Een tijdje terug kwam ik er na een systeemscan van Norton antivirus 2004 Professional, ineens achter dat ik verschillende trojans op mijn computer had(backdoors o.i.d). Trojans zijn door norton verwijderd, ik heb ook Ad -Aware professional gedraaid, die vond nog wat onbelangrijke dingen (tracking cookies etc). De geinfecteerde bestanden waren vaak java-bestanden(laatst een PW-stealer
). Ik heb zelf het gevoel dat het komt van Sun Java.. ik ben namelijk voordat ik de virussen ontdekte firefox gaan gebruiken (met dus Sun java). Ik heb al gekeken in de java console of ik misschien iets verkeerd had ingesteld, maar kon niets vinden.
Nu heb ik vaak, als ik een systeemscan draai, dat er weer virussen worden gevonden.. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, ik scan alles wat ik download en heb geen spyware(volgens ad-aware). Het enige dat veranderd is, is in mijn ogen dat ik firefox met Sun ben gaan gebruiken.. nu wil ik graag met firefox blijven werken, maar ik wil nog liever de virussen kwijt.. die ik elke keer weer tergenkom..
Heeft iemand een oplossing voor me?? of suggesties?
Ton
Nu heb ik vaak, als ik een systeemscan draai, dat er weer virussen worden gevonden.. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, ik scan alles wat ik download en heb geen spyware(volgens ad-aware). Het enige dat veranderd is, is in mijn ogen dat ik firefox met Sun ben gaan gebruiken.. nu wil ik graag met firefox blijven werken, maar ik wil nog liever de virussen kwijt.. die ik elke keer weer tergenkom..
Heeft iemand een oplossing voor me?? of suggesties?
Ton