Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Trojan] infectie *

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:02
Een tijdje terug kwam ik er na een systeemscan van Norton antivirus 2004 Professional, ineens achter dat ik verschillende trojans op mijn computer had(backdoors o.i.d). Trojans zijn door norton verwijderd, ik heb ook Ad -Aware professional gedraaid, die vond nog wat onbelangrijke dingen (tracking cookies etc). De geinfecteerde bestanden waren vaak java-bestanden(laatst een PW-stealer :S). Ik heb zelf het gevoel dat het komt van Sun Java.. ik ben namelijk voordat ik de virussen ontdekte firefox gaan gebruiken (met dus Sun java). Ik heb al gekeken in de java console of ik misschien iets verkeerd had ingesteld, maar kon niets vinden.

Nu heb ik vaak, als ik een systeemscan draai, dat er weer virussen worden gevonden.. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, ik scan alles wat ik download en heb geen spyware(volgens ad-aware). Het enige dat veranderd is, is in mijn ogen dat ik firefox met Sun ben gaan gebruiken.. nu wil ik graag met firefox blijven werken, maar ik wil nog liever de virussen kwijt.. die ik elke keer weer tergenkom..

Heeft iemand een oplossing voor me?? of suggesties?

Ton

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sowieso valt het aan te raden om te upgraden naar Service Pack 2. Daarnaast kan je natuurlijk eens een andere scanner proberen, zoals Kaspersky met Extended Bases. Daarnaast kan je nog even controleren op verdachte processen met Hijackthis. Mits je er niet uitkomt, post dan de log hier (tussen [code] tags aub. :)

Signature

• Orfu
ik heb wel alle updates, inclusief servicepack 2

ik gebruik norton antivirus.. en ik heb ook kaspersky pro, niet geinstalleerd.. wat is een betere scanner??

norton heb ik legaal, en kaspersky ehh die ehh naja jullie begrijpen t wel (zo zeg ik niets fout toch?? :))

any ideas?

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Ook AVG 7 (Grisoft) meldt dezelfde "virussen". Echter lijkt dit op slordige code (zijn java bestanden in de .zip files in de SUN-Java directory).
Hoe dan ook, nagenoeg alle AV-programma's klagen dus over deze bestanden; zou er een kern van waarheid inzitten dan?

Verwijderd

Orfu schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:47:
ik heb wel alle updates, inclusief servicepack 2

ik gebruik norton antivirus.. en ik heb ook kaspersky pro, niet geinstalleerd.. wat is een betere scanner??

norton heb ik legaal, en kaspersky ehh die ehh naja jullie begrijpen t wel (zo zeg ik niets fout toch?? :))

any ideas?
Hi,

Ik had 14 trojaans paarden met Kaspersky gevonden, ondanks een volledig geupdate virusscanner ( mc Afee ) die ze niet vond.

Gewoon een keer proberen!

suc6 :*)

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Enige idee of het van een bepaalde site komt oid? Misschien van zo'n BrEeZaH spel die 9/10 keer met active-x werken en gelijk even wat spyware/malware/etc op je pc storten? Het is wel aan te raden kaspersky te gebruiken, of NOD32, of beide..
Dingen als Avast, Norton(soms), McAfee vinden niet altijd alles, en hebben (naar mijn mening) niet echt een denderende on-acces security. Ook is aan te raden Hitmanpro te gebruiken ipv alleen ad-aware.

Edit: keertje Trojanhunter runnen? [free trial]

[ Voor 12% gewijzigd door Ilya op 09-03-2005 23:04 ]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
ook de gratis standalone scanner van McAfee wil weleens wat vinden wat andere virus- adwarescanners 'vergeten' STINGER Zelf gebruik ik ook FF 1.0.1 i.c.m. XP sp2 en Java, ik merk niks van trojans of wat dan ook

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een tool die ik hier in BV nog niet vaak heb horen noemen is RootkitRevealer van SysInternals.com. Daarmee zou je zelfs malware die zich op kernelniveau in je Windows systeem heeft genesteld, kunnen identificeren. Het programma krijgt dit voor elkaar door registry hives en files NTFS partities op low level te lezen buiten het OS om en die resultaten te vergelijken met die van Windows zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Henk007 op 10-03-2005 01:22 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb even wat replies afgesplitst naar een nieuw topic. :)

Signature

• Orfu
bedankt voor alle hulp!

ik heb inderdaad met kaspersky meer gevonden dan met norton.. kaspersky vond ergens ver weg.. waar ik met verkenner niet eens kon komen :S een netsky iets virus.. weet niet of t nou op mn computer actief was of niet.. ook niet hoe het erop is gekomen.. iig.. ik zal die tooltjes is ff uitproberen

• Orfu
raden jullie me aan mn norton te vervangen door kaspersky? en zoja, waarom?

Verwijderd

Orfu schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:42:
raden jullie me aan mn norton te vervangen door kaspersky? en zoja, waarom?
Waarom niet? Je geeft net zelf aan dat je met Kaspersky meer vindt :)

Anders kan je nog [rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml] doornemen voor eventuele argumenten

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Orfu schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:47:

any ideas?
Ja, Kaspersky kopen en Norton dumpen. Mijn ervaringen met Norton zijn slecht, met Kaspersky (de scanner) goed.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Pagina: 1