Toon posts:

Mappen vergrendelen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag enkele belangrijke mappen op mijn PC vergrendelen. Ik kwam ergens tegen dat dit kon door op de betreffende map rechts re klikken, eigenschappen te kiezen en dan in het tabblad delen de optie 'van deze map een persoonlijke map maken' aan te vinken....

Alleen het probleem is dat deze tekst bij mij grijs is en ik de optie niet kan aanvinken, er gebeurt niets :'(

Iemand enig idee hoe ik (het liefst zonder software) deze mappen kan beveiligen?!

Thnx!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je daar admin-reachten voor nodig, heb je die wel?
Of heb je maar één account? Want dan valt er niet zoveel te beveiligen tegen andere, he. ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Standaard zijn er altijd twee accounts: een verborgen admin-account (die je ziet bij het inlogscherm wanneer je windows opstart in safe-mode, en je eigen account (meestal ook met admin-rechten).

Windows xp veronderstel ik? Dat mag je erbij zetten hoor...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je geen losse software wilt gebruiken, ben je beter af in Windows Operating Systems. Maar aangezien er daar al hele stukken over (NTFS) beveiliging in de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS FAQ en in de Windows Operating Systems - Howto's and Guides staan, verplaats ik niet maar sluit ik dit topic.

Als je wel programma's wilt is er ook al zat over gezegd in WOS en in SA: http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.