PC gezocht op internet naar anderen met dit probleem, maar niets hielp.

Nu net een nieuwe processor erin, P4E Prescott met dual processor, 3.0 Ghz
Configuratie ziet er als volgt uit:
MSI 865PE Neo2 (MS-6728)
Intel P4E-HT Prescot 3.0Ghz L2 cache 1Mb
Zalman CNPS 7700-Cu-koeler
FSB 800Mhz
Bios AMI V2.5
MEM 2x512MB 333Mhz
Video MSI Geforce FX FX5700
HD 2x Maxtor 80GB IDE
Voeding Enermax 460Watt
ADSL XS4all
Win XP prof SP2

Nu heeft ie tussen de 50 en 70% cpu belasting. De ene processor staat vol op 100% de andere op zo'n 30%. En dat wordt allemaal gebruikt door de ene grafische applicatie (FS9 in dit geval). De rest van het systeem staat niets te doen.

Heeft iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Verwijderd

dat is altijd zo hoor, bij bijna elk spel wel.
spellen belasten je computer gewono erg zwaar, het is ook niet schadelijk of zo.

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Dat is volgens mij bij iedereen hoor. En ik denk dat dat komt omdat je pc altijd de hoogst haalbare framerate op het scherm wil bereiken.

• roberttttt
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 14:07
Maar als ik aan andere FS9-player die on line zijn vraag wat hun CPU-bealsting is, komen die uit op zo'n 30%-50% met een niet eens zo zware single processor CPU .
Rob

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
wie heeft jouw in vredesnaam wijs gemaakt dat je processor niet 100% werkt bij spelletjes?? 8)7 :?

natuurlijk werkt hij dan 100% zeker bij flightsim dat is een van de meest cpu afhankelijke spellen

Ja zou ik ook zeggen